- מתכוניישן - https://matkonation.com -

עוגת קונפטי ליומולדת 6 שלנו!!

הבלוג שלנו חוגג 6 שנים (אתמול). ב 14.11.2009 פתחנו את הבלוג עם מתכון פודיג לחם עם תפוז ושוקולד [1]. התחלנו עם חלומות קטנים, ושאיפה שיהיו כמה מאות אנשים שיכנסו, יקראו ויכינו את המתכונים. הבלוג שלנו גדל, כמו ילד. למד המון דברים חדשים, יצר קשרים ופיתח שפה משלו, התעצב, השתנה והרחיב את המעגלים שלו. כמו ילד שעולה בגיל 6 לכיתה א, גם הבלוג שלנו עלה השנה מדרגה עם עיצוב חדש והמון חלומות ושאיפות לשנים שיבואו.

לא עלה בדעתנו שנגיע לאן שהגענו, הידיעה שאתם שם, קוראים מבשלים ואופים את האוכל שלנו מרגשת אותנו בכל יום.

אז מזל טוב לנו! אנחנו מאחלות לעצמנו לשמר את הקיים ולשאוף תמיד קדימה, להגשים חלומות להציב יעדים ולהיות תמיד בתנועה.

ועכשיו לעוגה, כי אין אין אין חגיגה בלי…

כל משפחה מתייחסת בצורה שונה לימי הולדת. אצלי בבית, היו עושים מהיום הזה עניין גדול. הייתי מתעוררת בבוקר לריח של עוגה בתנור, אמא שלי הייתה מכינה שולחן חגיגי עם מתנות והרגשתי את חשיבות היום הזה.

חשבתי שזה ככה אצל כולם, כשפגשתי את עודד הוא לא הבין למה היום הזה כל כך משמעותי עבורי ולמה צריך לעשות ממנו עניין. אצלו בבית ציינו את הארוע אבל לא הרבה יותר מזה ולא בגלל שהם לא היו משפחה חמה ואוהבת כי הם הכי כאלה אלא שפשוט זה לא היה ב DNA המשפחתי שלהם.

לבנים שלי אני מקפידה להביא את ההתלהבות שקיבלתי בילדותי לימי ההולדת שלהם, אופה עוגות, מאגנת ימי הולדת, פותחת שולחן כיבודים ומנסה לתת להם תחושה שזה היום שלהם.

כמו רוב האנשים הייתי מכינה תמיד עוגה כושית (זו של קרין גורן הכי קלה וטעימה) עד שלקראת יומולדת 5 של הגדול הוא בישר לי שהוא לא אוהב יותר עוגות שוקולד ומבחינתו אני יכולה להכין או עוגת בסקוויטים או עוגת וניל.

כמובן שאם הגדול רוצה עוגת וניל אז גם האמצעי רוצה עוגת וניל ואם האמצעי רוצה וניל אז גם הקטן רוצה וניל ככה שביום אחד כבר לא היה לי מתכון בטוח לעוגת יומולדת.

עוגת וניל קונפטי

המתכון לעוגת קונפטי רץ ברשת כבר כמה שנים, הרעיון הוא לשפוך לבלילה סוכריות צבעוניות ממש ברגע האחרון והן כבר יוצרות שמחה וששון בכל ביס שהילדים לוקחים. אני יודעת שזה מלא סוכר וצבעי מאכל, אני יודעת שזו עוגה שלא יושבת תחת עוגת בריאות אבל ביומולדת אפשר ורצוי לחרוג! למי שממש מתקשה עם עניין צבעי מאכל יש פתרון מגניב. חמתי, טובה, הכינה אותה עם פצפוצי שוקולד שמשמשים לקישוט עוגות, ככה העוגה מנוקדת בשוקולד ולא צבעים. עדיין משמח וטעים.

העוגה כי טעימה עם קרם וניל מעל וכך גם אפשר להוסיף עוד קצת סוכריות ממש לפני ההגשה. אני מכינה קרם וניל עם פודינג אינסטנט. אני יכולה לספר לכם שזה בגלל הילדים אבל האמת המביכה היא שאני אוהבת את הטעם הסינטטי שלו- דיאנה הזדעזעה, כנראה עניין של טעם נוסטלגי ישראלי.

אם אתם לא אוהבים אפשר רק קצפת או אם בא לכם להשקיע אפשר גם קרם פטיסייר –יש לנו מתכון כאן. [2]

 

חומרים ל 15 קאפקייקס גדולים או עוגה בקוטר 26 (אפשר גם מיני או כל גודל שרוצים, רק לשים לב לזמני אפייה)

100 גר' חמאה רכה

½ 1 כוסות סוכר

85 מ"ל שמן צמחי

2 כפיות וניל

3 ביצים גודל L

½ 2 כוסות קמח תופח

2 גביעי שמנת חמוצה

1 חבילת סוכריות צבעוניות (70 גר׳)

 

אופן ההכנה:

  1. מחממים תנור לחום של 180 מעלות.
  2. במיקסר עם וו גיטרה מעבדים את החמאה והסוכר למשך 2 דקות. מוסיפים לאט את השמן תוך כדי שהמיקסר עובד עד שהוא נבלע בתערובת. לאחר מכן מוסיפים וניל, וביצים- אחת אחת עד שהן נבלעות בתערובת.
  3. מוסיפים לסירוגין את הקמח והשמנת החמוצה עד שנוצרת מסה אחידה.
  4. מוציאים את הקערה מהמיקסר, מוסיפים את הסוכריות  ובעזרת כף גדולה או לקקן מקפלים אותן פנימה בזהירות. אנחנו לא רוצים שהן יוציאו את כל הצבע שלהן בשלב זה אלא רק באפייה.
  5. מעבירים לתבניות מאפינס ואופים למשך 15 דקות בערך (הזמן תלוי בגדול התבניות וחום התנור שלכם אז תתחילו ב 10 דקות, ותבדקו כל 3 דקות בעזרת סכין או קיסם- אם יוצאים פירורים לחים העוגה מוכנה). אם מכינים עוגה עגולה משך האפייה הוא 35-40 דקות.
  6. אחרי שהעוגות התקררו לגמרי מורחים את הקרם (שמכינים לפי ההוראות על הקופסה לקרם וניל לא פודינג וניל)  או הקצפת ורק ממש לפני ההגשה זורים סוכריות צבעוניות אחרת הצבע שלהן מתחיל לנזול.