- מתכוניישן - https://matkonation.com -

מאפה חצילים ופרמזן

מאת: דיאנה לינדר

יש לי תיאוריה לגבי זוגות, היא אמנם עובדת רק על 50% מהזוגות אבל אני ממשיכה לאחוז בה. התיאוריה אומרת שככל שזוגות נמצאים יותר זמן בזוגיות כך הם הופכים דומים יותר במראה החיצוני שלהם (יש תיאוריה דומה לגבי חיות מחמד ובעליהן לא?) אח שלי לדוגמא, נשוי לבחורה שהרבה יותר דומה לו ממני, אנשים בטוחים שיש להם איזו קרבה משפחתית.

התיאוריה שלי לא עובדת בזוגיות הפרטית שלי, אנחנו נמצאים ב 50% שלא מתאימים לתפיסה הזו. עברו כבר 12 שנה ואנחנו עדיין נראים מאוד מאוד שונה. מה שכן קרה זה, שלאט לאט הצלחנו לייצר יותר התאמה בהרגלי האכילה שלנו. היום הוא מוכן לאכול אנשובי אפילו אם זה לא במודע, ואני מוצאת את עצמי אוכלת אוכל של בוקר לארוחת ערב, הרגל שהולך נגד האמריקאית שבי. ישנם גם דברים שהפסקתי לאכול בגללו, אחד מהמאכלים האהובים עלי זה חצילים בכל וורסיה אפשרית, אסף לעומת זאת לא מוכן להתקרב לשום חציל שאינו נמצא בתוך סביח.

חבל לי שהחציל יצא מהתפריט הביתי שלי. אני חושבת שזהו אחד הירקות המעניינים שיש, מבחר המנות שאפשר להכין איתו הוא עצום וכל פעם הוא מקבל כיוון שונה. המנה שהבאתי לכם היום, מאוד פופולרית בארה"ב, אפילו שישראלים מאוד אוהבים חצילים המתכון הזו התפספס ולא ממש מוכר בארץ. הבאתי לכם כאן גרסה מנצחת למתכון פשוט וטעים.

כמה טיפים לפני שמתחילים:

מאפה חצילים ופרמזן

מותאם ממתכון של מרתה סטיוארט

חומרים לתבנית 25*30 ס"מ:

2 ביצים גדולות

1 כוס פירורי לחם

1 כוס + 2 כפות גבינת פרמזן, מגורדת דק

1½ כפיות אורגנו יבש

מלח ופלפל גרוס

2 חצילים גדולים, פרוסים בעובי 1 ס"מ

6 כוסות (1400 גר) רוטב עגבניות פשוט (ראו מתכון למטה)

1½ כוסות מוצרלה, מגורדת

אופן הכנה:

  1. מחממים תנור ל190º. מרפדים 2 תבניות אפייה בנייר אפייה ומברישים אותם בשמן זית.
  2. בקערה עמוקה מערבבים את הביצים עם שתי כפות מים. בקערה נפרדת מערבבים יחד את פירורי הלחם עם 1 כוס פרמזן ואורגנו ומתבלים עם מלחו פלפל גרוס.
  3. טובלים את פרוסות החצילים, אחד אחד, בתוך הביצים ואז טובלים בתערובת פירורי הלחם. מסדרים את החצילים על גבי התבניות אפייה. אופים במשך 20-25 דקות, עד שחלקו התחתון של החציל מוזהב, מוצאים מהתנור והופכים את החצילים. אופים לעוד 20-25 דקות, עד לזהבה משני הצדדים. מוצאים מהתנור ומעלים את חום התנור ל200º.
  4. מרכיבים את המנה: שמים 2 כוסות רוטב עגבניות בתבנית. מסדרים חצי מהחצילים על הרוטב. שמים עוד 2 כוסות רוטב על החצילים ומפזרים מעל ½ כוס מוצרלה. חוזרים על הפעולה עם שאר החצילים, רוטב ומוצרלה ומפזרים למעלה 2 כפות פרמזן. אופים למשך 15-20 דקות, עד שהרוטב מבעבע והגבינה נמסה והזהובה. ממתינים 10 דקות לפני הגשת המנה.

רוטב עגבניות בסיסי

חומרים ל8 כוסות:

½ כוס שמן זית

2 בצלים, קצוצים

8 שיני שום, פרוסות דק

6 כפות עלי טימין, קצוץ

1 גזר, מגורד דק

 2 קופסאות שימורים גדולות (800 גר.) עגבניות שלמות מקולפות

מלח

אופן הכנה:

  1. מחממים את השמן זית בסיר גדול על אש בינונית, מוסיפים את הבצל והשום ומבשלים כ8-10 דקות, עד שבצל מאוד רך וטיפה שחום. מוסיפים את הטימין והגזר ומבשלים עוד 5 דקות, עד שהגזר מתרכך.
  2. מוסיפים את העגבניות  (כולל המיצים) ומביאים לרתיחה, תוך כדי ערבוב. מנמיכים את האש ומבשלים כ30 דקות עוד שהרוטב הסמיך מעט. מתבלים עם מלח.