- מתכוניישן - https://matkonation.com -

קרטבעים!!

אני לא מאמינה גדולה בחברויות שנוצרות ברשתות החברתיות. אני שם, אני עוקבת אחרי המון אנשים מוכשרים, מידי פעם גם משתפת אבל זה לא המקום שבו אני פוגשת חברים חדשים.

כמובן שאחרי פתיח כזה מגיע אבל גדול…

לפני שנה וחצי בערך נתקלתי בפוסט על תערוכת ציורים של חיות פרא בקפה loveat והתאהבתי. התחלתי לעקוב אחר האמנית נעמה סגל [1] ובפעם הראשונה הרגשתי שמצאתי את הציור שאני רוצה לתלות על הקיר. לא עוד הדפסים ממוזיאונים, צילומי מזון שלי או ציורי ילדים. הפעם החלטתי שאני רוכשת לעצמי ציור אמיתי לבית החדש בכרכור.

דרך הפייסבוק שלחתי בקשה להצעת מחיר וקיבלתי חזרה שיחת טלפון.

בתוך דקות הבנתי שאני רוצה להיות חברה של הבחורה הזו, הרגשתי כאילו אנחנו מכירות כבר שנים ומסתבר ששתינו מתוכננות לעבור לפרדס חנה בתוך כמה חודשים.

לקראת המעבר התביישתי להתקשר…אז שלחתי הודעה בפייסבוק, מי שהכיר בניינו בפעם הראשונה. ״אולי בא לך שנפגש? אחוות חדשות בשכונה?״

וככה זה התחיל…

אה, כן…גם קניתי ציור מושלם ליום הולדת 40 שלי שתלוי אצלנו בסלון.

נעמה, שהוכתרה ה BFF שלי כאן בצפון נשואה ליואב שמכין בתשוקה גדולה קרטיבים נהדרים. הוא לוקח את המשימה בכזו רצינות שהוא מנהל מחברת מסודרת עם מתכונים שהולכים ומשתפרים מפעם לפעם ואם מישהו אחר עושה את העבודה המדוקדקת במקומי כל שנותר לי הוא לתעד ולשתף אתכם.

הכנת קרטיבים בבית היא משימה לא מסוכבת אך כדי שיהיו בדיוק לטעמכם זו משימה שדורשת ניסוי וטעיה. יואב הכין לכם שלושה מתכונים נהדרים אבל מה שיפה בקרטיבים הוא שניתן לשנות ולגוון באינסוף וריאציות ולהגיע בדיוק למתיקות ומרקם שאתם אוהבים.

את התבניות שיואב הכי אוהב הוא קנה באמזון כאן [2].

לפני שמתחילים אספתי מיואב וניסיונו כמה טיפים חשובים:

  1. אפשר לעשות קרטיבים כמעט מכל דבר. שווה להתחיל מטעמים שאתם אוהבים בלי המון שילובים ולהתקדם משם.
  2. פירות- תמיד עדיף להשתמש בפירות טריים שנמצאים בשיא עונתם, הם מתוקים עסיסיים ומניבים את הקרטיבים הטעימים ביותר בלי צורך להוסיף הרבה סוכר. חפשו פירות רכים אבל לא רקובים…כשהפירות בשיא עונתם יואב ממליץ לקנות כמות גדולה לחתוך ולהקפיא בשקיות כך שתמיד אפשר להכין קרטיבים ושייקים.
  3. ממתיקים- סירופ סוכר (מתכון בהמשך) אחראי למרקם הקרטיב. ככל שיש יותר סוכר כך מתקבל מרקם רך יותר עם פחות גבישי קרח. מי שרוצה להמעיט בסוכר יכול להשתמש בממתיקים כמו סילן, אגבה, מייפל אבל הם עובדים פחות טוב מבחינת המרקם. יואב מעדיף לקבל מרקם מעט יותר קרחי ולוותר על מתיקות מוגזמת אבל זה בסופו של דבר תלוי בטעמכם האישי.
  4. טחינה- כדי לקבל מרקם חלק יש להשתמש בבלנדר חזק לשייקים אחרת תקבלו קרטיבים גבשושיים.
  5. חשוב מאוד לטעום את המסה לפני ההקפאה. הטעם צריך להיות מעט מתוק יותר ממה שאתם אוהבים כי הקור מוריד את רמת המתיקות.
  6. נוזלים- כדי להגיע למרקם הנכון לרוב יש צורך בהוספת נוזלים לתערובת הפירות. ניתן להשתמש בתחליפי חלב -שקדים, קוואקר, קוקוס או קשיו. אפשר גם להוסיף מיץ תפוחים טבעי או מיץ תפוזים. למי שמחפש טעמים יותר חלביים אפשר חלב פרה או יוגורט. שימוש באלכוהול שאינו קופא גם משפיע על המרקם הסופי ולכן נוהגים להשתמש בו כדי להוריד את רמות הסוכר בלי לוותר על המרקם. מומלץ להוסיף אלכוהול ביחס של עד 20% אחרת הקרטיב ישבר.
  7. הקפאה- לפני שאתם מכניסים את התבניות למקפיא שימו לב שפינתם מקום ישר ושהתבנית יציבה. אם המקלות קצת עקומים ניתן ליישר אותם אחרי שעתיים או להשתמש בשיטה של יואב עם הגומיות (בתמונה למעלה). מקפיאים למשך 4 שעות לפחות.
  8. חילוץ- כדי להוציא את הקרטיבים בשלמותם פותחים את המים על טמפ׳ פושרת ומחזיקים כל תבנית מתחת לזרם למשך 5 שניות. מחלצים ומייד אוכלים או מחזירים למקפיא בתוך קופסא אטומה.
  9. אחסון- מומלץ לעטוף כל קרטיב בשקית ניילון קטנה או להניח אותם בשורה בתוך קופסה אטומה ולהפריד בניילון בין השכבות.

