- מתכוניישן - https://matkonation.com -

עיגולי פילו תרד- מאפה רושם לשבועות

דיאנה ואני אוהבות שיתופי פעולה. המפגש עם אדם נוסף שמביא איתו רעיונות חדשים וכישרון משלו מצליח להוציא מהעבודה שלנו משהו אחר. אנחנו כל כך רגילות להתנהל בסינכרוניזציה מושלמת בניינו שכניסה של אדם נוסף לזוגיות שלנו מביאה איתה התרגשות יצירתית. עכשיו שאני כותבת את הפוסט הזה אני מזפזפת אחורה בבלוג ומגלה להפתעתי שכל שנה בשבועות עשינו שיתוף פעולה…מוזר איך בלי תכנון החג הזה מזמן לנו מפגשים מקצועיים. ב2011 עשינו פוסט עם מאיה מרום מבצק אלים [1], ב2012 ילדתי את בני השלישי … אז ויתרנו. 2013 שיתפנו פעולה עם נולה בר- מתכון לעוגת גבינה מושלמת ו2014- לימור תירוש. לדעתי זו כבר מסורת שתמשיך באופן מודע.

לימור, למי שלא מכיר (יש כאלה?) היא ״בשלנית על״ שכותבת מדור מתכונים שבועי במגזין גלריה של ״הארץ״, מנהלת בלוג שנקרא מטבח מקומי [2] ויש לה את הבית הכי יפה ביפו! הבישול של לימור מתאפיין בהמון ידע, השקעה ואהבה ענקית לאוכל בכלל ואוכל מקומי בפרט. נפגשנו אצלה כמה פעמים לפגישות הכנה לקראת הצילומים ובכל פעם היא פינקה אותנו במטעמים אחרים שבמקרה היו לה במקרר.

 

לימור חיפשה להכין מאפה ייחודי לחג שבועות והחליטה ללכת על מאפה פילו תרד וגבינות שהוא תמיד טעים אבל גם קצת בנאלי.כדי להכניס עניין וחדשנות  החליטה לימור לשנות את צורת ההכנה של מאפה הזה ובכך היא יצרה מאפה מרשים, שונה ממה שרגילים לראות והוא אפילו נראה מדהים גם אחרי שאכלו ממנו חצי (נכון פשטידות תמיד נראות נורא אחרי שמתחילים לחתוך מהן חתיכות??).

הכימיה בין שלושתינו הייתה כל כך טובה שהחלטנו שבא לנו לנסות לצלם גם סרטון במטבח ההורס של לימור. מסתבר שרק צילומי וידאו יכולים להעביר לכם את היופי של המטבח של לימור ואת הדרך בה היא מכינה את המאפה הזה.

אין לנו ספק- המתכון הזה הוא מתכון מנצח נסו ותראו…

אגב, אם אתם כבר מכינים את המתכון, נשמח מאוד אם תשלחו לנו תמונות שלו במייל (אנחנו נפרסם אותם אצלנו בפייסבוק!).

 

אם אתם עומדים להרים אירוח מפואר בשבועות הנה עוד כמה מתכונים שיכולים להתאים לשולחן החג (מלוחים ומתוקים)

 

לחמניות זעתר במילוי גבינה [3]

שושני שמרים במילוי מנגולד וגבינות [4]

מאפי פסטה אישיים עם ארטישוק ולימון [5]

כונכיות פסטה במילוי גבינות ופסטו [6]

עוגת גבינה קלאסית (מתכון של נולה בר) [7]

איטון מס- שכבות של קרם וניל, נשיקות מרנג ופירות יער [7]

עוגת קדאיף וקרם וניל [8]

שיהיה חג שמח לכולם.

מאפה תרד ופילו

8-10 מנות

תבנית בגודל 26

8 עלי פילו (טריים או קפואים ומופשרים במקרר)

1/3 כוס שמן זית או חמאה מומסת

500 גרם עלי תרד טריים, עדיף טורקי, שטופים ומיובשים היטב

250 גרם גבינת פטה כבשים טובה, מפוררת גס

250 גרם גבינת ריקוטה מסוננת

100 גרם קצ'קבל מגורר גס

2 חלמונים

קצת יותר מחצי כפית מלח

חצי כפית פלפל שחור גרוס

לציפוי

2 כפות שומשום

אופן ההכנה:

  1. מכינים את המלית: קוצצים גס את עלי התרד. מערבבים בקערה את כל חומרי המלית, מוסיפים את התרד הקצוץ ומערבבים תוך סחיטה קלה של התרד עם הידיים כדי להוריד מעט מנפחו.
  2. מחממים תנור ל-180 מעלות.
  3. מניחים דף פילו על משטח נקי, כשצדו הרחב כלפיכם, ומורחים את כולו בשמן זית. מניחים עליו עלה נוסף ומורחים בשמן. מכסים עם מגבת את עלי הפילו שנותרו.
  4. מניחים מלית בגובה 3 ס"מ בקצה המלבן הקרוב אליכם, לכל אורכו. מרימים את השוליים ומגלגלים לגליל ארוך ומהודק. בעת הגלגול כדאי לשמן פעם או פעמיים את הבצק (החלק שנגלה שלא משומן).
  5. מורחים את חלקו העליון של הגליל בשמן זית.
  6. מרפדים תבנית עגולה ולא גבוהה (3-4 ס"מ) בנייר אפייה, משמנים אותו בשמן זית.
  7. חותכים את הגליל ל 10 מקטעים שווים (באורך 4 ס"מ).
  8. מסדרים בתבנית את הגלילים הקטנים בצפיפות כשהצד החתוך כלפי מעלה.
  9. ממשיכים למלא ולגלגל את שאר העלים לגלילים ארוכים (סה"כ 3-4 גלילים, תלוי בעובי המלית שהנחתם ובגודל התבנית) חותכים וממלאים את התבנית עד שהתמלאה.
  10. זורים שומשום ואופים שעה. מגישים חם ובוצעים עם הידיים.