אשמח לדבר

דניה 052-6006067
matkonation@gmail.com

הטבלה השבועית

16 באוקטובר 2013 דניה 35 תגובות

להלן ערב טיפוסי בבית משפחת ויינר-שגב:

עד 6 וחצי אנחנו בחוץ, הילדים משחקים בשכונה ואני איתם, מקשקשת עם האמהות. סביבות שש וחצי הקטן שלי מתחיל להתבכיין מעייפות ורעב ואני נכנסת הביתה לארגן ארוחת ערב. פותחת את המקרר ומתחילה לשבור את הראש. מה אני הכין שיהיה:

מזין
טעים לגדול
לבינוני
ומתאים גם לתינוק.
משהו שגם אני ועודד נוכל לאכול
משהו שיהיה מהיר הכנה
ושיהיו לי מצרכים בשבילו בשלוף.

מאתגר לא? אני מתחילה לדפדף באנציקלופדית המתכונים שיש לי בראש, מאלתרת. בזמן שהגדולים רבים בסלון על האייפד, הקטן דבוק לי לרגל אני מבשלת משהו שיצליח לספק את כולם. כמעט כל ערב אותו הדבר. לפעמים מצליח לי וכולם מרוצים ולפעמים הדבר הכי מבאס קורה- הגדולים מסרבים לאכול ואני צריכה להכין סיבוב שני של אוכל שבד"כ מסתכם בטוסט, קטשופ, גבינה צהובה וזיתים. בעסה.

מה עושים שאלתי את עצמי ואת קבוצת התמיכה השכונתית שלי, גם אתן באותו מצב? מסתבר שכן, התסריט דומה אצל כולן.

החלטתי להכין טבלה שבועית כך אדע בבוקר מה אוכלים בערב. כך אוכל להתארגן במהלך היום על מצרכים חסרים, להתפיח בצק איך שאני חוזרת מאיסוף בגנים, לקפוץ לקצב ליד העבודה ולקנות כמה סטייקים או אפילו להכין מג'דרה בערב לפני. הניסוי עובד, אני מגיעה לערבים יותר רגועה, הדברים ברורים גם לי וגם לילדים ונוצר סוג של סדר. ברור לי שאני לא בן אדם שיכול לרוץ עם טבלה זהה לאורך זמן ואני מאמינה שאני אשנה פה ושם אבל הבסיס ישאר.

אני יודעת שחלקכם יקרא את הטבלה ויגיד לעצמו שאין מצב שהילדים שלי נוגעים בדברים האלה. אצלנו יש חוק בבית, לא חייבים לאהוב את האוכל שאני מכינה אבל כן חייבים לטעום. ברוב המקרים הבנים מודים שמה שהם חשבו ש"מגעיל" הופך לדווקא נחמד וממשיך למעולה! לכן אני ממליצה להורים לא ללכת על בטוח- פסטה בלי כלום, שניצלים, אורז לבן, נקי מלכלוכים, חביתה וקוטג'. תאתגרו את החיך המשפחתי ותכניסו דברים חדשים.

הכנו לכם שתי טבלאות האחת שלי, שאיתה אני רצה כבר שבוע ושל דיאנה. אתם יכולים לקחת ממני וממנה להוסיף ולשנות לפי מה שאוהבים אצלכם בבית. קחו דף גדול, ותכינו עם הילדים טבלה עם ציורים של המנות כך שגם הם יהיו מעורבים בהחלטות.

נשמח מאוד לשמוע איך הולך, אם זה עוזר ואם יש לכם רעיונות נוספים שאנשים יכולים לשלב בטבלאות שלהם.

הטבלה של דניה

הטבלה שלי מתאפיינת בקלאסיקות, אני אוהבת להכין אוכל מוכר, שעשוי מחומרי גלם טובים ומידי פעם להכניס בו איזה טוויסט. הילדים שלי מכירים את האוכל הזה ואוהבים אותו. לפעמים, כשיש לי זמן אני מכינה משהו חדש בשביל האתגר אבל לרוב אני משאירה את ההשקעה במטבח לסוף השבוע.

ראשון

שני

שלישי

רביעי

חמישי

אחרי סוף השבוע עמוס אוכל אני אוהבת להכין ארוחת ערב קלה ולכן בחרתי ליום ראשון

שקשוקה

לחם טרי, סלט גדול ויש אחלה ארוחת ערב.