סירופ סוכר

עבור 1 כוס סירופ סוכר.

¾ כוס סוכר קנים

¾ כוס מים

מבשלים את הסוכר במים עד שהוא נמס לגמרי. ניתן בשלב הזה להוסיף צרור עלי לואיזה או גרניום לימוני ולהשרות למשך 10 דקות.

מעבירים לבקבוק זכוכית ומאחסנים במקרר.

קרטיב Double espresso

יואב הוא מקצוען בתחום הקפה ולכן האתגר הראשון שהוא שם לעצמו היה להכין את הקרטיב קפה המושלם. אל המתכון הזה הוא הגיע אחרי עשרות ניסיונות (שתועדות במחברת) והוא ממוספר ניסיון מספר 84!! יואב אוהב מתיקות מעודנת בקרטבעים שלו ולכן הוא מתפשר מעט על מרקם. בנוסף הוא נותן לתערובת בבלנדר לעמוד כמה דקות וכך שנוצרת היפרדות בין במים לשומן של חלב הקוקוס- לפני שהוא ממלא את התבניות הוא לא מערבב כי הוא אוהבת את שינויי המרקם והצבע שמתקבלים בקרטיב. 

זה הקרטיב שיכול להחליף את כוס הקפה של הבוקר בימי חמסין!

חומרים ל 10 קרטיבים של 80 מ״ל

12 שוטים של קפה אספרסו (אפשר גם 8 כפיות קפה נמס ו 400 מ״ל מים)

250 מ״ל חלב קוקוס

100 מ״ל ליקר קלואה  או אייריש קרים

50 מ״ל סירופ סוכר

¼ כפית (לכל קרטיב) פולי קקאו גרוסים

 

טוחנים את כל החומרים בבלנדר עד לקבלת תערובת חלקה ותפוחה. מניחים ¼ כפית פולי קקאו גרוסים בתחתית התבנית ויוצקים את תערובת הקפה. משאירים את החלק המוקצף (שהוא הכי טעים) לסוף כדי לקבל כמה גוונים.

 

קרטיב קיווי בננה

שילוב נהדר בין חמצמצות הקיווי למרקם הרך של בננה. כן לא צריך הרבה סוכר אם הבננות בשלות על גבול ה ״דבש״

חומרים ל 10 קרטיבים של 80 מ״ל

¾ כוסות קיוווי טרי (5-6 יחידות)

2 בננות בשלות בגודל בינוני

¾ כוס סירופ סוכר

½ לימון סחוט ( בערך 2 כפות)

טוחנים הכל בבלנדר במהירות גבוהה כדי שגרעיני הקוייוי ישברו. מעבירים לתבנית ומקפיאים למשך 4 שעות לפחות.

ארטיק אוכמניות קוקוס

3 כוסות אוכמניות טריות או קפואות

1 בננה

300 מ״ל חלב קוקוס

3 כפות סילן

1 כף מיץ לימון

½ כוס יוגורט צאן מעורבב עם כף סילן.

 

טוחנים את כל המרכיבים למעט היוגורט בבלנדר. מניחים כף של יוגורט ממותק בתחתית התבנית ויוצקים מעל את התערובת. מקפיאים למשך 4 שעות לפחות.