- מתכוניישן - https://matkonation.com -

קרם פרש בייתי ומאפה בצלים

דיאנה בחופשת לידה ואני מוצאת את עצמי די בודדה…

השבוע קפצתי לבקר, התחככתי בריחו של תינוק מקסים שרק נולד (ולא התגעגעתי…) החלפנו חוויות על הנקה, חיתולים ולילות ללא שינה (אני עדיין שם, למעט ההנקה…) ועל הדרך גם צילמנו לבלוג את המתכון המקסים שזכה בתחרות שקיימנו לפני כמה שבועות [1] במסגרת שיתוף הפעולה שלנו עם מחלבות יטבתה.

ליאורה ברונשטיין שלחה לנו מתכון לפיצה / טארט שמורכב מרקם פרש בייתי ובצלים מטוגנים. ליאורה שלחה לי את המתכון המפורט ובזכותה הכנתי בבית קרם פרש בפעם הראשונה. נוכחתי לגלות כמה זה קל וטעים. לקחתי מהפריזר בצק פיצה שהיה לי, טיגנתי בצלים וחיברתי 4 מרכיבים שיצרו מאפה מושלם!

תודה ליאורה ששיתפת אותנו. שימחת אישה אחרי לידה!!

קרם פרש

קרם פרש משלב בין קטיפתיות של שמנת מתוקה לחמצמצות של שמנת חמוצה. השילוב הזה הופך אותו לשידוך מושלם למלוחים ולמתוקים. אפשר לומר שאין לו ג'נדר קולינרי והוא זורם טוב עם כל העולמות.

פעם היה אפשר לקנות קרם פרש בסופר ולצער רבים הוא ירד מהמדפים. אל יאוש,  מי שיש לו סבלנות ואוהב את הטעם יכול בקלות להכין בבית. הוא משתבח ומסמיך ככל שעוברים הימים והוא נשמר במקרר כשבוע.

אפשר לשדך בין שמנת מתוקה לבין ריוויון, או יוגורט. אני הכנתי מיוגורט.

להכנת כמות של 250 מ"ל

1 מיכל שמנת מתוקה 38%

2 כפות גדושות יוגורט 5% או 3%

בסיר קטן מאחדים את השמנת המתוקה והיוגורט, מחממים למשך כמה דקות רק עד שמגיע לטמפ' החדר (לא להרתיח). מעבירים לצנצנת ומשאירים על השיש למשך 8 שעות (לא לפחד שיחמיץ זה בדיוק התהליך שאנו רוצים שיקרה…) אחרי 8 שעות המרקם של התערובת אמור להיות סמיך כמו גבינה רכה. בשלב הזה אפשר להכניס למקרר והמרקם ימשיך להסמיך.

להכנת 2 הטארטים גדולים:

מגישים חם! אנחנו הוספנו עוד קצת קרם פרש טרי מעל הפיצה לשם שחיתות אמיתית!