אשמח לדבר

דניה 052-6006067
matkonation@gmail.com

פסטה ברוטב עגבניות- טיפים וסוד קטן…

17 באוקטובר 2018 דניה 58 תגובות

אני יודעת שלא פרסמתי מתכון המון…זמן. הידיעה הזו יושבת לי בצד שמאל של המוח ומנקרת כמו ציפור קטנה. ״מה קורה עם מתכוניישן?״, את מזניחה את הקוראים״, ״את חייבת ליצור רצף מתכונים ולא להעלם לשבועות״. מצד אחד, הם עושים לי חור קטנטן במוח ומצד שני שומרים עלי שלא אנמנם. מה שמדהים אותי בתהליך הזה הוא העובדה שניסיתי לייצר מתכונים חדשים לבלוג- באמת…הכנתי טארט טאטן של עגבניות שרי שנזרק כולו לפח, הכנתי סלט אורז אדום אסיאתי שהיה טעים אבל לא מספיק, הכנתי עוגיות שקדים ושוקולד שהילדים ירקו לפח בצעקה- זה ממש מגעיל!! ניסיתי, באמת שניסיתי.

כשאני חושבת על כל המתכונים האחרונים שנשארו על רצפת העריכה/תחתית הפח, אני מבינה שמה שמחבר ביניהם הוא העובדה שהם נעשו במיוחד בשביל הבלוג, כי צריך. לא מתוך רצון לשתף אתכם במתכון מהמם שגיליתי כמו במתכונים האחרונים (קוביות שוקולד הפתעה, בצלים ממולאים, קרקרים) אלא מתוך הלחץ שהייתי בו שצריך לעלות מתכון לבלוג, שעבר יותר מידי זמן.

אם אני מסתכלת קצת יותר לעומק על מה מניע אותי היום בהקשר של מתכוניישן, אני מבינה שדברים השתנו. בעבר, הבלוג היה חלק מאוד מרכזי בקיום המקצועי שלי. בזכותו הכירו אותי כצלמת ומתכונאית, הוא היה ממש כרטיס ביקור עבורי. עד כדי כך שויתרתי על אתר אישי שלי ומתכוניישן הפך להיות האתר שאליו הפנתי לקוחות כדי לראות את איכות הצילומים. היה לי דרייב גדול להכרה וחיפוש משמעות דרכו.

היום, אחרי שנתיים שבהם כל כך הרבה דברים השתנו בחיי הבלוג הפך להיות מקום יותר אינטימי, כזה שאני מתחזקת רק כשיש לי מה לשתף, כי זהו יומן חיי דרך אוכל ומתכונים. נכון, אני מעלה פחות מתכונים אבל הוא כן ואמיתי.

כשזרקתי לפח את טארט העגבניות בשלמתו הרגשתי שאני צריכה להקשיב יותר לקול הפנימי הזה, שרוצה לכתוב לכם כשיש לי משהו חשוב לומר או מתכון מעלף לשתף ולא להקשיב לציפור שמנקרת לי בראש שאני חייבת לעלות מתכון.

יכול להיות שזה משפיע על כמות הכניסות של הבלוג, ואולי אתם קצת מתבאסים שאין מתכונים חדשים אחת לשבוע כמו בעבר אבל אני מקווה שכשיעלה מתכון תדעו שהוא עלה כי הוא באמת חלק מהאוכל שאני מכינה במטבח שלי.

אז אחרי הפתיח הרגשני הזה ואחרי שבאמת לא מצאתי מתכון מגניב להביא לכם החלטתי לפרסם כאן מתכון הכי פשוט בעולם. כזה שאני מכינה פעם בשבוע לפחות כשאין לי כוח לבשל. כולם יודעים להכין פסטה ברוטב עגבניות אבל להפתעתי, הרבה אנשים נופלים בקטנות והמנה שמתקבלת לא מגיעה לפוטציאל הטמון בשילוב הזה בין עגבניות, שמן זית שום ופסטה. 

 

לפני המתכון, משהו קטן נוסף שבא לי לשתף אתכם בו…Ristretto At Home

כבר שנתיים שאני עובדת ברסטרטו (יבואנית של חומרי גלם מאיטליה) ומהרגע שהגעתי רציתי להקים שם חנות אינטרנטית שתאפשר לכל חובבי האוכל למצא את כל המוצרים שלהם תחת קורת גג אחת ולהזמין הביתה מוצרים שווים שלא ניתן למצא בכל מקום. רציתי לקחת את הידע והנסיון שלי מהבלוג ולבנות חנות שמשלבת קניות עם מתכונים מעולים ותוכן איכותי על המותגים.

לפני מספר שבועות עלתה החנות www.ristrettoathome.co.il  ואני מאוד גאה בה. קל להזמין ממנה, היא יפה (כי זה לא פחות חשוב) ויש בה מתכונים מעולים שעושים שימוש במוצרים מהחנות. כן…גם פסטה ברוטב עגבניות שם כי מבחינתי אין לי סיכוי להצליח במתכון הפשוט הזה בלי תמיכה של מוצרים מעולים.

