- מתכוניישן - https://matkonation.com -

עוגת שמרים תפוזים דביקה

את הפוסט למתכון הזה דיאנה הייתה צריכה לכתוב אבל החיים הפתיעו אותה ואת משפחתה בהתמודדות לא פשוטה…הכל בסדר, כולם בריאים ושלמים אבל זמן ופניות לכתוב פוסט לא הייתה השבוע.

כיוון שצילמנו את העוגה בשבוע שעבר וכבר ממש בא לנו לשתף אתכם החלטנו לא להרבות במילים וסיפורים אלא פשוט לתת הפעם לצילומים לספר לכם כמה העוגה הזו טעימה.

לפני שאני מגיעה ממש למתכון חשוב להבין שמדובר כאן בעוגה ממכרת- טעמי תפוז עזים, התקרמלות של המילוי שהופכת את הכל לעונג דביק שגורם לי ללקק את האצבעות- literally.

שלא כמו מילוי בעוגות שמרים רגילות כאן המילוי בעצם משמש בסופו של דבר כרוטב, באפייה הוא נמס וזולג מכל כיוון אפשרי וזה בסדר, אל תלחצו שקרתה טעות.

בתום האפייה תקבלו שלוליות של רוטב תפוזי מתוק בתחתית התבנית שנספג בבצק שמרים -רק מלכתוב את זה בא לי עכשיו  שבלול…

המתכון המקורי הגיע מכאן [1] אבל תאמינו לי, עשינו בו שינויים…בעיקר קיצצנו בסוכר (האמריקאים האלה מגיעים לרמות מתיקות שאף פעם לא ברורה לי…)

חומרים לתבנית מלבנית 35*25

לבצק:

4 כוסות קמח

¼ 1 כוסות חלב חמים (320 מ"ל)

7 גר' (חצי כף) שמרים יבשים (20 גר' טריים)

2 כפות סוכר

30 גר' חמאה מומסת

כפית מלח

1 ביצה טרופה

 

למילוי:

150 גר' חמאה רכה

¼  כוס סוכר חום דמררה

¼  כוס גרידת תפוז (בערך מ 3 תפוזים)

⅓ 1 כוסות אבקת סוכר או סוכר דק

1 כפית תמצית וניל

3 כפות מיץ תפוזים

1 כוס פקאן קצוץ

 

אופן ההכנה:

  1. להכנת הבצק: מערבבים את החלב עם השמרים בקערת המיקסר עם וו לישה וממתינים עד שנוצר מעט קצף (בערך 10 דקות). מוסיפים את הסוכר, החמאה המומסת, מלח, ביצה ומערבבים. מוסיפים את הקמח ומפעילים את המיקסר על מהירות נמוכה. (אי אפשר לעשות את כל התהליך בקערה בגלל שהבצק מאוד דביק…). לשים למשך 8 דקות עד שהבצק חלק אך דביק (לא להבהל). עוטפים את הקערה בניילון נצמד וממתינים כשעה עד שהבצק מכפיל את נפחו. אפשר גם להעביר ללילה במקרר וכך למחרת קל מאוד לעבוד עם הבצק.
  2. להכנת המילוי: מקציפים את החמאה עם סוכר חום וגרידת תפוז (כ 2 דקות). מוסיפים את אבקת הסוכר, תמצית וניל והמיץ תפוזים ומערבבים. מקפלים פנימה את הפקאנים.
  3. הרכבת העוגה: מקמחים משטח עבודה ומרדדים את הבצק למלבן צר וארוך בערך 60*25 ס"מ. מורחים שכבה נדיבה של המילוי על המלבן ומגלגלים לרולדה. חותכים ל 12 שבלולים בעובי של 5 ס"מ כל אחד (אפשר גם לחתוך ל 15 שבלולים קטנים יותר) . מניחים נייר אפייה בתחתית התבנית ומסדרים את השבלולים בשורות. חשוב להשאיר רווחים בניהן כי הבצק עוד יתפח. מכסים במגבת מטבח ומתפיחים למשך חצי שעה נוספת.
  4. בזמן שהעוגה תופחת, מחממים תנור לחום של 180 מעלות. אופים למשך 25-30 דקות עד שהשבלולים זהובים. מומלץ לאכול חם!!!