הילדים אוכלים במסגרות צהריים בשריים ולכן רק יום אחד בשבוע אני מכינה משהו בשרי לארוחת ערב.

סטייק רוקה

מוכן בדקות, הילדים מתים עליו ואני בד"כ עושה להם סנדביץ שווה או מגישה עם תפוחי אדמה מעוכים

יום אחד בשבוע מוקדש ל-

פיצות/פקאצ'ות

אם אין בצק בפריזר (מהפעם הקודמת), אני מכינה אותו איך שאני חוזרת מהגנים ועד ארוחת הערב הוא תופח והילדים משתתפים בהכנת פיצות אישיות.

בזכות המטפלת שלי חיסין, הילדים למדו לאהוב

מג'דרה

זו נחת גדולה לאמא שהילדים מוכנים לאכול קערה שלמה של עדשים עם פריקי/אורז/בורגול. אני מגישה אותה עם יוגורט כבשים, וירקות חתוכים.

סוף השבוע, אני כבר עייפה ולכן בחרתי להכין

פסטה ברוטב עגבניות

הכי קל, מהיר, בלי הכנות מראש והצלחה בטוחה. (הקישור למתכון הוא עם קלמרי אבל אתם כמובן יכולים פשוט לוותר עליו)

גיוונים

חביתת ירק, פריטטה, מקושקשת קלאסית(לא תמיד צריך להתחכם

שניצלים, בולונז, קציצות, קבב

אם אין כוח להכין בצק- פיצה פיתה, לחם מטוגן עם גבינה צהובה או פשטידת תירס

אורז הפתעות- אורז עם המון ירקות שילדים אוהבים, מוקפץ במחבת

מאפה פסטה, רביולי/ ניוקי עם חמאת מרווה או שמנת ופטריות

הטבלה של דיאנה
הטבלה שלי שונה משל דניה, כאמריקאית עדיין קשה לי עם ארוחות ערב מאוד קלות ולכן אני מכינה פעמיים בשבוע מאכל בשרי יותר כבד שגם אני וגם בן זוגי נאכל ארוחה גדולה יותר בערב. שיקול נוסף בבחירת המנות נובע מכך שהבן שלי (2.9) רגיש למוצרי חלב ולכן אני משתדלת להמנע מחלב בארוחות המשפחתיות. לעיתים אני אכין את אותה מנה בשתי גרסאות כך שכולנו נוכל לאכול יחד (כמעט) את אותו האוכל.

ראשון

שני

שלישי

רביעי

חמישי

משהו קל לתחילת השבוע, קל לכין וכולם אוהבים.

לחם תירס

מגישה עם סלט אבוקדו לקטן וסלסת עגבניות חריפה לנו.

אני מתה על המאפה הזה, קל להכין אותו, הוא משביע והבן שלי מת עליו.

מאפה קובה

מנה גדולה שתספיק גם לצהריים שלמחרת. מגישה עם סלט חסה.

זה המרק המשפחתי שלנו, קליל אך משביע. לפני שאני מכניסה את השמנת אני מוציאה כמות לבן שלי שרגיש לחלב.

מרק תירס

מכינה ליד טוסטים עם גבינה מותכת לנו לקטן רק לחם לטבול…

גדלתי על ארוחות ערב של

צ'ילי קון קרנה

ולמרות שזה כבד ודורש השקעה אני משתדלת להכין לנו טעמים מהבית שלי בלוס אנג'לס.

מחממת כמה טורטיות מתירס וכך אוכלים את המנה.

בתור אמריקאית קלאסית אני מתה על פנקייק אבל לארוחת ערב אני מעדיפה להימנע ממתוקים. זה הפתרון המושלם לארוחת ערב קלה ומזינה שאפשר להתאים לכל אחד.

פנקייק מלוח

מכינה סלט גדול ליד וקצת שמנת חמוצה בשבילי!

35 תגובות לפוסט “הטבלה השבועית”

  1. נוימי הגיב:

    איזה יופי ! שדרוג כה פשוט אבל ככ חשוב לרשימת אפשרויות שבניתי לי בזמנו…. העניין הוא עכשיו לשלב טבלת צהריים לגדול שחוזר מבית ספר בצהריים ולכולם בערב…. מאתגר אבל יש אור בקצה המנהרה
    תודה

  2. שירה הגיב:

    ממש ממש מגניב! מה עם לאמץ את MEATLESS MONDAY?

