- מתכוניישן - https://matkonation.com -

בראוניז פאדג'יים במיוחד

כדי לקבל בראוניז טובים ועסיסיים באמת – אתם צריכים למלא אחר שתי הוראות מאוד פשוטות: להשתמש בשוקולד מריר איכותי עם 50% קקאו לפחות (אפשר למצוא בכל סופר) ולאפות את הבראוניז לא עד הסוף. ההנחייה השנייה אומרת בעצם שעליכם לזנוח את כל מה שלמדתם על "קיסם שננעץ במרכז העוגה ויוצא יבש", ולהשיג את הההיפך – מרכז עוגה מעט רוטט ולא לגמרי עשוי. אם תאפו את הבראוניז יותר מדי תקבלו סתם עוד עוגת שוקולד (וחשוב לציין שזה ממש עניין של דקות שמפרידות בין בראוניז מנצח לעוד עוגת שוקולד יבשושית ולא מאוד מוצלחת). אבל אין מה להיבהל, ובטח שלא להיות צמודים לתנור. אחרי כ-20 דקות של אפייה בידקו את הבראוניז – אם הכל רוקד יש לאפות עוד כמה דקות, אבל אם שולי הבראוניז אפויים ויציבים ומרכז העוגה מעט רוטט – יש לכם את זה! מדובר בכחצי שעה של אפייה, אבל זה תלוי כמובן, בתנור ובתבנית. הבראוניז המצולמים נאפו בתבנית ריבועית בגודל 22*22 ס"מ, חצי שעה בדיוק, אבל אפשר לאפות גם בתבנית בגודל 24*24, ואז משך האפייה יתקצר בכחמש דקות, והבראוניז ייצאו קצת פחות גבוהים.

ועוד טיפ – כדי שכל העסק יישלף בקלות מהתבנית, מומלץ (בנוסף לריסוס בשמן) גם לרפד את התבנית בנייר אפייה שגולש החוצה משני צידי התבנית (פשוט גוזרים את נייר האפייה לגודל הרצוי).

החומרים לתבנית בגודל 22*22 ס"מ (או 24*24 ס"מ לבראוניז נמוכים יותר):
לשימון התבנית: 

ספריי שמן
לבראוניז:
3/4 כוס (105 גרם) קמח רגיל 

1/4 כוס אבקת קקאו
1/4 כפית אבקת אפייה  

1/4 כפית מלח
200 גרם שוקולד מריר שבור לקוביות
200 גרם חמאה חתוכה לקוביות
1 כוס + כף גדושה (220 גרם) סוכר

3 ביצים (גודל L)
1 כפית תמצית וניל
1/2 כוס פיסטוקים קלופים לא קלויים (או 3/4 כוס אגוזי פקאן או אגוזי מלך, שבורים גס)

ההכנה:
1. מחממים תנור ל-175 מעלות, מרססים תבנית בספריי שמן, מרפדים בנייר אפייה (שגולש החוצה משני צידי התבנית) ומרססים גם את נייר האפייה.
2. מערבבים קמח, קקאו, אבקת אפייה ומלח בקערה.
3. ממיסים שוקולד וחמאה במיקרוגל או בקערה מעל סיר עם מים חמים (ביין מארי) ומערבבים למשחה חלקה. מוסיפים סוכר ומערבבים. מוסיפים ביצים ומערבבים. מוסיפים את תערובת השוקולד לתערובת הקמח יחד עם הפיסטוקים ומערבבים רק עד לקבלת תערובת אחידה (נזהרים לא לערבב יותר מדי, אחרת הבראוניז לא ייצאו עסיסיים אלא קשים. ובשפה עדינה – חנק). 
4. יוצקים את התערובת לתבנית. אופים 30-25 דקות, עד ששולי הבראוניז אפויים ויציבים, אך במרכז עדיין לא לגמרי עשוי ומעט רוטט.
5. מצננים וחותכים לריבועים. מאפסנים בכלי אטום מחוץ למקרר עד 4 ימים.