- מתכוניישן - https://matkonation.com -

מרק עדשים ואריסה

בשנה שעברה הגעתי למזכירות בית הספר של הבן הגדול שלי כדי לרשום אותו לכיתה א'. בכניסה למשרד ישב סיר ענק מלא במרק עדשים חם. בכל כמה דקות נכנס מורה אחר ולקח לעצמו כוס מהביל וריחני. עמדתי שם וחיכיתי בסבלנות לתורי, מידי פעם הגנבתי מבט לעבר המרק ולא היה לי נעים לבקש. אחרי כמה דקות, שוש המזכירה, ראתה את הריר שירד לי מהפה והציעה לי גם. מה אני אגיד לכם, אחד המרקים הטעימים שיצא לי לאכול. שוש הייתה עסוקה ברישום הילדים והבקשות שלי לקבל את המתכון לא ממש נענו ולכן התחלתי לנסות להבין לבד ממה הוא מורכב. אכלתי לאט, פירקתי אותו לגורמים ועשיתי לעצמי רשימת מרכיבים הראש.

חזרתי הביתה והחלטתי אני מפצחת את המרק הזה. בפעם הראשונה שהכנתי אותו הוא לא הזכיר בכלל את הטעם של שוש. כל הירקות היו שם, עדשים היו שם אבל זה אפילו לא התקרב. בפעם השנייה החלטתי לנכון לשים במרק כף אריסה וכך, ברגע אחד היה לי פיצוח!!

עד היום לא הצלחתי להוציא משוש את המתכון האמיתי ואחרי שהכנתי את הגרסה שלי כבר כמה פעמים החלטתי שזה בכל מקרה כבר לא משנה. יכול להיות שמרק העדשים של שוש (כפי שאנחנו קוראים לו במשפחה) הוא בכלל מרק העדשים של דניה בהשראת שוש. העיקר שהוא מתאים בדיוק לסופה שפוקדת אותנו בסוף השבוע הזה.

המרק הזה כל כך עשיר בירקות וקטניות שהוא ארוחה בפני עצמה ומעבר ללחם כפרי טוב עם קצת חמאה לא צריך הרבה.

כמה הערות חשובות למתכון:

מרק עדשים ואריסה

חומרים לסיר גדול!!- 8-10 מנות.

2 כפות שמן זית

1 בצל בינוני קצוץ

2 שיני שום פרוסות

1 שורש סלרי חתוך לקוביות קטנות

3 מקלות סלרי קצוצים

1 דלורית קטנה חתוכה לקוביות קטנות

2 תפוחי אדמה גדולים חתוכים לקוביות קטנות

3 גזרים חתוכים לקוביות קטנות

2 עגבניות חתוכות לקוביות קטנות

2 ליטר מים

½1 כוסות עדשים (שחורות או ירוקות)

2 כפות שטוחות אריסה מתוקה

1 כפית אריסה חריפה (או יותר לפי הטעם)

2 כפות מלח גס

½  כפית פלפל שחור

½ כפית כמון

חופן עלי פטרוזיליה

חופן עלי כוסברה

אופן ההכנה:

  1. בסיר גדול שמים שמן זית ומטגנים את הבצל והשום עד שהם מעט שקופים. מוספים את כל הירקות ומערבבים היטב. מטגנים עוד כ 5 דקות ומוסיפים את המים.
  2. מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומוסיפים את העדשים והתיבול- אריסה, מלח, כמון ופלפל שחור. מבשלים למשך 20 דקות על אש בינונית ומוסיפים את העלים הירוקים.
  3. מכסים את הסיר, מנמיכים את האש למינימום ומבשלים למשך 40 דקות. בשלב הזה ניתן לטחון מעט את המרק כפי שכתבתי בהערות.
שיהיה לנו סוף שבוע חמים!