    1. דניה הגיב:

      צודקת, הייתי צריכה להזיז את היום הבשרי ליום אחר בשבוע…

  3. קרן הגיב:

    מאוד התלהבתי כשהפוסט הזה יצא,הוא ממש משקף בעיניי את רוח מתכוניישן- מצד אחד מתכונים לא מסובכים, ומצד שני, עם המון יופי וסטייל.
    אנחנו עדיין באבוקדו- ביצה- גבינה -יוגורט כל יום ( ילדה בת שנה ו-9), אבל כשהכנתי את המאפה קובה גם היא התמוגגה( קראה לזה עוגה..).
    והיום, אנחנו התמוגגנו ממג'דרה פריקי.
    ממליצה לכולם לנסות.

    1. דניה הגיב:

      הי קרן,
      תודה רבה על השיתוף!! מאפה קובה הפך להיות המנה המנצחת במטבח של דיאנה ומג׳דרה פריקי אצלי בבית
      שמחה שאת נהנת מהן

  4. רונה הגיב:

    תודה רבה!

  5. שרון הגיב:

    הכנתי טבלה של שלוש ארוחות ביום לילדים לא פשוטים בנושא אוכל וזה משפר לכולנו את החיים
    רעיון נפלא!!!!

    1. מאיה ברדן הגיב:

      שרון, אשמח אם תוכלי לשתף אותי בטבלה שלך. גם הילדים שלי לא פשוטים מה 1/8 אני צריכה לדאוג ל 3 ארוחות ביום לילדי.

      1. דניה הגיב:

        הי מאיה,
        הטבלה שלי משתנה תמידית אבל אני יכולה לשתף אותך שעכשיו בקיץ אני עושה צהריים באופן קבוע וזה מה שסיגלתי לעצמי:
        1. פסטה פסטו
        2. בולונז
        3. מג'דרה בורגול
        4. עוף בתנור עם תפוחי אדמה
        5.אורז מוקפץ עם ירקות סויה ומירין
        מעייף ומתיש….אבל אין מה לעשות

        1. מאיה ברדן הגיב:

          היי דניה, שמתי לב שאם אני עובדת לפי הטבלה השבועית שלך הרבה פחות מעייף ומתיש 🙂 אשמח ממש לקבל לפעמים רענונים לטבלאות (כי לשעמם את הילדים יותר מסוכן מהעייפות שלי). הטבלאות שלך ושל דיאנה שיפרו לי את החיים משמעותית. הקושי הגדול שלי היה מה אוכלים כל ערב. מאז שיש רשימה ברורה הכל הרבה יותר פשוט במטבח. תודה בנות!!!

  6. yaara הגיב:

    אין לי ילדים אבל עדיין אני מוצאת את עצמי שוברת את הראש מה לבשל בערב לי ולבן זוג, הבישול הפך לעול ולכן אני כבר לא נהנית ממנו ולא משקיעה. בנוסף אני ורקת הרבה ירקות ומוצרים שקניתי בשוק ולא השתמשתי בהם בכלל.. אנסה לאמץ את הטבלה!

  7. annbellee9 הגיב:

    גרסא טבעונית: יש לי חברים שאני מאד אוהבת והילדים שלהם אוכלים אוכל נטול גלוטן. אני מכינה קאפקייקס של לחם תירס ובמקום מוצרי חלב משתמשת בשמנת סויה לבישול. לפעמים מוסיפה קצת טופו וקשיו וזה יוצא טעים נורא.

  8. Tal הגיב:

    פנטסטי!!! בדרך כלל בסופי שבוע אני מתכננת ארוחות ערב ומכינה רשימת קניות לשבוע. לבנות שלי יש תמיד בקשות למנות אהובות וזה עוזר בתכנון התפריט. אני תמיד מכינה יותר ממה שאני צריכה ומקפיאה. כך אני יודעת שתמיד יהיה לי אוכל במידה ולא יהיה לי זמן להכין.

