- מתכוניישן - https://matkonation.com -

טארט לימון שעומד בציפיות

מאת: דיאנה לינדר

יש משפט ידוע שאומר "ציפיות הן רק לכריות". בשבועות האחרונים אני מוצאת את עצמי מתמודדת עם סוגיית הציפיות בכל מיני אפיקים בחיי. התחלתי להבין שיותר מידי ציפיות יובילו אותי למצב בו אני תמיד ארגיש מאוכזבת ומעט מידי, יהפכו את חיי לבנאליים. רמת ציפיות מדוייקת היא אולי כלל זהב לחיים מאושרים ואני באופן נואש מנסה למצא את האיזון.

אני מודה, אני פרפקציוניסטית, אני מצפה הרבה מאוד מעצמי וגם מאחרים. ה"חצי השני" שלי חווה על בשרו את הצורך למלא אחר הציפיות שאני מציבה. חלקם סטנדרטיות וחלקם, אני מודה, חסרות ביסוס.

השנה הפכנו להורים, וכמו כולם הגענו למשימת חיינו בלי הרבה הדרכה וידע מוקדם. שנינו מגששים ולומדים תוך כדי תנועה (חלקנו מהר יותר מאחרים). היום הבן שלנו בן שנה וחשבתי שלמרות התפוצה הגדולה ואולי בעצם בגללה, זו הזדמנות לומר לבן זוגי שהוא ממלא אחר ציפיותיי הגבוהות בתחום האבהות, ותודה.

כדי לחגוג את האירוע החלטתי להכין טארט לימון קלאסי שתמיד עומד בציפיות! המתכון המקורי מגיע ממטבחו של הקונדיטור פייר הרמה, כך שמייד היו לי שתי ציפיות, האחת שיהיה ממש טעים והשנייה שיהיה ממש מסובך להכנה. הראשונה התממשה והשנייה הסתברה כציפיית שווא. קל מאוד להכין את הטארט הזה, ביצים, סוכר,לימונים וחמאה מייצרים קרם לימוני במרקם קליל. הבסיס הינו בסיס קלאסי לטארט, שאם הכנתם אותו פעם אחת אתם יודעים שזה מעט מאוד עבודה.

צילמנו את העוגה בחנות כלים מקסימה ביפו בשם  "Home Workshop"ששמחה על שיתוף הפעולה ונתנה לנו לצלם בין כל הדברים היפים שיש בה. תודה.

טארט לימון

המתכון המקורי דורש מד חום ואני לא מחזיקה ציוד כזה אצלי במטבח, בכל זאת הכנתי את המתכון בלעדיו אבל גילית שזה ממש לא קריטי…דבר נוסף, יש הרבה חמאה במתכון אז לא להיבהל ולוותר, גם פרוסה דקה מספקת הנאה צרופה.

חומרים לתבנית 22 ס"מ:

לתחתית:

1 חלמון ביצה

2 כפות מים קרים

1 כפית תמצית וניל איכותית

1/4 1 כוסות קמח לבן

1/3 כוס סוכר

1/4 כפית מלח

100 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות

למילוי:

1 כוס סוכר

3 כפות גרידת לימון

4 ביצים גדולות

3/4 כוס מיץ לימון

300 גר' חמאה חתוכה רכה לקוביות

אופן ההכנה:

  1. להכנת הבצק- מכניסים את כל החומרים היבשים (קמח, סוכר מלח, חמאה) למעבד מזון ומעבדים כ 5 פולסים קצרים. בקערה נפרדת מערבבים את החומרים הרטובים (חלמון, מים ותמצית וניל). מוסיפים את הנוזלים למעבד המזון בהדרגה תוך כדי עיבוד. ברגע שנוצר בצק, מפסיקים מיד. (עיבוד יתר של בצק פריך הופך אותו לצמיגי). יוצרים כדור בצק, עוטפים בניילון נצמד ומניחים במקרר לחצי שעה.

  2. מוצאים את הבצק מהמקרר ומרדדים אותו על משטח מקומח לעובי של 1/2 ס"מ בצורת עיגול. בסיום הרידוד עוטפים בעדינות את המערוך עם הבצק המרודד וכך ניתן להניחו בקלות בתבנית. מהדקים את הבצק לדפנות התבנית בעזרת האצבעות. מסירים עודפי בצק בעזרת רידוד המערוך ע"ג דפנות התבנית. מקפיאים את הבצק למשך 30 דקות.

  3. מחממים תנור לחום של 190 מעלות. משמנים בחמאה את הצד המבריק של נייר האלומיניום, מניחים אותו עם הפנים המשומנות על הטארט, עוטפים ומהדקים היטב. אופים למשך 25 דקות. מסירים את הנייר וממשיכים לאפות למשך 8-10 דקות נוספות עד להזהבה. מעבירים את הטארט לרשת צינון ומקררים לחלוטין.

  4. בזמן שהתחתית מתקררת מכינים את המילוי. בקערה חסינת חום מערבבים את הסוכר וגרידת הלימון בתנועות שיפשוף, עד שהסוכר סופג ניחוח לימוני. מוסיפים את הביצים ומיץ הלימון ומקציפים. מניחים את הקערה מעל סיר עם מים חמים (בין מארי) ומבשלים על להבה בינונית ובעזרת מטרפה מערבבים ללא הפסקה. תחילה, התערובת תהיה בהירה ותפוחה, לקראת 180 מעלות התערובת תתחיל להסמיך והמטרפה תשאיר סימנים תוך כדי ערבוב. ממשיכים לערבב עד שהתערובת הופכת ממש מסמיכה ומתחיל להיות קשה לערבב אותה. כל התהליך יקח בערך 10 דקות. מורידים מהאש, מסננים משאריות של גרידת הלימון. מניחים לקרם להתקרר לטמפ' החדר למשך 10 דקות.

  5. מעבירים את הקרם למעבד מזון ובהדרגה מתחילים לעבד את החמאה אל תוך לתערובת. לאחר שכל החמאה נכנסה לתערובת ממשיכים לעבד למשך 3 דקות נוספות.

  6. מעבירים את הקרם לכלי ,מצמידים ניילון נצמד לפני השטח כדי ליצור סוג של וואקום. מקררים למשך 4 שעות (עדיף למשך הלילה).

  7. מערבבים קלות את הקרם וממלאים את התחתית. הטארט במיטבו כשהתחתית בטמפ' החדר והקרם עצמו קר.