אשמח לדבר

דניה 052-6006067
matkonation@gmail.com

ריבת עגבניות שרי

20 באוקטובר 2010 Deanna 7 תגובות
מאת: דיאנה לינדר

לרגל ההודעה שמחירי העגבניות עומדים לרדת לרמה שפויה החלטנו להביא לכם מתכון שלוקח עגבניות למקום קצת אחר….

אני מחלקת את חיי לשתי תקופות עיקריות. לפני ישראל ואחריה. "לפני ישראל", תקופה של 21 שנה של חיים בלוס אנג'לס ו"אחרי ישראל", 7 השנים האחרונות. שתי התקופות האלה שונות אחת מהשנייה בצורה מאוד משמעותית. תקופת "לפני ישראל", מתאפיינת במה שישראלים מכנים- "סרט אמריקאי". ומה זה בעצם חיים "אמריקאים"? משחקי פוטבול, מכוניות חדשות, מסיבות בריכה, מעודדות….ובעצם כל מה שמרכיב חיים מתקתקים כמו בסרט באמריקן פאי.

כל כמה חודשים אני נוסעת לבקר את המשפחה שלי ובעצם חוזרת לבקר בסוג החיים הכל כך "אמריקאי". בביקור האחרון, אמא שלי התעקשה לעשות לי מסיבת לידה, baby shower. אני לא מכירה אף בחורה ישראלית שקיימה מסיבת לידה. לעומת זאת בארה"ב אין מצב שלא נערכת מסיבה כזו ולעיתים גם די הרבה זמן לפני הלידה הצפוייה. אולי זה כל נושא עין הרע שמונע דווקא מהמסורת הזו לחדור למחוזותינו.

אז מסיבת לידה זו בעצם מסיבה לנשים בלבד בה מגיעות כולן עם מתנה כדי לאכול ולדבר על תינוקות, לידות ומה שבניהן. מצד המארחת, אני, המסיבה הזו היא הזדמנות להפקת סטיילינג מפוארת. לעשות סטיילינג בלוס אנג'לס זו פשוט חוויה. אין לתאר את כמות הדברים שאפשר להכין, לקנות ולאסוף כדי ליצור ארוע מסוגנן וייחודי. דבר ראשון,נכנסתי לאתר מדהים בשם Etsy, זה אתר שדומה ל ebay רק עבור אנשים יצירתיים (הם שולחים גם לישראל). באתר הזמנתי קשים, צלחות, מפיות. אח"כ הלכתי לשוק העתיקות וקניתי ספרי ילדים עתיקים, קוביות משחק של פעם וצנצנות למרכזי שולחן.

לבסוף הייתי חייבת להכין משהוא שהבנות יוכלו לקחת למזכרת מהארוע….סרט אמריקאי כבר אמרתי לא?

לאחר התלבטויות החלטתי להכין לבנות ריבת עגבניות שרי בזכות עגבניות מדהימות שמצאתי בשוק. אמא שלי שמעולם לא שמעה על ריבה מעגבניות חשבה שנפלתי על הראש אבל הבטחתי לה שיהיה מעולה.

הכנתי צנצנות מלאות בריבה אדומה מה שמאוד הוסיף לעיצוב…

עכשיו חזרתי לחלק של "אחרי ישראל" ותאמינו או לא, החיים פה אמנם מאוד שונים אבל הם טובים ומתאימים לי.  אני שמחה שמידי פעם יוצא לי לחזור ולבקר בסרט האמריקאי שלי ואולי גם להזמין אתכם להקרנה.

ריבת עגבניות שרי

חומרים ל 3 כוסות ריבה.

1 קילו עגבניות שרי, שטופות ויבשות

2 כפות מיץ לימון

1/2 מקל קינמון (אופציונאלי)

כף פלפל שחור שלם (אופציונאלי)

500 גר' סוכר

אופן ההכנה:

1. בסיר גדול מניחים את העגבניות, לימון וקינמון בסיר גדולן מעל להבה בינונית עד לרתיחה. מנמיכים את הלהבה ומבשלים כ 30 דקות. מוסיפים את הסוכר ומגבירים את הלהבה עד לרתיחה. שוב מנמיכים את האש למינימום ומבשלים 45 דקות עד שעה.

2. כדי לדעת אם הריבה מוכנה, הניחו כפית ריבה על צלחת קרה ותכניסו למקפיא ל 2-3 דקות. הוצאו את הצלחת מהמקפיא ותעבירו פס בעזרת האצבע. אם הפס לא נסגר הריבה מוכנה. אם הוא נסגר תמשיכו לבשל  עוד כמה דקות.

טיפים לשימור הריבה:

סטריליזציה:

1. אל תשתמשו בצנצנות עם שברים או סדקים

2.כדי לבצע סטריליזציה של הצנצנת, הניחו אותה בסיר גדול, מלא במים חמים והרתיחו כ 10 דקות. כבו את האש והשאירו את הצנצנת המים.

3. בעזרת מלקחיים הניחו את הצנצנות לייבוש על מגבת מטבח נקייה.

איטום הצנצנת:

1. מלאו את הצנצנת, השאירו 1/2 ס"מ מהפתח. נגבו את שפת הצנצנת.

2. סגרו חזק את המכסה והניחו שוב בסיר גדול על מים חמים. הרתיחו 10 דקות. הוציאו את הצנצנות בעזרת מלקחיים והניחו על מגבת מטבח ל 24 שעות.

7 תגובות לפוסט “ריבת עגבניות שרי”

  1. יפית טרבלסי הגיב:

    יצא מעולה! תודה רבה…

  2. איל הגיב:

    אני לא כל כך מבין… אין מים במתכון?

  3. גילי הגיב:

    הרגע סיימתי להכין, נראה מצויין. אחרי הסטרליזציה במים להניח בחוץ 24 שעות? זו לא טעות? הריבה לא תתקלקל? ואח"כ\ כמה זמן יכולה להיות במקרר?
    תודה

  4. אאא הגיב:

    לא יצא לי 🙁
    הכנתי בדיוק לפי המתכון,אבל לריבה יש עדיין טעם של העגבנייה ולא מתוק כמו ריבות אחרות שטעמתי.
    למה?

  5. Hewlett Harbor הגיב:

    I moved to the States and love your blog!!! which kind of tomatos is the best to use for this jam?
    Thanks, Keren

  6. רוני הגיב:

    היי דיאנה, המתכון נראה מעולה. האם צריך לחתוך את העגבניות שרי או שמבשלים אותן בשלמותן?

    1. מתכוניישן הגיב:

      מבשלים אותם בשלמותם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *