אשמח לדבר

דניה 052-6006067
matkonation@gmail.com

גריל צמחוני

9 במאי 2016 דניה 5 תגובות

אני לא צמחונית. אני אוהבת בשר. אני לא אוהבת בשר על האש.

אני באה מבית אנגלוסקסי שבו כמעט בכל שבת מדליקים BBQ ועושים המבורגרים, עופות וסטייקים על האש. אבא שלי הוא מאמין גדול בעבודת גחלים אמיתית והוא משקיע הרבה זמן ואנרגיה בתפעול וגריל הארגנטינאי שיש להורים שלי בבית. לאורך השנים מצאתי את עצמי עושה צעדים קטנים לעבר המנות הצמחוניות שיורדות מהגריל, ירקות שנצלים להם עם גחלים לוחשות עושה לי את זה יותר מקבב. סלט של חצילים, בצלים ופלפלים קלויים על פיתה חמה מדליק אותי יותר מסטייק. ואם אני רוצה להשקיע מעבר לירקות אני תמיד אבחר דגים על האש במקום בשרים.

בפוסט הזה אספתי לכם מגוון מתכונים מנצחים של סלטים שמתאימים לצד הבשר או אפילו במקומו, שמחזיקים מעמד הרבה זמן בחוץ וטעימים בטירוף.

הוספתי כמה צילומים מספר הגריל שצילמנו עם האחד והיחיד- דרור פילץ, המומחה לגריל ובישולי שטח. את המתכונים האלה אפשר למצא בספר עצמו אבל אפילו רק התמונות יוכלו לתת לכם אחלה רעיונות לירקות על האש ואפילו רעיון נפלא לקינוח.

שיהיה יום עצמאות שמח ומלא עשן!

סלט עדשים ודגים על האש

דגים על האש- אני תמיד מעדיפה דג על הגריל, טעמי העישון מוסיפים לדגים טעם נפלא, ממליחים ומפלפלים את הדג, ממלאים בפרוסות לימון וקצת עשבי תיבול וזהו, לגריל. (כדי להקל על היפוך הדג אני ממליצה להניח אותו בתוך רשת מיוחדת לצלייה דגים שאפשר למצא בכל מעדניה או חנות מתמחה)

סלט עדשים שחורות וירקות צלויים את הסלט הזה אפשר להכין כולו על האש. במקום להכין את הירקות בתנור, מניחים על הגריל. טעמי העישון ירק יוסיפו לו טעם משובח

תירס על הגריל ועגבניות צלויות

תירס על הגריל עם פרמזן מגורד ורוטב חריף

מחבת עגבניות שרי שמתבשלות במיץ של עצמן (נשמע כמו אייל שני לא??)

סלט תפוחי אדמה סלט כרובית

סלט תפוחי אדמה- מנה קלאסית לארוחת על האש. המתכון הזה הוא אחד המוצלחים שניסיתי.

סלט פצפוצי כרובית- אם אתם מוזמנים לארוחת על האש, ממליצות להביא איתכם את הסלט הזה. הוא מחזיק מעמד ואף משתבח עם הזמן.

ירקות על הגריל

פלטת ירקות צלויים על הגריל- לא צריך תיבול מיוחד רק קצת שמן זית ומלח. אפשר גם להניח מחבת פסים על הגריל (למי שלא רוצה טעמי בשר כלל) ולצלות את הירקות במחבת.

סלט קוסקוס לחמניות וסלט פסטה

סלט פסטה- זו הבחירה שלי. אני תמיד מציעה להביא איתי לפיקניקים ועל האש את הסלט הזה. קל להכין אותו, הילדים מתים עליו ומבוגרים מופתעים מכמה הוא טעים.

סלט קוסקוס אנטיפסטי- אחד המתכונים האהובים עלי בכל הבלוג. מי שעוד לא ניסה, זה הזמן.

הלחמניות הכי טובות- אי אפשר בלי קצת פחמימות איכותיות. החמניות האלה רכות, נימוחות ואפשר להכין אותן עם קמח לבן, כוסמין או 70%. אלטרנטיבה נהדרת לפיתות.

בננה ושוקולד על האש

בננות עם שוקולד- בכל פעם שאנחנו בקמפינג אני מביאה איתי בננות ושוקולד- בסוף ארוחה כשהגחלים אפורים וחמימים, אני שולפת את הבננות- מניחה אותן בשלמותן על הרשת והן מתבשלות בקלפיה עד שהיא מחליפה את צבעה לחום. אז, בעזרת סכין חדה חורצים חריץ לאורך הבננה, דוחפים כמה קוביות שוקולד ובעזרת כפית אוכלים ומתעלפים!!!

 

 

5 תגובות לפוסט “גריל צמחוני”

  1. אלה הגיב:

    איזה כשרון
    מהממות

  2. מיכל הגיב:

    נפלא!!!

  3. מיכל הגיב:

    מאמצת, תודה נראה מצוין

  4. רעות פרנקל הגיב:

    רעיונות נהדרים!!תודה וחג עצמאות שמח!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדיין רעבים? קבלו עוד רעיונות...

עוף צלוי- היום שאחרי

סדנת אש בבולגריה

קריספי צ׳יקן

מג׳דרה מתוך בלדי- ארבע עונות בנצרת

תחנה שלישית במסע טעם יטבתה- הרי ירושלים