- מתכוניישן - https://matkonation.com -

סנדביץ רוקה

 מאת: דניה ויינר

 

לפני שנכנסתי להריון ידעתי שכשהרגע יגיע, יש מצב שתהיה לי מערבולת קולנירית בבטן, חמוצים עם שוקולד, דחייה רצינית מקפה ורצון עז לגלידה בשתיים לפנות בוקר, הקלישאות הקבועות. כשנכנסתי להריון באמת לא יכולתי לשתות קפה עד חודש חמישי אבל בזה זה הסתכם. לא הרצתי את בעלי למלא אחר תאוות מתוקים בלתי מוסברת ובעצם לא הרבה השתנה. זכורה לי רק פעם אחת בודדת שהרגשתי רצון עז לבשר מאוד ספציפי, בעצם למנה מאוד מסויימת. מייד קפצתי לקצב השכונתי שלי ביפו- "זלמן" שם אני מאוד מיודדת עם משה ומוטי הבעלים. נכנסתי עם בטן ענקית של חודש שמיני ואמרתי למשה שיש לי חשק עז ל…והוא מייד השלים את המשפט ואמר סטייק רוקה!!! איך ידעת? שאלתי והוא ממרום חמשת ילדיו אמר שזה ברור גם אשתו רצתה כל הזמן סטייק רוקה. מוזר, מעולם לא חשבתי שסטייק דק מנתח שייטל מככב ברשימת החשקים של נשים בהריון.

מזלמן הלכתי למאפייה לקנות לי ג'בטה טרייה ומשם לירקן לרכוש כמה עגבניות ועלי ארוגולה טריים. המוצרים ליצירת הפנטזיה היו מוכנים ורק נותרו 10 דקות עד שהסנדביץ החלומי הזה יספק את החשק המטורף שהייתי בו.

זה לא ממש מתכון, אבל זה מהיר, טעים והיום אני מקפידה שיהיו לי בפריזר כמה נתחי שטייל שיכולים לקפוץ למחבת ל 2 דקות ולהוות ארוחת ערב מצויינת, כשאין כוח להשקיע.

*מאוד חשוב לקנות נתח שייטל מיושן, אם הוא לא עבר יישון הסטייק יהיה מאוד צמיגי.

 

חומרים לסנדביץ רוקה

באגט או ג'בטה טריים

נתח שייטל מיושן דק מאוד

שמן זית

מיונז/ חרדל

עגבניות טריות או צלויות בתנור

עלי רוקט/ ארוגולה

אופן ההכנה:

  1. מחממים תנור לחום גבוהה, פורסים עגבניות שרי או עגבניות חממה (הקטנות על הענף) לחצי ומניחים על נייר אפייה עם הפנים כלפי מעלה. זורים מלח ים ושמן זית ומכניסים לתנור למשך 20-30 דקות עד שהעגבניות מתקרמלות.
  2. מחממים מחבת לחום גבוהה מאוד ובינתיים זורים מעט מלח גס ופלפל שחור על נתחי השייטל משני הצדדים. משמנים מעט וצולים כל צד למשך דקה.
  3. פורסים את הלחם ומניחים על המחבת ששימשה לצליית הבשר את חצאי הבאגט עם הפנים כלפי מטה למשך 3-4 דקות
  4. מרכיבים את הסנדביץ', מורחים מיונז וחרדל, מעל את השייטל, מעליו כמה עלים ירוקים לפי בחירתכם ולבסוף עגבניות צלויות.

בתאבון!