- מתכוניישן - https://matkonation.com -

קצת דאל קצת קארי הרבה טעים.

אני אוהבת חגים. אוהבת את האנרגיה המשפחתית, את המפגשים סביב המסורת ואת הפוגה משגרת היום יום.  בכל שנה לקראת ראש השנה אני מתחילה לנג׳ס לבעלי שאני רוצה שנתכנן תוכניות ליום כיפור כדי שלא נאלץ להשאר ביפו בחג. אני אוהבת את יפו בכל ימות השנה למעט כיפור. לטעמי, החג הזה לא עובד טוב בערים מעורבות ובמיוחד השנה שחג הקורבן וכיפור נפגשו להם באותו תאריך. כדי להמלט מהמתח הצפוי החלטנו לנסוע להעביר את החג בכפר האקולגי ורטיגו שבעמק האלה.

הכפר הוקם על ידי ארבע אחיות לבית משפ׳ ורטהיים שחלמו לעשות משהו יחד. החלום הפך למציאות והכפר האקולגי הזה מארח בכל שנה אנשים שבאים לחגוג יחד את חגי תשרי.

במהלך כל החג הסתכלתי על האחיות, על הדינמיקה בניהן, על הילדים של כולן שלא ידעתי בדיוק מי שייך למי ועל האהבה שיש שם. האהבה הזו טפטפה גם אלינו במהלך כל החג, היחד המשפחתי היה קסום והיחד היהודי הצליח לחדור את מעטה החילוניות שלי- אפילו הייתה לי צמרמורת כנה ברגע תקיעת השופר…

וגם…צמתי. למרבה ההפתעה היה לי ממש קל. הסתבר לי שאני לא ממש מגיעה למצבים בהם אני רעבה.הבנתי שלרוב אני אוכלת כי נראה לי טעים ומתחשק לי לאכול ולא בגלל רעב. מסקנה מעניינת לבחורה שמגדירה את עצמה רעבתנית!

 

עכשיו שעברנו את הצום אפשר לפצוח באכילה משותפת בסוכה!

המתכון הבא הוא לא ייחודי לסוכות הוא פשוט טעים כל כך שלאחרונה יצא לשתינו להכין אותו לארוחות משפחתיות וכולם היו מאוד מרוצים. אני קצת רוצה להשוויץ ולספר שהילדים שלי אוהבים את התבשיל הזה, כן, אני יודעת שזה לא טרוויאלי ואני מאוד גאה בהם על זה אז שווה ניסיון מול הקטנים שלכם- יש סיכוי שזה יצליח!

גלגולו של המתכון התחיל בספר האחרון והמעולה של מיכל וקסמן- בואו לאכול. מנה של עדשים כתומות עם חלב קוקוס. הכנתי, הילדים אהבו, קיבלתי רוח גבית והמשכתי לשחק קצת עם המתכון עד שהתקבל לו תבשיל שהוא קצת דאל וקצת קארי. אני כבר שבועות מסתובבת עם השאלה איך לקרוא לו…ועדיין לא עליתי על שם מתאים אז אם יש לכם רעיון אשמח!

 

קצת דאל קצת קארי, הרבה טעים.

מתכון מושלם לארוחת ערב, למחרת לצהריים ושוב לארוחת ערב…

קל מאוד להכנה אם אתם מצויידים בעדשים, תבלינים וחלב קוקוס האופן קבוע בבית (לי תמיד יש, זה מוזר??)

אגב, בזכותו התאהבתי לאחרונה בדלורית במיוחד האורגנית. כל כך טעימה שבא לי לאכול אותה כל היום בכל מיני גרסאות. אם נשאר לכם מהמתכון הזה פשוט שימו בתנור עם קצת שמן זית ומלח ותתמוגגו!

נקודה חשובה: יצא לי לשתמש בחלב קוקוס בפחית ובקופסאת קרטון וההבדל בטעם הוא עצום! הקרטון לוקח בענק (האריזה מופיעה בתמונה) אם אתם נתקלים בחלב קוקוס הזה בחנויות טבע תקנו כמה אריזות שלא יחסר…

חומרים ל6 מנות:

1 כוס עדשים כתומות (עדיף שלמות אורגניות אבל לא חובה)

4 כוסות מים

½ 1 כוס דלורית/בטטה חתוכה לקוביות

3 בצלים בינוניים קצוצים

½ כפית כורכום

½ כפית זרעי כמון

¼ כפית כמון

1 כפית מלח גס

1 כפית גדושה ג'ינג'ר מרוסק בפומפייה

1 מיכל 250 מ"ל  חלב קוקוס

1/2 1 כוסות חומוס מבושל (לא חובה)

חופן עלי כוסברה

אופן ההכנה:

  1. מבשלים את העדשים עם המים למשך 10 דקות. מוסיפים קוביות דלורית ומבשלים עוד 7-10 דקות עד שהעדשים איבדו את מרקמן לחלוטין.
  2. בנתיים מטגנים את הבצל ולאחר 5 דקות מוסיפים את התבלינים – כרוכום, זרעי כמון, כמון טחון, מלח גס וג'ינג'ר. ממשיכים לטגן עד שבצל משחים.
  3. מוספים חלב קוקוס וחומוס לתערובת של העדשים ומערבבים. מוסיפים את הבצל ומבשלים עוד כ5 דקות. לבסוף מוסיפים כוסברה קצוצה.

*בהתחלה התבשיל די דליל אבל ככל שעובר הזמן הוא הולך ומסמיך. אפשר לשמור במקרר למשך יומיים ואם צריך מוסיפים קצת מים כשמחממים אותו.

מגישים עם אורז מלא או לבן.