- מתכוניישן - https://matkonation.com -

גרנולה ביתית ב 2 טעמים

מאת: דניה ויינר

לפעמים כשבא להרגיש בריאים ומשקיענים במטבח מכינים צנצנת גדולה של גרנולה ביתית שתתחסל תוך כמה ימים. בפעם הראשונה שהכנתי תבנית גרנולה שרפתי אותה לחלוטין. בפעם השנייה שרפתי את הצימוקים ולמדתי שצריך להוסיף אותם רק אחרי האפייה! בפעם השלישית הצלחתי ומאז כשהגרנולה בתנור אני בפיקוח מלא כי היא יכולה להישרף ברגע.

מה כבר יש לחדש בתחום הגרנולה? בטח לכל אחד יש את מתכון הגרנולה שלו. במהלך התחרות של סוגת קראתי הרבה באינטרנט על אוכל ערבי. קישור בבלוג של מיכל וקסמן [1] שלח אותי לבלוג של אוכל לבנוני שנקרא " Taste Of Beirut" [2]. יש בו המון מתכונים לבנונים אותנטיים וגם כאלה שמשלבים חומרי גלם מהמטבח הערבי והמערבי.

מתכון של גרנולה לבנונית תפס את תשומת ליבי והחלטתי לנסות אותו. שילוב של טחינה וסילאן אינו חדש, הם יוצרים יחד תערובת מדהימה. כשמערבבים את הסירופ שהתקבל עם הקוואקר ותערובת האגוזים ואופים הכל יחד,  מתקבלת גרנולה שאי אפשר להפסיק לאכול.

המתכון השני נולד מתוך המתכון הראשון והאהבה שלי למי ורדים (מי זהר). זו גרנולה עם דבש וחמאה/שמן אבל מוסיפים לתערובת כמה טיפות של מי ורדים שמבשמים את הגרנולה ונותנים לה ניחוח שונה.

ניסיתי לקיים תחרות בניהן כדי להחליט איזה מתכון יכנס לבלוג אבל היה שוויון עם יתרון קל לטחינה סילאן כי ישנם יותר אנשים שלא אוהבים את טעם מי הורדים.  בסופו של דבר הבאתי את שתיהן.

בשנה שעברה הבאנו לכם מתכון מעולה של אוזני המן [3] ולכן השנה לפורים חשבנו שגרנולה בצנצנת כמשלוח מנות למבוגרים יכול להיות אחלה רעיון!

תרגישו חופשי לשנות ע"פ טעמכם את המרכיבים והכמויות שבמתכון, לא חייבים להיות מאוד מדוייקים בעולם הגרנולה.

3 כוסות קוואקר(לא אינסטנט)

1 כוס מבחר אגוזים ע"פ טעמכם (שקדים, פיסטוק, אגוזי מלך)

1/3 כוס גרעיני חמנייה

1/3 כוס גרעיני דלעת

3 כפות קוקוס

3 כפות פרג

1/2 כוס צימוקים בהירים

 

לגרנולה טחינה וסילאן

3/4 כוס סילאן

1/2 כוס טחינה גולמית

* אם התערובת יוצאת סמיכה מידי (בשימוש בטחינה מלאה) אפשר להוסיף מעט מים רותים עד לקבלת תערובת בסמיכות של סירופ.

לגרנולה דבש ומי ורדים

125 גר' חמאה מומסת

3/4 כוס דבש

4-5 טיפות תמצית ורדים או 1/2 כוס מי ורדים

אופן ההכנה:

  1. מחממים תנור לחום של 150 מעלות. מניחים נייר אפייה בתבנית.
  2. מערבבים את כל המרכיבים היבשים של הגרנולה למעט הצימוקים.
  3. מערבבים את המרכיבים הרטובים.
  4. מאחדים  בין המרכיבים היבשים לרטובים ומערבבים היטב. מפזרים את התערובת על נייר האפייה בשכבה אחידה. אופים כ 30 דקות עד להזהבה. מערבבים מידי פעם.
  5. מקררים היטב ומוסיפים את הצימוקים. שומרים בצנצנת אטומה.