אשמח לדבר

דניה 052-6006067
matkonation@gmail.com

ספר חדש- "הכול על האש"

23 באפריל 2012 מתכוניישן 6 תגובות

דלורית צלויה

אני זוכרת בבירור את הפגישה הראשונה שלנו לקראת צילומי ספר הגריל של דרור פילץ. דיאנה ואני הגענו אל דרור יחד עם רחל פן (הוצאת פן), קבענו להיפגש אצלו בבית ולדבר על רשימת המתכונים אבל מהר מאוד הוא הוביל אותנו אל גן העדן הפרטי שלו- מטע אבוקדו שמשמש את דרור לסדנאות אוכל שמתמחות בגריל ועישון בשרים.

כשדרור מדבר על אוכל הוא מדבר מתוך תשוקה אדירה וידע שאין להרבה אנשים בארץ. במטע האבוקדו יש לדרור מכולה מלאה באוצרות. אוסף סכינים עצום, אוסף כלים שדיאנה ממש התעלפה ממנו ומקררים מלאים במוצרי מזווה שדרור מכין לבד. אחרי סיבוב קצר הסתכלנו אחת על השנייה והנהנו בהתרגשות, יאללה, מתי מתחילים לצלם???

סלקים צלויים עם שמנת חמוצה ושום קונפי

ימי הצילום התקיימו במטע והתחילו תמיד עם כוס תה נענע ועוגיות. מהשלב הזה צילמנו, סגננו, טעמנו ולמדנו המון מדרור. דרור מצידו לא הפסיק לקצוץ, לערבב, לטעום ולהתלהב וחומרי הגלם ומעושר הדברים שאפשר לעשות על הגריל. אני חייבת להודות שבסביבות אחת בצהריים, השעה שאנשים בד"כ רעבים, אני סגרתי את הבסטה. לא יכולתי יותר, אפילו לא לטעום. ככה זה כשמתחילים את הבוקר עם  קבב רומני.

דרור במטע אבוקדו

סלט חצילים רומני

אחד הדברים שדיאנה ואני הכי אהבנו בצילומי הספר, זה דווקא את העושר הצמחוני והמנות שמלוות את הבשרים הקלאסיים שכולנו מכינים. ברוסקטות עם עגבניות ושום, סלק צלוי על הגריל עם שמנת חמוצה ושום קונפי, צלחת אנטיפסטי ענקית ועוד המון רעיונות שהם לאו דווקא המנה העיקרית.

פלטת אנטיפסטי

מבחר מנות ללא בשר

בפוסט הזה החלטנו להביא לכם מבחר צילומים שרק מלהסתכל עליהם לומדים מה אפשר לעשות על גריל, אפילו לא צריך מתכון מסודר. אבל אם אהבתם את מה שראיתם כאן אתם מוזמנים להכנס לאתר אוכל טוב של מאקו שם ריכזו כמה ממתכוני הדגל של הספר או כמובן לרכוש אותו בחנויות.

מנות קלאסיות- דגים על הרגיל, , צלעות טלה, המבורגר ונקניקיות צ'וריסו

זה ספר שאנחנו מאוד גאות בו, הוא משלב את אהבת כולנו לאוכל טוב, אירוח לא רשמי וההנאה של הבישול בטבע. אני חייבת לזרוק כאן מילה של פרגון לדקל מהסטודיו לעיצוב "מיכל ודקל" שקיבל ממני המון המון צילומים ועשה בהם סדר, שלף את הטובים ביותר וחיבר אותם יחד בהמון חוכמה, שאפו, עשית לנו כבוד. תודה.

שפונדרה ברוטב ברביקיו

6 תגובות לפוסט “ספר חדש- "הכול על האש"”

  1. Nik הגיב:

    Gorgeous photos, gorgeous food, and a wonderful venue!

    This is probably not possible, but I would really love to know where to get that lovely oval platter used for the antipasti.

  2. ניצה הגיב:

    האם אפשר לקבל מתכון לרוטב ברביקיו או לחילופוין המלצה על קנוי שווה אם יש דבר כזה בכלל
    האם יש למרוח את הרוטב על הבשר תוך כדי צליה או להשרות או למרוח ברוטב לפני ההגשה?

    דניה מגיבה: הי ניצה, יש מתכון לרוטב ברביקיו בספר הגריל (מוזמנת להציץ באחת מחנויות הספרים). לגבי רוטב קנוי, אני לא ממש יכולה להמליץ בפה מלא כי לכל הרטבים הקנויים טעם תעשייתי. לגבי אופן ההכנה, הכי מומלץ לזגג את הבשר מעט לפני תום הצלייה, כך הוא גם נטמע בבשר וגם שומר על טעמו העשיר. בהצלחה!

  3. מיכל הגיב:

    יקירתי, התמונות מ ה מ מ ו ת.
    את כרגיל במיטבך כשאת משוחררת בשטח ויש התרחשות אוכל משמחת ולא שיגרתית.
    עושה לי חשק לעוד ספר משלי.

  4. דיאנה הגיב:

    יובל- רגשת אותי (ואני בטוחה שגם את דניה). נשמח לראות אותך באחד הקורסים שלנו!! תודה.

  5. יובל הגיב:

    מרהיב, לא פחות, ונתתן לי (או שדרור נתן, אבל מבחינתי זה אתן) כמה רעיונות מצויינות לחגיגות יום העצבנות הבאות עלינו לטובה.

    כל פעם שאתן מוציאות פוסט אתן גורמות לי לקנא שהתמונות שלכן כל כך מדהימות. כן, אני יודע, אני צריך לשדרג את המצלמה שלי, ומיד אחרי זה לעשות אצלכן סדנה, ארוכה, כזו שחסרי כל חוש אומנותי כמוני גם יוציאו מעצמם משהו. נו, שויין.

    יובל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *