- מתכוניישן - https://matkonation.com -

סלט פצפוצי כרובית

מאת: דיאנה

כל מי שמכיר אותי, אפילו אנשים שפגשו אותי פעם פעמיים יודעים שאני חובבת פחמימות. לחם, פיצה, פסטה תמיד היו האהבה הגדולה שלי (האמת שהם עדיין…). אני תמיד הייתי הבחורה שעוצרת רגע במאפייה, מביאה איזה מאפה, לחמנייה או עוגיות. לפני חודש וחצי החגיגה הזו נגמרה. הפסקתי לאכול גלוטן.

אנשים שקרובים אלי חושבים שנפלתי על הראש, את?? ללא גלוטן? למה?? איך??

דניה עדיין בסוג של הכחשה של כל הנושא.

התשובה האמת די מפתיעה כי אני ממש לא חייבת להפסיק לאכול גלוטן. אין לי צליאק או בעיית עיכול, זה בכלל לא קשור לבעיה רפואית. זו החלטה שקיבלתי באופן די מוזר, ככה זה קרה.

לפני כמה חודשים עבדתי כסטייליסטית בתוכנית האוכל החדשה של האחת והיחידה שי לי ליפא. במהלך ימי הצילום הארוכים יצא לי להכיר מקרוב שלוש נשים מדהימות. מעצבת השיער, מאפרת וסטייליסטית. בילינו יחד הרבה מהשעות המתות של ימי הצילום, קישקשנו המון, בעיקר על דברים של בנות…והעברנו את הזמן בצילומי סלפי.

מתוך ארבעתנו שתיים נמענו מאכילת גלוטן. צילומי הסלפי שעשינו הבהירו לי בצורה ויזואלית וברורה שהבנות שלא אוכלות גלוטן היו רזות יותר…אני לעומת זאת סוחבת על עצמי כמה קילוגרמים מיותרים. התחלתי לחשוב שיש משהו בכל העניין הזה של הימנעות מגלוטן, השאיפה הייתה לרדת קצת במשקל ולהרגיש יותר קלילה. האם אני מסוגלת לעשות את זה??זו הייתה השאלה הבאה שלי.

החלטתי שאני לוקחת על עצמי את האתגר. חשבתי שאני הולכת לסבול…להסתכל לאנשים בצלחת ולהרגיש שנלקח ממני משהו. המציאות הייתה מפתיעה. הפסקתי לאכול גלוטן בשבוע האחרון שלי הצילומים של התוכנית והאמת, אני מרגישה שחיי השתנו. גם בלי להישקל אני יודעת שרזיתי, אני מרגישה קלילה, יש לי הרבה יותר אנרגיה ומעבר להכל יש לי תחושת מסוגלות- עשיתי את זה! הצלחתי לוותר על משהו שחשבתי שהוא אחד מהנאות חיי ואפילו לא היה לי קשה במיוחד. אני אוכלת הרבה יותר ירקות ופירות ומצליחה בכל ארוחה למצא משהו מזין וממלא לאכול.

אתם יכולים לצפות ממני ליותר ויותר מתכונים ללא גלוטן. דניה מבטיחה להמשיך לספק פחמימות למכורים!!

סלט פצפוצי כרובית

אכלתי את הסלט הזה בפיקניק של חברים והייתי חייבת לשחזר אותו. האמת, יצא אפילו עוד יותר טעים. אם אתם לוקחים את הסלט הזה לפיקניק, קחו את הסלט והרוטב בנפרד ותערבבו ממש לפני ההגשה כדי שהכרובית תשמור על פריכות- זה סוד הקסם של הסלט הזה, שבאמת קשה להפסיק לאכול.

חומרים ל 6 מנות

לסלט:

1 כרובית גדולה מפורקת לפרחים קטנים

3-4 גבעולי סלרי פרוסים דק

1 כוס חמוציות מיובשות

½ כוס מקלות שקדים קלויות

לרוטב:

2 שיני שום כתושות

¼ כוס שמן זית

⅓ כוס מיץ לימון

2 כפות דבש

½ כפית מלח גס

אופן ההכנה:

  1. מעבירים את פרחי הכרובית למעבד מזון וטוחנים בפולסים קצרים עד לקבלת פירורים גסים. ניתן גם לקצוץ דק מאוד עם סכין.
  2. מערבבים את כל מרכיבי הסלט בקערה גדולה
  3. מערבבים את חומרי הרוטב בצנצנת עד שנוצאת אמולסיה .
  4. מאחדים בין הסלט לרוטב ומערבבים היטב. מגישים מייד בטמפ׳ החדר.