- מתכוניישן - https://matkonation.com -

קרקרים ממכרקרים

לפני 13 שנה, טרום עידן הילדים, הייתי צלמת מצליחה בעלת ממון ופתאום התפנה לי קצת זמן…אז נסעתי לכמה שבועות למשפחה שיש לי בסידני אוסטרליה- ככה בסוג של ספונטניות שלא נותר לי אלא להתרפק עליה בגעגוע.

המשפחה האוסטרלית שלי הם פודיס אמיתיים, סיבל, בת דוד של אבי תכננה את הזמן שיש לי איתם לפי המסעדות שאליהם נלך, חנויות המזון שאליהם הם יקחו אותי והבישולים שנעשה יחד במטבח שלהם שמשקיף על כל העיר. זו הייתה הפעם הראשונה והיחידה שנסעתי לבדי לזמן ממושך בלי בן זוג, חברה או משפחה והאמת, היה לא קל אבל מאוד משביע!

סיבל מאוד אוהבת לבשל והיא אספנית של גזרי מתכונים, כאלו שהיא קורעת מתוך המגזינים ושומרת אצלה בקופסא (אז זה היה בקופסא, היום זה בטלפון). היא זו שחלקה איתי את המתכון לעוגת התמרים הנהדרת שיש כאן בבלוג [1] (אם לא יצא לכם להכין, לכו על זה היא מושלמת!)

אחרי המון שנים שלא התראנו סיבל וראלף (הבעל) הגיעו לביקור בארץ וכמובן שהיא שלפה לי גזיר עיתון שבקושי הצלחתי לקרוא עם מתכון נהדר לקרקרים שאני חייבת לנסות. אני סומכת עליה מאוד אז כמובן שידעתי שיגיע הרגע שאנסה את המתכון.

לקראת הסדנה בבולגריה חיפשנו משהו להגיש לאורחים בקבלת הפנים חוץ מהפחזניות שהכנתי ונזכרתי במתכון שסיבל שלחה לי. בקושי רב הצלחתי לפענח אותו שם אבל הניסיון צלח ויצאו קרקרים מהממים.

מאז אני בטירוף קרקרים, הילדים שלי ושל השכנים התלהבו והם חיסלו אתמול צנצנת שלמה, עודד פירגן בגישתו המינימליסטית (יצא לך טוב הקרקרים האלו….) ואני מעדיפה אותם בבוקר במקום פרוסת לחם.

 

פשוט פשוט פשוט, באמת כלום עבודה ויש לכם צנצנת בריאות בבית.

אני יודעת שניתן לגוון קרקרים בכל מיני טעמים ותבלינים אבל עשו לי טובה- פעם ראשונה תכינו בדיוק כמו במתכון כי הוא באמת נהדר. אח״כ מוזמנים להשתולל.

כיף לאכול אותם עם טחינה גזר [2] מהבלוג, פסטו או בלי כלום.

 

טיפים!

כמה דברים שלמדתי במהלך ההכנה שלהם:

    1. אני הורדתי את טמפ׳ האפייה ממה שכתוב בעיתון והוספתי עוד זמן אפייה בשביל שהם יתייבשו ויהיו ממש פריכים. שימו לב שהם לא נשרפים אלא רק משחימים מעט ומתקשים לפני ההוצאה מהתנור.

 

  1. חיתוך- אפשר לשבור אותם בסגנון חופשי אחרי הקירור או לחתוך בצורה ישרה מייד בהוצאה מהתנור לפני שהם מתקררים.

****עדכון (בעקבות הכנה קבועה של פעם בשבוע)- הכי טוב לבצע את החיתוך לפני האפייה עם גלגלת פיצה כך הקרקרים שומרים על הצורה שלהם וגם מתייבשים טוב יותר בתנור!****

קרקרים ממכרקרים

מתכון מתוך גזיר עיתון שאני לא יודעת את שמו…תודה סיבל

חומרים ל50 קרקרים

1/2 כוס גרעיני דלעת (או חמנייה, פשוט הדלעת יפה יותר…)

¼ כוס זרעי פשתן

¼ כוס שומשום

2 כפות זרעי צ׳יה

1 כפית מלח ים אטלנטי

1 כוס קמח כוסמין מלא 

½ כוס (125 מ״ל) מים

⅓ כוס שמן זית

** תוספת קטנה שגיליתי**  1 כף דבש (לא חובה)

קצת מלח לפיזור מעל (אם רוצים)

אופן ההכנה:

    1. מערבבים את כל החומרים יחד בקערה ומעבירים לקירור למשך חצי שעה
    2. מחממים תנור לחום של 160 מעלות.
    3. מחלקים את המסה לחצי ומשטחים בין שני ניירות אפייה הכי דק שאפשר, מסירים את הנייר העליון מוסיפים מעט מלח, מהדקים קלות ומעבירים לתבנית, חותכים בעזרת גלגלת פיצה לצורה הרצויה
    4. חוזרים על הפעולה עם החלק השני של המסה ומכניסים את שתי התבניות יחד לתנור במצב טורבו
    5. אופים למשך 20-30 דקות עד להשחמה קלה.
    6. מוציאים מהתנור ומעבירים לרשת צינון, ךאחר התקררות מלאה, שוברים לחתיכות ומעבירים לכלי אטום למשך שבועיים ( אין סיכוי שזה יחזיק כל כל הרבה זמן לפני שיחוסל)