- מתכוניישן - https://matkonation.com -

שגרת שישי במחלבות מרקוביץ

פוסט וצילומים מאת: דיאנה

לשמחתי הרבה, הגן של הבן שלי נמצא במרחק הליכה מהבית שלנו. בכל בוקר (אם העבודה מאפשרת) אנחנו צועדים יחד לגן, אני ברגל הוא על אופנים שלו (שאני דוחפת). בכל בוקר באותה נקודה בדיוק הוא מתלונן שהוא עייף, ואני תמיד אומרת לו לעצום עיניים ולנוח עד שנגיע.

בכל ערב, כשאני משכיבה אותו לישון ומכבה את האור הוא מבקש ממני כוס מים, אני מביאה לו ואז הוא מבקש תה. אני אומרת לו שאני הולכת להכין לו ועוד לפני שהספקתי להרתיח את המים הוא כבר שקוע בשינה. ככה כל לילה בלי יוצא מן הכלל.

אני נדהמת מהשגרה שהבן הקטן שלי יצר לעצמו, מצבים שחוזרים על עצמם יום אחרי יום. העובדה שאני יודעת בדיוק למה לצפות ממנו מייצרת בניינו הבנה קבועה וברורה. תמיד תהיתי אם זה ככה אצל כל הילדים…

למרות שעשיתי בחיי שינויים מרחיקי לכת אני מוצאת נחמה גדולה בשגרה. במהלך השנה האחרונה כל ימי השישי שלי נראים אותו דבר. אני לוקחת את הבן שלי לגן ומשם ממשיכה לקניות לסוף שבוע. אני קופצת לסופר הקבוע שלי, משם ממשיכה לירקן ואחרי הירקות אני קופצת לבית הקפה האהוב עלי "קפה אסתר" ושם אני לרוב פוגשת את מיטל ואייל לארוחת בוקר, משם אני ממשיכה לקצב המקומי.

בדרך הביתה אני מתרגשת לקראת העצירה האחרונה שלי- חנות הגבינות של מחלבת מרקוביץ [1]. החנות ממוקמת בתוך חוות צאן וחווית הקנייה כל כך מיוחדת שאני מקדישה לה למעלה מחצי שעה. אהרון מרקוביץ הוא בעל החזון והמוציא לפועל של חוות הגבינות הזו, יש לו תשוקה מדהימה לכל מה שהוא מוציא תחת ידיו והיא ניכרת בכל ביס של הגבינות שלו.

כשמגיעים למחלבה אי אפשר רק להיכנס ולקנות גבינות, חייבים להקדיש לחוויה לפחות חצי שעה כי אהרון מתעקש שכל מי שמגיע לקנות גבינות יטעם מכל מה שיש לו להציע באותו היום (כ 20 גבינות), הוא מלווה את הטעימות עם מעט יוגורט כבשים או יין לבן קליל. בכל פעם שאני מגיעה לגבינות יש טעם קצת שונה, הן התבגרו בשבוע וזה ניכר בטעמן.

בכל יום שישי אני עוזבת את החווה עם שקית גבינות (לאהובות עלי קוראים אשד ומטר). בכל יום שישי ביציאה מהחווה אני עוצרת לרגע ונושמת את נוף, את כרי הדשא הגדולים, את המפל הקטן בכניסה לחנות ואת החנות עצמה, בנשימות האלה אני מתמלאת השראה על הסביבה שאדם יכול ליצור לעצמו.

סוף הסיבוב מביא אותי לגן של הבן שלי ואני מבינה שלמרות שמבדילים בניינו 31 שנה שנינו שואבים ביטחון מהדברים הקבועים של החיים.

מחלבת מרקוביץ [1]ממוקמת במושב נחלים (בערך 25-30 דקות מתל אביב). מבטיחה ששווה את הנסיעה!

רחוב שניר 28, מושב נחלים

3-93327970

שעות פתיחה:

ראשון עד חמישי: 8:00-19:00

שישי: 8:00-13:30

סגור בשבת.