- מתכוניישן - https://matkonation.com -

עוגיות גרנולה שמנמנות ורכות

איך אין לנו עוגיות גרנולה בבלוג? שאלה זו, נזרקה לחלל האוויר לא פעם ע"י חברים שנוהגים לפקוד את הבלוג באופן קבוע.  אז הנה, סוף סוף נמצא לו המתכון שזכה להכנס למתכוניישן ולו בזכות העובדה שהוא כל כך קל ובעל שילוב מרקמים שתמיד מחפשים, רך במרכז ופריך בקצוות (שימו לב בהוראות מתי להוציא את העוגיות מהתנור בשביל להשיג את האפקט!!). ניתן לשנות את אופי העוגיות בעזרת התוספות שתבחרו לשים, שוקולד לילדים, אגוזים וצימוקים למבוגרים או הכל ביחד לחוויה של הכל כלול! לצילומים השתמשנו בקוואקר שמשמש גם להכנת דייסת אינסטנט ויצאו עוגיות בעלות מרקם עדין. ניתן להשתמש גם בשיבולת שועל שלמה לקבלת מרקם גס יותר, לשיקולכם.

עוגיות גרנולה

המתכון עובד מהבלוג הנהדר Smitten Kitchen [1]  שתמיד אפשר לסמוך עליו שיספק מתכונים פשוטים ואיכותיים.

מצרכים לכ-20 עוגיות:

115 גר' חמאה רכה

2/3 כוס (125 גר') סוכר חום

1 ביצה (גודל L)

1/2 כפית תמצית וניל

3/4 כוס קמח לבן (אפשר גם קמח מלא)

1/2 כפית סודה לשתייה

1/2 כפית קינמון

1/2 כפית מלח

1/2 1 כוסות שיבולת שועל (שלם או לדייסה)

100 גר' פצפוצי שוקולד/ אגוזי מלך/ חמוציות/ צימוקים

אופן ההכנה:

  1. במיקסר עם וו גיטרה (אפשר גם בלי מיקסר) מערבבים היטב חמאה וסוכר חום עד לקבלת מרקם אחיד. מוסיפים את הביצה, ותמצית וניל וממשיכים לערבב עד לקבלת תערובת חלקה.
  2. בקערה נפרדת מערבבים את החומרים היבשים, קמח, סודה לשתייה, מלח וקינמון.
  3. מורידים את מהירות המיקסר ומוסיפים בהדרגה את תערובת הקמח לתערובת החמאה, מפסיקים לערבב ברגע שהחומרים התאחדו.
  4. מוסיפים את שיבולת השועל והתוספת שבחרתם (שוקולד, אגוזים, צימוקים) ובעזרת כף גדולה מערבבים היטב. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומעבירים למקרר למשך 30 דקות לפחות.
  5. מחממים תנור לחום של 180 מעלות. מרפדים תבנית בנייר אפייה. בעזרת כף, מניחים כדורי בצק בגודל של כדור פינג פונג על התבנית עם רווחים של 5 ס"מ בערך. אופים למשך 12-15 דקות עד לקבלת גוון זהוב בשולי העוגייה ומעט לא אפוי במרכזה. מניחים להתקרר לטמפ' החדר לפני הגשה.