- מתכוניישן - https://matkonation.com -

מאפה קינמון

מאת: דיאנה לינדר

 

במחזה "המשתה" של אפלטון אהבת אמת אפשרית רק בין שתי נפשות תאומות. ע"פ המיתוס של אריסטופנס "בראשית חיו בני האדם מחוברים בזוגות. ושני הנפשות אהבו זו את זה אהבה גדולה ובילו את כל חייהם באושר שמיימי. אושר זה גרם להם לחטא ההיבריס וכתוצאה מכך נענשו על ידי האלים. זאוס חצה כל ייצור לשניים באמצעות חזיז הברק שלו והפריד כל איש מנפשו התאומה.

אם אני עושה הקבלה לעולם הקולינרי אז מה שבעצם אני רוצה לומר זה שכמו שישנם אנשים שמרגישים שהם מצאו את החצי השני שלהם, יש חומרי גלם שנועדו לשכון יחד במנות, טעמים שכשהם נפגשים מצליחים ביחד לייצר משהו שלם.    סוכר וקינמון הם זוג כזה.

באחד מימי העבודה שלי אצל דניה בסטודיו המחשב היה פתוח בGoogle Reader  עם פוסט מבלוג מקסים בשם Joy the Baker [1]. התיישבנו שתינו לראות מה חדש ונפלו עינינו על מתכון למאפה סוכר וקינמון שממש הצלחנו להריח מבעד למסך. כמובן שהיא לא המציאה את הגלגל עם השילוב הזה וכמובן שישנם הרבה מתכונים למאפה שמרים עם סוכר וקינמון אבל הייחוד כאן הוא בשיטת העיצוב של המאפה ולכן החלטנו להכין בעצמנו ולהביא לכם את המתכון.

כיוון שאני אמריקאית אמיתית (דניה רק נולדה בארה"ב) המשימה הוטלה עלי, לקחתי אותה על עצמי בשמחה. אני מגדירה את עצמי שיותר בשלנית מאשר אופה ולכן במתכונים מסוג זה אני נוהגת לעבוד בדיוק ע"פ המתכון ,לפחות בפעם הראשונה. המתכון המקורי מספיק למאפה אחד בלבד. הכנתי אותו לקראת יום הצילום והריחות שהיו בבית גרמו לי ולבעלי ייסורים רבים כי היה אסור לנו לטעום כדי לא להרוס את הצילום. למחרת, איך שסיימנו לצלם, העוגה חוסלה.

מאפה קינמון

חומרים להכנת 2 תבניות  אינגלש קייק  

800 גר' או 5 ו 3/4 כוסות קמח

1/2 כוס סוכר

כף וחצי שמרים יבשים או 35 גר' שמרים טריים

1 כפית מלח

100 גר' חמאה

2/3 כוס חלב

1/2 כוס מים

2 כפית תמצית וניל

4 ביצים גדולות בטמפ' החדר

למילוי:

1 כוס סוכר חום (בהיר או כהה)

2 כפיות קינמון טחון

1/2 כפית אגוז מוסקט טחון

50 גר' חמאה מומסת

אופן ההכנה:

  1. בקערת המיקסר מערבבים יחד 4 כוסות קמח, הסוכר השמרים והמלח. מניחים בצד.
  2. בסיר קטן, ממיסים את החמאה והחלב על אש בינונית עד שהחמאה נמסה. מערבבים, מוסיפים מים ותמצית וניל ומניחים להצטנן למשך כמה דקות.
  3. שופכים את החלב לתערובת הקמח והשמרים ומערבבים. מוסיפים את הביצים, אחת אחת. התערובות תהיה מאוד דביקה בשלב מסוים אך אל דאגה…
  4. מוסיפים את שארית הקמח ( 3/4 1 כוסות) ומערבבים בעזרת וו לישה למשך 2 דקות. מניחים את הבצק שקערה גדולה ומשומנת, עטופים בניילון נצמד ומתפיחים למשך שעה או עד שנפח הבצק הוכפל.
  5. לאחר התפיחה מוצאים את האוויר מן הבצק בעזרת האגרופים וממשיכים בלישה ידנית למשך 5 דקות. מכסים את הבצק במגבת מטבח ונותנים לבצק לנוח כ 5 דקות. בינתיים מערבבים את הסוכר, אגוז המוסקט והקינמון בקערה בינונית.
  6. מחלקים את הבצק לשני חלקים שווים, אחד לעבודה ואחד נשאר מכוסה במגבת מטבח. על משטח מקומח קלות מרדדים את הבצק למלבן בגודל 30*50 ס"מ.
  7. בעזרת מברשת, מברישים את הבצק במחצית מהחמאה המומסת ומפזרים חצי מתערובת הסוכר. חותכים 6 רצועות לאורך הבצק. עורמים את הרצועות וחותכים שוב ל6 חלקים. יתקבלו 6 ערמות של ריבועי בצק עם שכבות סוכר וקינמון.
  8. מניחים את הערמות בעמידה בתוך תבנית האפייה (לתמונות הממחישות את תהליך העבודה לחצו כאן [2]) וממלאים את התבנית בששת הערמות. חוזרים על אותה הפעולה עם החלק השני של הבצק.
  9. מכסים את התבניות במגבת מטבח ומתפיחים למשך 30 דקות. מחממים תנור לחום של 180 מעלות.
  10. אופים 30-35 דקות עד שקצוות הבצק זהובות. מצננים למשך 20 דקות ומגישים.

* חשוב לציין שמרכז המאפה נשאר מעט רך. לאחר שהעוגה מתקררת הרך הופך לחלק הכי טעים בעוגה.