- מתכוניישן - https://matkonation.com -

חיתוכיות לימון

מאת: דיאנה לינדר

לפני שבועיים כתבתי כאן בבלוג על נושא של השראות. לא היה לי פשוט לכתוב את הפוסט הזה, הייתי צריכה להתחבר למשהו שהרגשתי לפני הלידה ולא הצלחתי להרגיש מאז. מי  שעברה את חווית הלידה והתמודדות עם תינוק בן יומו יכולה להזדהות עם התחושה הזו שבעצם אין מקום במוח לשום דבר אחר מעבר לטיפול בתינוק והתמודדות עם מחסור בשעות שינה. יצירתיות, יזמות ותשוקה, תכונות שמלוות אותי באופן קבוע נעלמו להן וכל מה שהתחשק לי היה להיכנס למיטה ולישון.

אבל….החיים ממשיכים, אין לי את הפריווילגיה להיות חסרת השראה לאורך זמן (דניה לוחצת עלי לחזור לצלם פוסטים) ובימים האחרונים הרגשתי שאני מתחילה לאט לאט לחזור לעצמי. לפני כמה ימים קיבלתי את האישור הסופי שהשראה חזרה אלי. יצאתי החוצה לקטוף לימון מהעץ שלנו ובמשיכה אחת יצא הענף כולו. הסתכלתי עליו וישר התחלתי להריץ בראש פריימים של ענף לימון על שולחן שיש קר. משם הגיעה ההחלטה לעשות מתכון לימוני לבלוג והפור נפל על חיתוכיות לימון שאני אוהבת להכין בחורף, כשהלימונים בשיאם.

אז כמו שאומר המשפט המפורסם- כשהחיים מגישים לך ענף לימון לך תעשה מזה פוסט לבלוג!

יש המון מתכונים לחיתוכיות לימון ורובם מעט מורכבים. מה שאהבתי במיוחד במתכון הזה הוא קלות ההכנה, בצק פריך פשוט שאפילו לא צריך לרדד ומילוי שכולו נעשה בקערה אחת ללא בישול או הסמכה.

שימו לב שהבצק יוצא מאוד פירורי והוא אינו מיועד לרידוד. מהדקים אותו לתבנית (free style) ואל תדאגו אם הוא לא לגמרי אחיד בעובי, זה ממש לא משנה.

חומרים לתבנית בגדול 23*33 (בערך 20 ריבועים)

לבצק:

½ כוס סוכר

2 כוסות קמח

½ כפית מלח

200 גר' חמאה קרה חתוכה לקוביות

2 כפות מים קרים

למילוי:

6 ביצים

2 כוסות סוכר

2 כפות גרידת לימון

1 כוס מיץ לימון

1/3 כוס קמח

להגשה:

3 כפות אבקת סוכר

אופן ההכנה:

  1. מחממים תנור לחום של 180 מעלות. מרפדים תבנית בנייר אפייה.
  2. בקערה גדולה מערבבים את הסוכר, קמח ומלח. מוסיפים את קוביות החמאה ובעזרת הידיים (אפשר לבצע את התהליך גם במעבד מזון או מיקסר) מעבדים את הקמח אל תוך החמאה עד שנוצר מרקם פירורי. מוסיפים את המים  ומאחדים את הפירורים לבצק (שימו לב לא לעבד יותר מידי אחרת הפריכות תעלם).
  3. מעבירים את הבצק לתבנית ובעזרת האצבעות משטחים לשכבה בעובי של 1 ס"מ בערך עם דופן באותו העובי בצדדים. מעבירים למקרר ל10-15 דקות.
  4. אופים את הבצק למשך 15-20 דקות עד שהוא זהוב. מקררים לטמפ' החדר.
  5. בינתיים מכינים את המילוי- בקערה גדולה טורפים יחד את כל מרכיבי המילוי. שופכים מעל הבצק ואופים למשך 25-30 דקות עד שהמילוי מתייצב.
  6. לאחר האפייה מומלץ  להמתין להתקררות לפני שחותכים לקוביות. מגישים עם מעט אבקת סוכר.