- מתכוניישן - https://matkonation.com -

מתכונים קפואים לקיץ חם

הקיץ כאן. הוא הגיע מוקדם מהרגיל וכבר בחודש יוני התחלנו לפחד ממה שיהיה לנו בהמשך. חום יולי אוגוסט (ספטמבר?) הפך כבר מזמן להתמודדות, משהו שצריך לעבור אותו בצורה הקרירה ביותר שאפשר. בימים כאלה אני מחפשת מתכונים שלא דורשים הדלקת תנור שמחמם את הבית, שלא דורשים אוורור מריחות בישולים כי המזגן עובד בלי הפסקה ואי אפשר לפתוח חלון ומתכונים שיקררו לי את המצב רוח הלוהט.

לרגל הקיץ החלטנו לשתף פעולה עם אתר "רגע מתוק" [1] שכל המתכונים בו מבוססים על שוקולד פרה. בתקופה אחרונה יצא לי להכין ממנו כמה מתכונים שיצאו נהדר – עוגיות חמאת בוטנים מעולות [2], עוגת שמרים מושלמת [3] ומילקי ביתי [4]  שהכנתי אתמול למסיבת פיג'מות של הבנים. על רוב המתכונים באתר אחראית חברתנו נטלי לוין מהבלוג המעולה עוגיונט [5].

לכבוד שיתוף הפעולה בניינו התבקשנו לבחור שלושה מתכונים קררררים לקיץ החחחם ושמחנו להירתם למשימה.

חיפשנו מתכונים שלא מצריכים מכונת גלידה או יכולות קונדיטוריה גבוהות. משהו שאפשר לעשות בבית בקלות לפני שמגיעים אורחים וברגע הנכון שולפים קינוח מרשים וכיפי.

המתכון הראשון הוא במיוחד לילדים אבל לפי הכמות שאכלתי אני בטוחה שגם מבוגרים יהנו ממנו.  כדורי בצק עוגיות חמאת בוטנים מצופים בשוקולד על מקל. ממש 5 דקות הכנה ויש לכם בצק עוגיות מעולה ללא ביצים שמרגיש ממש כמו הדבר האמיתי. יוצרים כדורים ומקפיאים למשך הלילה. לפני ההגשה ממיסים שוקולד (חלב לילדים, מריר לגדולים) וטובלים את הכדורים. כיוון שהבצק קפוא הוא מקרר מיד את השוקולד ונוצר ציפוי עדין. את המתכון המלא תוכלו למצא כאן-  באתר של רגע מתוק [6].

המתכון השני הוא אחלה רושם במינימום מאמץ. מכינים תחתית פאי מביסקוויטים וחמאה ומקפיאים. ממלאים את הפאי בכל גלידה שתרצו אפשר כמה טעמים או רק אחד ומקפיאים. ממש לפני ההגשה ממיסים שוקולד מריר ומקשטים את החלק העליון של הפאי. הכי קל שיש לא? המתכון המלא נמצא באתר של רגע מתוק [7]

המתכון השלישי הוא קצת יותר מתאים למבוגרים, טיפה יותר הכנה אבל הוא מושלם לסיום ארוחת ערב קיצית עם טעמים קלילים של וניל ופירות יער שעכשיו בעונה אבל כמובן שניתן להשתמש גם בקפואים.

פרפה אוכמניות

מצרכים לשתי תבנית אינגליש קייק:

400 גר. אוכמניות (או כל פרי יער אחר), טרי או קפוא

250 מ"ל שמנת 38%

2 כפיות תמצית וניל איכותי

½ כוס סוכר לבן

2 חלבונים

100 גרם שוקולד לבן עילית, חתוך לקוביות קטנות.

 

הוראות הכנה:

  1. מרפדים תבנית אינגליש קייק עם שתי שכבות של ניילון נצמד אם משתמשים בתבנית סיליקון לא צריך ניילון נצמד.
  2. טוחנים את האוכמניות בבלדר יד או מעבד מזון.
  3. מקציפים במיקסר שמנת ווניל, עד נוצרות פסגות רכות.
  4. בסיר קטן מחממים את הסוכר עם כף וחצי מים על אש קטנה לדקה או שתיים, עד שהסוכר נמס. מגבירים את האש ומביאים לרתיחה. ממשיכים להרתיח עוד שתי דקות מבלי לערבב ואז מורידים מהאש.
  5. מקציפים במיקסר את החלבונים עד נוצרות פסגות רכות. בהדרגה מוסיפים את הסוכר וממשיכים להקציף עד שהתערבות מבריקה.
  6. מקפלים את השמנת בתוך המרנג (חלבונים עם סוכר). שמים חצי מהתערבות בקערה נפרדת. מקפלים את האוכמניות לתוך חצי מהתערבות, מוסיפים את השוקולד הלבן ומערבבים.
  7. שמים את התערבות החלקה (ללא האוכמניות) בתחתית התבנית, מיישרים קצת בעזרת פלטה או גב של כף. יוצקים את תערובת האוכמניות ומיישרים. עוטפים בניילון נצמד.
  8. מעבירים למקפיא למשך 4 שעות לפחות, עדיף כל הלילה. פורסים ומגישים מיד.