- מתכוניישן - https://matkonation.com -

ריבועי שוקולד וחמאת בוטנים (טבעוני וללא אפייה)

יש ימים בהם אני מרגישה שאני מתחילה את הבוקר עם כאלה אנרגיות קשות שאני לא ממש מבינה איך אפשר להמשיך ישר לעבודה. בשמונה בבוקר, אחרי בוקר טירוף ופיזור הילדים במסגרות, אני צריכה הפסקה וכוס קפה אחד גדול כדי לאסוף את עצמי ולהתחיל יום עבודה. אני מחליפה את הכובע של האמא/ שוטרת/מחנכת/מטפלת בכובע הצלמת. עם הזמן, הבנתי שכדי לשרוד, אני צריכה קו מתאר – כמו באמנות, קו שחור עבה שיפריד בין התפקידים. הקו שלי הוא לשבת בקפה השוכנתי, לבד או עם חברה ולהתחיל לנשום עמוק. משם אני צועדת לסטודיו דרך שוק הפשפשים, ויודעת שכשאגיע כבר ארגיש יותר טוב.

לשמחתי, רוב ימי העבודה שלי כל כך נעימים ששם אני מרגישה שאני נטענת לקראת אחר הצהריים.

בשבוע שעבר היה לי ולדיאנה יום צילום כיפי עם טל נמרודי- Rustys. את טל פגשנו לראשונה כשבאה ללמוד אצלנו צילום מזון. כבר בסבב ההיכרויות היא סיפרה על העסק שלה לייצור ממרחי שקדים ובוטנים. דיאנה ואני כל כך התלהבנו שמיד טל נשלחה לאוטו להביא לנו צנצנת לטעימה. תשמעו- זה טעים!! לקחנו כפית אחת וזה היה ממכר. יש שבעה טעמים שונים וכולם עשויים מהחומרים הכי טובים שיש, שקדים ובוטנים תוצרת הארץ, מייפל אורגני, מלח אטלנטי ועוד המון דברים טובים- אין פשרות וזה מורגש בטעם.

טל עובדת עכשיו על אתר חדש (הנה קישור לאתר הישן… [1]) וצריכה צילומים. כאן אנחנו נכנסנו לתמונה. היה לנו יום צילום כל כך טעים ושווה שהחלטנו שאנחנו חייבות לשתף את קוראי מתכוניישן במתכון ולהכיר לכם את המוצר.

אם יש משהו שאנחנו מתרגשות ממנו זו- יזמות נשית. מדהים אותי לפגוש בחורה צעירה שהיה לה חלום וחזון עם התלהבות מטורפת ממה שהיא עושה ומהמוצר שהיא מייצרת והיא פשוט הלכה על זה למרות הקשיים, העליות והירידות אבל היא לא מוותרת, כי היא מאמינה בעצמה ובמה שהיא בחרה לעשות. אותנו זה מרגש ובא לנו לפרגן לה, גם כי היא תותחית ובעיקר כי הממרחים שלה כל כך טעימים שאני פשוט אוכלת אותם כל בוקר (בסתר…כדי שאף אחד אחר בבית לא יקח לי).

המתכון שהבאנו לכם היה אחד הטעימים ביום צילום. אפשר להכין מגש ולהקפיא את הריבועים כך שתמיד יהיה לכם ביס מתוק בפריזר.

ריבועי חמאת בוטנים ושוקולד טבעוניים וללא אפייה

תבנית בגדול 30*20

1 צנצנת ( 200 גר') חמאת בוטנים לא ממותקת של Rustys (אפשר בעתיד לנסות עם הטעם החדש של חמאת בוטנים אספרסו ווניל שיגיע בקרוב!!)

150 גר' שמן קוקוס או 200 גר' חמאה

1 כפית תמצית וניל

2 כוסות ( 220 גר' ) עוגיות פטי בר או לוטוס מרוסקות

1 כפית קינמון

2 כוסות ( 200 גר' ) 1 שקית (100 גר')  אבקת סוכר

150 גר׳ שוקולד מריר

אופן ההכנה:

  1. מערבבים בקערה את החמאה המומסת, חמאת בוטנים ווניל עד שמתקבלת תערובת אחידה.
  2. מוסיפים את שברי העוגיות, וקינמון ומערבבים. מוסיפים את אבקת הסוכר ומערבבים.
  3. משטחים את התערובת בתבנית מרופדת בנייר אפייה.
  4. ממיסים את השוקולד ויוצקים מעל התערובת חמאת הבוטנים. מרוחים את השוקולד המומס כך שיכסה את כל התבנית בשכבה אחידה.
  5. מניחים לשוקולד להתקשות במקרר למשך שעה ואז חותכים לריבועים. ניתן לאחסון במקפיא עד 3 חודשים.

*חמאת הבוטנים של Rustys אינה מתוקה ולכן אם אתם ממירים את המתכון עם חמאת בוטנים ממותקת מומלץ להפחית את כמות אבקת הסוכר בחצי.

 

והנה עוד שני רעיונות לדברים שניתן לעשות עם הממרחים- בטטות בתנור עם ממרח שקדים ומייפל ורולים ויאטנאמיים עם רוטב חמאת בוטנים וקרם קוקוס (מתכון מדוייק יעלה בקרוב באתר של Rustys).