- מתכוניישן - https://matkonation.com -

עוגיות שוקולד צ'יפס מיתולוגיות

מאת: דיאנה לינדר

זה הסיפור: אמא ובת אכלו ארוחת צהריים בחנות הכולבו היוקרתית "נימן מרקוס" בטקסס. הן הזמינו לקינוח עוגיית שוקולד צ'יפ, התאהבו בעוגייה וביקשו את המתכון. המלצרית השיבה בנימוס שהיא לא יכולת לתת להם אותו, האישה הציעה לשלם כסף תמורתו והמלצרית השיבה שהיא מוכנה לתת לה את המתכון תמורת two fifty. האשה חשבה לתומה שמדובר ב $2.50. בקיצור, הגיעה חשבון האשראי והיא רואה שבעצם חוייבה ב $250.00. היא הרגישה מרומה והתקשרה לחנות כדי לדרוש החזר כספי שכמובן לא אושר.

כדי לנקום ב"נימן מרקוס", החליטה לשלוח את המתכון במייל לכל מי שהיא מכירה וביקשה שהם יעבירו את המייל הלאה לכל מי שהם מכירים, זה עבד והמייל הזה רץ ברחבי העולם כבר כמה שנים. לבסוף, "נימן מרקוס" החליטו לפרסם את המתכון בעצמם באתר הבית שלהם [1] תוך שהם דואגים להצהיר כי כל הסיפור על האם והבת הוא אגדה אורבנית וכי הם לא דורשים כסף תמורת המתכון. לא משנה אם הסיפור אמיתי או לא – מה שבטוח שזה המתכון הטוב ביותר שאני מכירה לעוגיות שוקולד-צ'יפס.

זה באמת המתכון הטוב ביותר שאני מכירה. אהבתי את מה שדניה כתבה לפני כמה פוסטים על כך שהיא הייתה רוצה שהילדים שלה יזכרו אותה כאמא עם ריח של מאפים טריים. רגע לפני שאני הופכת לאמא, החלטתי להכין את העוגיות האלה רק בשביל לקבל איזה פור על העניין!

 חומרים להכנת 24 עוגיות

125 גרם חמאה רכה

 1/2 כוס סוכר חום דמררה (120 גר')

3 כפות סוכר לבן (60 גר')

1 ביצה גדולה

2 כפיות תמצית וניל אמיתית

¾ 1 כוסות קמח (250 גר')

½ כפית אבקת אפייה

½ כפית סודה לשתייה

½ כפית מלח

½ 1 כפיות קפה נמס

½ 1 כוסות פצפוצי שוקולד או שוקולד מריר קצוץ

אופן הכנה:

1. מחממים תנור לחום של 150 מעלות

2. במיקסר מקציפים חמאה וסוכר עד לקבלת מרקם אוורירי (30 שניות בערך)

3. מוסיפים ביצה מעורבלת ותמצית וניל וממשיכים להקציף עוד 30 שניות

4. בקערה נפרדת מערבבים את הקמח, אבקת אפייה, סודה לשתייה ומלח. מוסיפים בהדרגה למיקסר כשהוא נמצא על מהירות נמוכה. לבסוף מוסיפים את הקפה והשוקולד ומערבבים מעט.

5. בעזרת כף גדולה מניחים את העוגיות על תבנית מרופדת בנייר אפייה ברווח של 7 ס"ח בערך. יש למעוך מעט את העוגיות בעזרת גב הכף.  צרו כדורים קטנים בגודל של כדור שוקולד, הניחו על התבנית ללא מעיכה. כך יצאו לכם עוגיות פריכות בצדדים ורכות במרכז.

6. אופים למשך 20 דקות עד שזהוב בקצוות. (תזהרו מאפיית יתר, זה מייבש את העוגיות!) יש לחכות שהעוגיות יתקררו לגמרי כי הן משנות את המרקם שלהם מרך לפריך במהלך תהליך הקירור.