  9. Ma'ayan הגיב:

    אני מתנהלת כך כבר יותר משנה. בסוף השבוע אני מכינה תפריט שבועי, מעבירה לסבב בקשות ושינויים במשפחה, וממנו מוציאה רשימת מצרכים לקניות השבועיות. בדרך כלל מדובר בשלוש ארוחות ערב חלביות (פשטידה, פסטה עם עגבניות שרי צלויות וארוגולה, מרק, סלט ירוק עם בטטה-גבינת עיזים מטוגנת-עדשים), שתי ארוחות ערב ישראליות של חביתה וסלט (או ביצים קשות, סלט טונה), ושתי ארוחות ערב של בשר או דגים, אחת מהן ביום שישי וחגיגית יותר מהשניה (עוף ממולא בתנור, קציצות, דגים לסוגיהם). רוב הארוחות מכילות מרכיב שאפשר להמשיך כשאריות לארוחת הצהריים למחרת – פרוסת פשטידה, פסטות עם עגבניה טריה-זיתים-פטה, אורז. כל הארוחות מתבססות גם על מרכיבים שאפשר להפריד לילדים לגרסת "בלי כלום": אני אופה דלעת לפשטידה, ובמקביל גם דלעת שאמעך עבור התינוק, פסטה כמובן, שתכנס לתיק האוכל של הילדה.
    היתרון הוא שכך אני יודעת שיש לי את כל המרכיבים מראש, זה נותן לי זמן לחפש מתכונים, להפשיר מראש בשר, וגם נותן מקום לאילתורים – אם הגעתי מאוחר מדי הביתה כדי להעמיד סיר מרק, אז מחליפים את התפריט עם יום של חביתה וסלט. הרבה מהמתכונים המודולרים אפשר למצוא בבלוג: klementine.wordpress.com

    1. יוכבד הגיב:

      שתהיי בריאה, הוספתי את הבלוג שלך.

  10. יוכבד הגיב:

    וואו איזה אלופה את! איך אף בלוגר לא חשב על זה קודם? חבל שאת לא חיה בארה"ב אז היית מפיקה לנו טבלה כזו גם לארוחות ששולחים עם הילדים לבית ספר
    תודה!

    1. יוכבד הגיב:

      ועכשיו קלטתי שאחת מכן יכולה להבין את האתגר: אוכל חם ומזין לבית הספר, אז מה דעתכן להרים את הכפפה?

      1. דניה הגיב:

        הי יוכבד, התגובות לפוסט כל כך מרגשות שבאמת יש מקום לפתח את הרעיון לעוד אפיקים. אחד מהם בטח יהיה ארוחות צהריים.
        תודה על הפידבק !

      2. Ma'ayan הגיב:

        לא שאני בארה"ב הרבה זמן, אבל אני מניחה שדברים השתנו בארץ מאז שהייתי בבית הספר וכולם הסתפקו בכריך-עם-משהו. כאן בקליפורניה, בגן של הילדה, מעטים מביאים כריך-עם-משהו (ובלי אגוזים או פירות ים), והרוב מביאים גרסאות של פסטה או ירקות ופירות במצבי צבירה שונים שאפשר לאכול גם בטמפרטורת החדר. כפי שכתבתי בתגובה הקודמת, הילדה מקבלת קופסה שמבוססת על שאריות מיום האתמול: פסטה+ירק (אפילו עגבניות שרי), כריך גבינה וביצה קשה, סלט עוף (משאריות עוף מכובס, אנחנו קוראים לו סלט טונה) וקרקרים, ותמיד פרי.
        אף שבוע לא דומה לקודם לו: ביום שלישי בשבוע הבא למשל המבוגרים יאכלו מפרום עם קוסקוס, הילדים יאכלו את הקוסקוס-בלי-כלום לארוחת הערב ולגן ביום רביעי נשלח קופסה של קוסקוס, ירק כלשהו ופרי. המבוגרים יאכלו שאריות מפרום וקוסקוס לארוחת צהריים בעבודה (יש מיקרו), ובערב יום רביעי נאכל ארוחה קלה יותר של סלט ירוק-גבינת עיזים-קוביות בטטה אפויות-עדשים. ביום חמישי הילדה תיקח את הבטטה לגן והתינוק יאכל בטטה מעוכה שאפינו בתנור במקביל.
        אני משתדלת לא לבשל במיוחד לילדים, ותמיד להציע להם (לה בעצם, לתינוק אין עדיין שיניים) ממה שאנחנו המבוגרים אוכלים. אבל הם עדיין אוכלים בכמויות זניחות יחסית למנות המבוגרים. כשיושבים להכין את הטבלה השבועית חשוב לזכור ולשבץ את כל המרכיבים הקבועים: הסלט הקצוץ, הפירות לגן (קיווי? תפוז?), הפירות המעוכים לתינוק, למשל. אבל במקום לקנות רק תפוחים, אקנה הרבה תפוחים (בשביל הרסק והגן) וגם שני תפוזים שאשלח לגן בשלישי וחמישי, וקיווי שאחתוך לעיגולים ביום רביעי. לא חייבים לקנות כמות גדולה מכל דבר, ואין ספק שזה עוזר גם לתקציב המשפחתי.
        אין גאווה גדולה יותר מלסיים שבוע שבו אכלנו בדיוק את כל האוכל שקנינו לפי הטבלה, בלי שאריות ובלי שמישהו ישאר רעב 🙂

