- מתכוניישן - https://matkonation.com -

פיצה שמנמנה

האמת היא שאני מכינה בבית פיצה לעיתים רחוקות. לא בגלל שמדובר במשימה קשה, להיפך – כמה דקות עבודה (של המיקסר, לא שלי), שעה התפחה, אפייה קצרה וזהו, קיבלתם פיצה משגעת. אבל היות ולשמרים יש חיי מקרר מוגבלים, אני לא מחזיקה אותם בשוטף. וכך יוצא שבימים שמתעורר בי חשק עז לפיצה – יותר קל לי להזמין בטלפון, מאשר לרוץ לסופר ולקנות שמרים. לפני כמה זמן סיפרה לי דניה שהיא מכינה תמיד כמות כפולה של בצק. חצי ממנו הולך לתנור והחצי השני מחולק לכדורים, שהיא עוטפת בניילון נצמד ומקפיאה. כדורי הבצק מפשירים תוך דקות ספורות ומוכנים לאפייה של פיצות קטנות ואישיות. איזה רעיון מעולה!! אז לכבוד דניה ופטנט ההקפאה, לכבוד דיאנה ההריונית שחושקת בפיצה כבר חודש, ולכבוד כל אוהבי הפיצה, הנה מתכון לבצק מנצח ורוטב עגבניות ביתי.

אני אוהבת רוטב במרקם גס ולכן חותכת את העגבניות לקוביות בגודל 2 ס"מ, אבל אפשר לחתוך גם לקוביות קטנטנות של 1/2 ס"מ ולקבל רוטב חלק יותר. בכל מקרה מדובר ברוטב מצטיין שישמש אתכם גם לפסטה וגם כבסיס לשקשוקה (בלי האורגנו). חשוב שהתנור יחומם מראש ויהיה לוהט כשמכניסים אליו את הפיצה, ואם יש לכם אבן שמוט בכלל הרווחתם! כשהפיצה יצאה מהתנור פיזרנו עליה עלי רוקט שמוסיפים לה רעננות, לשקולכם…

חומרים לפיצה אחת גדולה או 4 פיצות קטנות:

לבצק:

10 גרם (כף) שמרים מפוררים

1 כף סוכר

3/4 כוס (180 מ"ל) מים חמימים

280 גרם (2 כוסות) קמח

2 כפות שמן זית

1 כפית שטוחה מלח

לרוטב:

2 כפות שמן זית

3 עגבניות בשלות חתוכות לקוביות בגודל 2 ס"מ

2-1 שיני שום קצוצות

1/2 כפית אורגנו מיובש

מלח ופלפל שחור גרוס

לטופינג:

3 כדורי מוצרלה חתוכים לפרוסות בעובי 1/2 ס"מ או 100 גרם גבינת מוצרלה קשה

מגוררת גס

תוספות לפי בחירה (פרוסות עגבנייה, זיתים מגולענים, פרוסות בצל סגול ועוד)

ההכנה:

1. מכינים את הבצק: ממיסים בקערת מיקסר שמרים וסוכר במים החמימים, מוסיפים את שאר חומרי הבצק ולשים עם וו לישה כ-10 דקות, עד לקבלת בצק רך. מעבירים את הבצק לקערה משומנת, מכסים במגבת לחה או בניילון נצמד ומתפיחים כשעה, עד להכפלת הנפח.

2. בינתיים מכינים את הרוטב: מחממים מחבת על להבה בינונית, מוסיפים את כל החומרים ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה ומבשלים כ-10 דקות תוך כדי בחישה מדי פעם. טועמים ומתקנים תיבול. מצננים.

3. מחממים תנור ל-200 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.

4. מרכיבים את הפיצה ואופים: מרדדים את הבצק על משטח מקומח לעיגול בקוטר 35 ס"מ ובעובי 4 מ"מ (או מחלקים לארבע ומרדדים כל חלק לעיגול בקוטר 15 ס"מ), ומניחים בתבנית. מורחים רוטב עגבניות בשכבה אחידה, מפזרים גבינה ותופסות.

5. אופים 20-15 דקות, עד שהפיצה מזהיבה בשוליים והגבינה מותכת.