אני מזמינה אתכם להכנס, להתרשם ולקרוא קצת על המותגים בעמוד הזה. לעיין במתכונים בעמוד הזה. ולהזמין לעצמכם פינוקים הביתה בעמוד הזה.

 

*מנה פשוטה ונהדרת ממסעדת רוברטה וינצ׳י בכרכור

 

פסטה ברוטב עגבניות

תגידו לעצמכם, מה?? לא צריך בשביל זה מתכון…ואני אענה, נכון. לא צריך מתכון אבל צריך להבין ולהכיר את הניואנסים שהופכים את המנה מסתמית למושלמת. כזו שעוטפת את הפסטה ברכות וקטיפטיות, שיש לה עומק טעמים של עגבניות, ניחוח של אנשובי ונגיעה של חריפות.

עכשיו תגידו לי שילדים לא אוכלים פסטה עם אנשובי וחריף ואני אגיד לכם שעברו תחת ידי עשרות ילדים שאכלו אותה ונהנו, חלקם אפילו חזרו הבייתה וביקשו מאמא שלהם- כזה אני רוצה, תתקשרי לדניה.

 

דווקא בגלל שהיא קלה להכנה חשוב לי לתת כמה טיפים להצלחה:

  1. בחירת הפסטה- חשוב מאוד לבחור פסטה איכותית תוצרת איטליה. מצטערת, פסטה אסם לא תופס מבחינתי. יכול להיות שאני סנובית אבל זו פסטה סמרטוטית מלאה בעמילן. תשקיעו עוד כמה שקלים ותקנו פסטה טובה.
  2. עגבניות- גם כאן, כמו בפסטה אני ממליצה לקנות רק עגבניות משומרות תוצרת איטליה ואפילו אגדיל ואומר שהן עדיפות על עגבניות טריות תוצרת הארץ. למה? יש מלא סיבות תקראו כאן את הכתבה שהכנתי עם אייל שני ותבינו. הוא מלך העגבניות ומלך ההסברים.  אני כמובן משתמשת רק ב Mutti ואישית אני אוהבת במיוחד את המקולפות Pelati והפסאטה Passata החלקה.
  3. אני והילדים אוהבים רוטב עגבניות חלק ולכן לפני שאני מתחילה בהכנה אני טוחנת בבלנדר מוט או בנינג׳ה שלי את העגבניות למרקם חלק לחלוטין. *אם משתמשים בפאסטה לא צריך לטחון.
  4. בישול נכון של הפסטה למצב אל דנטה (כתוב על האריזה כמה דקות צריך לבשל) חשוב מאוד אחרת המנה יוצאת רכה וסמרטוטית מידי. אם אתם רוצים ללמוד יותר על הכנת פסטה כנסו לכאן.
  5. תמיד תשמרו לעצמכם ¼ כוס מי בישול (מהדקות האחרונות של הבישול) כי המים מלאים בעמילן שמסמיך כל רוטב.
  6. האנשובי במתכון כמעט ולא מורגש (לא חייבים אנשובי יקר בשביל המתכון הזה) אבל הוא נותן עומק לטעמי העגבניות. זה הנשק הסודי שלי…
  7. הילדים שלי אוהבים חריף אז אני מטגנת עם השום גם כמה פרוסות פלפל ירוק חריף שעובד נהדר עם עגבניות. אם הילדים שלכם רגישים לחריף תוותרו, לא נורא.
  8. לפעמים, אם אני רוצה לגוון אני מוסיפה בסוף 3 כפות של שמנת מתוקה. היא מעדנת את הרוטב -זה לא הופך להיות רוטב סלסה רוזה…(שמנת עם עגבניות)
  9. חשוב מאוד לערבב היטב את הרוטב עם הפסטה לאחר הסינון, מעל להבה בינונית, למשך 2 דקות. רק כך הרוטב יעטוף את הפסטה ותתקבל מנה מושלמת.

חומרים ל 4 מנות

500 גרם פסטה

3 כפות שמן זית איכותי

2 שיני שום קצוצות

2-3 פרוסות פלפל ירוק חריף (לא חובה)

2 פילטים של אנשובי

1 פחית (400 גרם) של עגבניות Mutti  (אפשר Pelati או Passata)

1 כף רכז עגבניות

3 כפות שמנת מתוקה (לא חובה)

קורט מלח

אופן ההכנה:

  1. מבשלים את הפסטה בהרבה מים ומלח למספר הדקות שכתובות על האריזה. מסננים ושומרים כ 1/4 כוס מי בישול בצד. במקביל לבישול הפסטה מכינים את הרוטב.
  2. מחממים שמן זית בסיר קטן. מוסיפים שום ופילטים של אנשובי ומטגנים (זהירות שהשום לא ישרף ויהיה מר) **בשלב הזה מטגנים גם את החריף**
  3. מוסיפים עגבניות ורכז עגבניות ומערבבים. מבשלים למשך 10 דקות.
  4. מוסיפים את מי בישול הפסטה ומבשלים עוד 3 דקות.
  5. אם רוצים להוסיף שמנת אז ממש בסוף ומבשלים כ 2 דקות. ומתבלים במלח לפי הטעם.
  6. מעבירים את הרוטב לסיר עם הפסטה המבושלת ומערבבים מעל אש בינונית עד שהרוטב עוטף את הפסטה (כ 2 דקות).