        1. דניה הגיב:

          הי מעיין!
          כל הכבוד על הסדר והארגון! לפני מספר שבועות התארגנות כזו הייתה נראית לי משהו כל כך רחוק. עכשיו שעברנו לטבלה הכל מתחיל להיות יותר מאורגן, אני מאמינה שגם אצלנו יתחיל סדר גם בקניות.
          תודה ששיתפת

          1. Ma'ayan הגיב:

            תודה!

            האמת היא שברגע שנכנסים לשגרה, לא מבינים איך הסתדרנו בלי זה.

            שבוע טוב!

  11. efraty הגיב:

    ממש אהבתי! לקחתי כמה רעיונות וקדימה לביצוע!
    [נשיקות!]

  12. גל קטן הגיב:

    את הרעיון הזה אפשר להרחיב לארוחות צהרים ולארוחות עשר בגן/ביה"ס. (מזה אני התחלתי- כי לא היה לי מה לתת לגדולה שלי לביה"ס…).
    מי שתפריט שבועי נראה לו משעמם- והילדים פתוחים למס' פחות מוגבל של מאכלים יכול לבנות טבלה דו-שבועית, ואפילו ראיתי אתרים בארה"ב שבנו טבלה חודשית.

  13. אסתי הגיב:

    איזה יופי ! אני מתכוונת לנסות.
    דיאנה – גם הבן שלי אלרגי לחלב. יש לך הצעה איך הופכים את לחם התירס לגירסת פרווה ? ומה עם הפנקייק ?

    1. דניה הגיב:

      הי אסתי,
      אמנם אני לא ניסיתי לעשות המרות אבל אני יודעת שאנשים משתמשים ברסק תפוחים ללא תוספת סוכר בעולם האפייה. אני הייתי מנסה בלחם תירס לוותר על הסוכר ולהמיר את הרוויון באותה כמות של רסק. אשמח מאוד לשמוע איך יצא!

      לגבי הפנקייקים, אפשר להשתמש בחלב שקדים, שיבול שועל או סויה

  14. נעמה ל. הגיב:

    ואו, זה כל כך שימושי לי! תודה רבה!!!

  15. הדס הגיב:

    איזה רעיון מבריק. עם ילדים בעייתים באוכל זה הסידור הכי טוב שאפשר להיות.
    אימצתי בהרבה חום. אתן גדולות מהחיים

  16. Sharon הגיב:

    רעיון מעולה !!

  17. Ahuva הגיב:

    וואו, זה כל מה שאמר מחפשת…תוכלו לעדות גם טבלה לארוחות צהריים שמתאימות לילדים?
    כל יום אני שוברת את הראש מה לבשל

  18. עמרי פולק הגיב:

    באמת שיחקתן אותה, למרות שכל עוד אין ילדים בבית אני מתקשה להאמין שאוכל לזרום עם אותה טבלה שבוע אחרי שבוע

  19. ירון פינקוס הגיב:

    אתן אלופות ממש life &time saver
    אב ובשלן..

  20. Maya Marom הגיב:

    פוסט מאלף ואפילו אין לי ילדים

    1. דניה הגיב:

      וואו! תודה מאיה!

      1. vered הגיב:

        מתה על זה!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדיין רעבים? קבלו עוד רעיונות...

12 יום בפורטוגל

איטליה מאחורי הקלעים

סוף שבוע ממולאים בנצרת

עראייס/פיתה קבב

קיצ'רי- מג'דרה עירקית

פאי רועים קלאסי

טעמים חדשים בכל ערב

מג'דרה פריקי

משק לוי….מאת דניה