- מתכוניישן - https://matkonation.com -

בולונז קונצנזוס

ביום האחרון של החופש הגדול לקחתי את הבנים לאכול גלידה. התיישבנו בשולחן וליקקנו בהנאה. אני ניסתי לצלם תמונה לאינסטגרם  ולא בדיוק הלך לי. פתאום ניגשה אלינו אישה דוברת אנגלית והציעה לצלם את כולנו יחד, כמובן ששמחתי (אני כמעט ולא מופיעה בתמונות יחד עם הבנים, תמיד מאחורי המצלמה…) אמרתי לה "תודה רבה, זו תהיה אחלה תמונת סוף קיץ ותודה לאל שהוא נגמר" היא הסתכלה עלי ואמרה "מעניין, כל האמהות הישראליות מגיבות בדיוק אותו דבר על החופש הגדול אצלכם…."

לא ידעתי מה לענות לה. הרגשתי שאני פתאום קצת מתביישת בתחושת ההקלה שהציפה אותי ביום האחרון. האם אנחנו האימהות הישראליות פחות נהנות להעביר חופש ארוך וחםםםם עם הילדים שלנו? האם אנחנו קוטריות באופן מיוחד? אני באמת לא יודעת מה קורה במדינות אחרות, האם שם אמהות נהנות מהזמן הרב שהן מבלות עם הילדים בחום של 35 מעלות 90% לחות??? אם כן- אני מצדיעה להן. אני לצערי לא.

היו לנו ימים מדהימים בחופשה הזו, בעיקר בחופשה ביוון (אבל זו לא חוכמה). היו ימים בהם הרגשתי את ההרמוניה המשפחתית ושמחתי על זמן האיכות שהיה לי עם הבנים. אבל בכל יום היה לפחות רגע אחד של שבר, לפעמים קטן ולפעמים כזה שהתחשק לי לברוח לבדי לסקנדינביה הקרה.

אבל זה מאחורינו עכשיו. הילדים הלכו למסגרות. בהתרגשות רבה זהר התחיל כיתה א׳, אביתר כיתה ג׳ ורז עבר לגן עירייה. אפילו חוויתי צמרמורת אמיתית וכנה.

אני מייחלת לשגרה, רוצה לחזור לעבוד, להיות קצת לבד, להרגיש את עצמי שוב ולא רק בתפקיד האמא. פשוט מדהים אותי כמה זה חסר לי ואיך אני מאבדת חלק משמעותי ממי שאני כשאני לא מצלמת. משבוע הבא אנחנו מתחילות שוב את את מפעל ההזנה שלנו שסיפרתי עליו בפוסט הזה על קיצ'רי [1] . מבחינתי שגרה זה הכנת סיר בולונז בכל יום חמישי לילדים לבית הספר.

לאור בקשות רבות ולרגל חזרתה של שגרה לחיינו (עד ראש שנה….) אני מביאה לכם את המתכון שלי לבולונז קונצנזוס. אין כאן טריקים גדולים או משהו ייחודי ושונה ממתכונים קלאסיים. הוא פשוט וטעים. כמו בכל מתכון חשוב להשתמש בחומרי גלם טובים- בשר טחון טרי ולא קפוא (שהוא לגמרי חסר טעם), רוטב עגבניות ״פאסטה״ איטלקי שהוא חלק והכי מתאים למתכון ואסור בתכלית האיסור לוותר על הגזר והסלרי שנותנים את עומק הטעמים.

פסטה בולונז קונצנזוס

כמה נקודות להצלחת המתכון:

חומרים ל5-6 מנות

500 גר' בשר בקר טחון

3 כפות שמן זית

1 גזר בינוני (או שניים קטנים) מקולף

1 בצל בינוני חתוך לרבעים

3 שיני שום

3 מקלות סלרי ללא עלים

1 קופסא קטנה של רסק עגבניות

1 צנצנת פאסטה – רוטב עגבניות חלק (700 מ"ל)

2 עלי דפנה

מלח/פלפל שחור לפי הטעם

אופן ההכנה:

  1. מכניסים את כל הירקות- גזר, בצל, סלרי ושום למעבד מזון וטוחנים בפולסים עד שהם טחונים דק אבל לא מחית.
  2. מחממים שמן זית בסיר ברזל או במחבת עמוקה ומעבירים את תערובת הירקות. מטגנים כ 5 דקות על שהירקות משנים את צבעם.
  3. מוסיפים את הבשר הטחון ומטגנים על אש גבוהה עד שהבשר כולו משנה את צבעו. מוסיפים רסק עגבניות ומערבבים. מוסיפים את הפאסטה ועלי הדפנה, מתבלים במלח ופלפל ומערבבים.
  4. מנמיכים את האש ומבשלים על האש הכי קטנה למשך שעה לפחות. אפשר גם שעתיים שלוש אם יש זמן.
  5. מבשלים 500 גר' פסטה כשתי דקות פחות מההוראות כשהיא במצב אל דנטה. לוקחים חצי כוס ממי הבישול ומוסיפים לרוטב בולונז ומערבבים.
  6. מסננים את הפסטה ומעבירים לסיר עם הרוטב. מערבבים ומבשלים יחד כ 5 דקות על שהרוטב עוטף את הפסטה.