- מתכוניישן - https://matkonation.com -

לקט מתכוני קיץ- לגזור ולשמור

אמא שלי פעם אמרה לי שהיא מאוד אהבה לבשל עד שאנחנו הגענו לגיל שדרש אוכל כל יום. לרגע קצת נעלבתי אבל היא המשיכה וסיפרה שבשנים שהיא הייתה חייבת לארגן כל יום ארוחות צהרים וערב פשוט נגמר לה החשק להיות במטבח. היום ממרומי שלושת הבנים אני מבינה למה היא התכוונה. אני מוצאת את עצמי נלחמת בחוסר רצון שלי להכנס למטבח כי אני חייבת לארגן ארוחת ערב. אני מנסה למצא רעיונות חדשים שיצליחו לספק את הדרישות של כולם (הדאל ההודי בשבוע שעבר נתקל בחומה בצורה של הגדול שדרש ארוחת ערב אחרת)  אבל זה לא פשוט.

לא פעם אני מוצאת את עצמי גולשת במתכוניישן (כן, גם אני מחפשת מתכונים בבלוג של עצמי) ומחפשת דברים שעשינו בעבר כדי לרענן את שגרת הבישולים. אני תמיד מופתעת כמה מתכונים יש במעמקי הבלוג (כ-215 מתכונים לאורך שלוש וחצי שנים) ולרוב אני מוצאת משהו שבא לי להכין ושכבר שכחתי כמה הוא מוצלח.

הפעם החלטנו לחסוך לכם את מלאכת החיפוש ולהביא כמה מתכונים שאנחנו אוהבות במיוחד לימי הקיץ החמים. התמקדנו במנות שמתאימות לארוחת ערב קלה לחברים או ילדים וקינוחי קיץ שמככבים אצלנו בכל שנה.

תהנו!

פסטה פלאנצ'ה [1]פסטה כולם אוהבים, חזה עוף הרוב אוהבים, קצת ירקות צלויים בשביל הבריאות ויש לכם ארוחת ערב קלה, קייצית וקונצנזוס!

פנקייק מלוחים [2]כל אחד יכול למצא את השילוב שמתאים למשפחה שלו, מלביבות תירס עם גבינה צהובה לילדים, לביבות מנגולד וגבינה גרוזינית למבוגרים ועד לביבות סלק להרפתקנים. ארוחת ערב קלה, מזינה ושונה מהיום יום השוחק.

סלט תירס טרי ופוקאצ'ה ארטישוקים [3] בפוסט הזה אירחנו את שיר הלפרן ממקימי שוק האיכרים, בחורה צעירה ששינתה את הנוף הקולינרי של ת"א בזכות שוק האיכרים שפתחה יחד עם מיכל אנסקי. שיר היא בראש ובראשונה בשלנית בחסד והיא הביאה לנו שני מתכוני קיץ קלים ונהדרים שעושים שימוש בחומרי גלם שאפשר להשיג בשוק.

סלט מנגו ליים [4]קיץ בצלחת, מתוק, חמוץ, מלוח, חריף, מושלם!

ונעבור לקינוחים….

גאלטה נקטרינות- [5] קינוח קלאסי שאפשר לעשות עם מגוון פירות הקיץ שיש עכשיו! בפוסט יש גם סרטון עם אופן ההכנה ככה שממש אין לכם תירוצים!

מאפינס דובדבנים ושקדים [6]– יש הרבה מאוד מתכונים לעוגות בחושות ולמאפינס אבל משהו במתכון הזה מצליח למצות את כל מה שאני אוהבת בבחושות. עוגה נימוחה, אורירית עם טעמי דובדבנים ושקדים. אני מודה, זה אחד המתכונים האהובים עלי.

עוגת קדאיף וקרם וניל- [7] עוגה קליקה שמאוד מתאימה לקיץ. המתכון כולל גם הכנה של קרם פטסייר אבל אין בעיה להשתמש בפודינג וניל, אני לא מתביישת לספר שלרוב אני מכינה אותה עם הפודינג, הילדים אוהבים ואני מתקתקת את העוגה הזו ב20 דקות. (ואנחנו הרי כאן כי אין לנו הרבה כוח להיכנס למטבח לא?)