- מתכוניישן - https://matkonation.com -

עוף- סלט וסנדביץ

מאת: דניה ויינר

כל החגים האלה מוצאים אותי מאיזון קולינרי. אני לא עובדת יותר מידי בתקופה הזו וזה מיד גורר אותי לבישולים בלתי פוסקים. כמעט כל יום אני מנסה דברים חדשים מה שיוצר עומס במקרר ורצון למחזר מנות שלא חוסלו. בכלל אני חייבת לומר שאולי הדבר היחיד שירשתי מאמא שלי בתחום המטבח הוא האהבה למחזור שאריות. אחד הדברים שמתמחזרים הכי טוב לטעמי זה עוף. בשני המתכונים שלהלן אפשר להכין את העוף במיוחד או להשתמש בשאריות.

הפעם אני רוצה להביא לכם 2 מתכונים מתוך סדרת צילומים שעשיתי עבור חברת טבע עוף ביחד עם השף של מסעדת כתית, מאיר אדוני [1]. חשוב לי לציין שהפוסט הזה לא פרסומי, הוא באמת נולד מתוך ההבנה שלי בכך שהעוף של טבע עוף יותר טעים. למי שלא מכיר את המוצר אני אומר שטבע עוף משווק היום ע"י חברת זוגלובק והיא מייצרת עוף שגדל על תזונה צמחית וללא תוספות של אנטיביוטיקה. בעקבות ימי צילום רבים יצא לי לטעום המון מנות שונות מכל החלקים של העוף, אמנם כל המנות היו יצירות של מאיר אדוני וזה באמת לא חוכמה אבל בגלל שהיה לי כל כך טעים ניסית גם בבית ובאמת הרגישו הבדל. אפשר להשיג מוצרים של טבע עוף במגה, שופרסל ועדן טבע מרקט.

אז השילוב של מתכונים מצויינים, מוצר מעולה וצילומים מגרים הביאו אותי לכתוב לכם פוסט זה.

מתוך מבחר גדול של מתכונים שמאיר אדוני פיתח עבור טבע עוף בחרתי 2 מתכונים שנראה לי מתאימים לסוכה, סלט חגיגי ומושקע לאחד מערבי הסוכה ומתכון שאריות של סנדביץ' שחיתותי במיוחד כי בטוח יהיה לכם עוף בגריל שנשאר במקרר וממתין לשדרוג.

חג שמח!

*רק דבר אחד לפני שאתם קוראים את המתכונים- מי שמכיר את מסעדת כתית יודע שהבישול של מאיר אדוני מורכב ומתוחכם. גם המתכונים האלה נראים מעט ארוכים אבל אני מבטיחה שהם שווים את ההשקעה. אם לא יוצא לכם להכין הכל בדיוק כמו שכתוב אתם תמיד יכולים לקחת לעצמכם חלקי מתכון כמו הוינגרט מיסו או את המיונז יוזו (פרי הדר יפני) שניהם מפתיעים ולא דורשים השקעה.

 

סלט סלק ועוף

חומרים:

 לעוף:

1 חזה עוף שלם

1 כף שמן זית

1 שן שום

2 עלי מרווה

1 כף חרדל

1 כף דבש

 לסלט:

2 סלק אדום צלוי בנייר כסף כשעה וחצי בתנור בחום בינוני גבוהה, מצונן וחתוך לטבעות

2 אגסים קלופים וחצויים

2 גבעולי סלרי קלופים בקולפן וחתוכים לרצועות ארוכות

1 צרור רוקט שטוף ומיובש במקרר

1/4 כוס אגוזים קלויים

 לוינגרט:

1 כף מיסו

1 כף סילאן

1/2 כוס עלי בזיליקום

1 כף ג'ינג'ר טרי קצוץ

1 כף בצל

1/2 כוס מיץ תפוזים טרי

2 כפות חומץ בן יין אדום

1/2 כוס שמן קנולה

 אופן ההכנה:

עוף:

להשרות ללילה בחומרי המשרה, למחרת לסנן מהנוזלים ולצרוב על מחבת טפלון באש נמוכה למשך מספר דקות מכל צד. לצנן בטמ"פ חדר ולפרוס לפרוסות רוחביות של 1/2 ס"מ.

לוינגרט:

לשים את כל החומרים מלבד השמן בבלנדר ולעבד במהירות גבוהה, לזלף את השמן באיטיות לבלנדר עד לקבלת הומוגניות של מרקם וטעמים, לשמור בקירור.

להגשה:

לערבב את חומרי הסלט עם הוינגרט, מלח ופלפל ולהגיש מיד.

 

 

 סנדוויץ  שחיתות- נתחי עוף צלויים במלח, ביצה קשה, אבוקדו, עגבנייה, ארוגולה, מיונז יוזו וכוסברה

 חומרים:

לעוף:

1 כרע

2 כוסות מלח גס

חצי לימון 2 שיני שום

1 כף שמן זית

פלפל שחור גרוס

 

 לסנדוויץ:

לחם שיאור האהוב עליכם

1 ביצה קשה פרוסה לפרוסות

1/4 אבוקדו קלוף פרוס

1/4 צרור ארוגולה

עגבנייה פרוסה דק

1 כף מיונז

1 כפית יוזו או ליים

1/4 צרור כוסברה

3 פרוסות צילי ירוק

 

אופן ההכנה:

(אפשר להשתמש בעוף בגריל שנשאר במקרר או להכין ע"פ המתכון של מאיר)

משפשפים את נתח העוף בלימון, שום, שמן זית ופלפל שחור, במקביל בוזקים את המלח על כלי אפייה (פיירקס או פורצלן עמיד בחום) מניחים נייר אפייה ומעליו את הכרע, צולים בחום של 180 מעלות לשעה ורבע. מצננים ומפרקים את הבשר מהעצם.

מערבבים את המיונז עם היוזו, מערבבים עם העוף מניחים את יתר החומרים בשכבות על פרוסת לחם טרי, מתבלים בשמן זית, מלח ופלפל סוגרים עם פרוסה נוספת ומגישים.