מגישים מייד.

 

58 תגובות לפוסט “פסטה ברוטב עגבניות- טיפים וסוד קטן…”

  1. שרית הגיב:

    חסר תיבול למי שלא אוכל חריף למרות שהוספתי מלח. יצא תפל

  2. אמנון הגיב:

    היי עז

    האם אתה מכין רוטב עגבניות לפסטה (ובכלל) עם אנשובי?
    אם כן אשמח למתכון

  3. אלומה הגיב:

    היי תודה על המתכון!
    אם שכחתי להשתמש במי בישול של הפסטה מה להוסיף למים כדי להסמיך?

    1. דניה הגיב:

      את יכולה פשוט ליצוק את הרוטב על הפסטה ולערבב טוב מעל אש נמוכה, הרוטבבכל מקרה יעטוף את הפסטה גם אם הוא קצת יותר דליל

  4. דפנה הגיב:

    הי דניה, איזה כיף לגלות אותך (גם אם באיחור משמעותי…)!
    הפשטתי את המתכון להכי בסיסי לילדים (בלי אנשובי, פלפל ושמנת) ומאז הוא הפך לרוטב המנצח בבית. ככ פשוט, מהיר וטטטעעייםםם (גם לגדולים 🙂
    בקשה כללית קטנה (לא לגבי מתכון זה) – אם אפשר לרשום כמויות לא רק במשקל, כי חלקינו עדיין מסרבות "להתמקצע" ולהחזיק משקל… תודה!

    1. דניה הגיב:

      הי דפנה, שמחה שהרוטב השתרש אצלך במטבח. לגבי ההערה על המשקלים- אני משתדלת לתת את שתי האפשרויות, אשים לב יותר

  5. יעקב הגיב:

    הכנתי את הפסטה עם הרוטב בדיוק לפי ההנחיות ,ללא שמנת,ואנשובי , יצא מושלם. תודה רבה על מתכון נפלא

  6. רונית הגיב:

    היי דניה, אני צמחונית ורוצה לשאול במה אפשר להחליף את האנשובי? תודה

  7. לילך הגיב:

    נראה סוף הדרך.
    רק מה הכוונה במרכז עגבניות?

    1. דניה הגיב:

      רכז עגבניות זהו בעצם רסק עגבניות בעל ריכוז גבוהה. תחפשי רכז מעל 22 bx, זה סימון הריכוז. אני אוהבת להשתמש ברכז של mutti, הוא מגיע השפופרת

  8. אביבית הגיב:

    המרקם של האנשובי לא מורגש?
    לא עושה את הפסטה מחוספסת?

    1. דניה הגיב:

      לא, האנשובי נמס לחלוטין

  9. אסתר הגיב:

    מעריכה מאוד את הפתיחות והשיתוף שלך ברגשות לגבי כתיבת הבלוג. מתרשמת שאת נוהגת כבן אדם לפני הכל. בעיני זה הכי חשוב. מנסה את המתכון. תודה.

    1. דניה הגיב:

      תודה אסתר, זה בעצם הכי חשוב בסוף, להיות בן אדם לפני הכל

  10. אורלי הגיב:

    מה הכוונה של שמנת מתוקה?
    יש לי שמנת לבישול ושמנת להקצפה…

  11. רונן הגיב:

    הכנתי לאישתי היא עפה על זה. אכין באופן קבוע. נראה שגם הבת תאהב מאוד. מתכון מצויין תודה רבה

  12. משה הגיב:

    היי – לא כתבת האם בישול העגבניות והרכז זה על אש נמוכה או בינונית? וכן האם הבישול הוא במכסה סגור או פתוח?
    תודה!.
    (האמת, שאף פעם בכלל לא הבנתי את העקרון של סגירת מכסה או פתיחה, מה המשמעות של זה?)

    1. דניה הגיב:

      הי משה, הבישול הוא על אש בינונית. ולא צריך מכסה כי מבשלים רק לכמה דקות. המשמעות של עם מכסה או בלי היא בעצם בריחת האדים. אם רוצים לצמצם את הנוזלים בתבשיל משאירים מכסה פתוח. אם רוצים לשמור על הנוזלים מכסים.

  13. טלי הגיב:

    היי דניה, הילדים סיימו עכשיו לאכול את הפסטה לארוחת ערב, ביקשו פעמיים תוספת ואמרו שזו הפסטה הכי טובה שהכנתי אי פעם. אז המון המון תודה!

  14. Hadar הגיב:

    בלי תיבול? פפריקה מתוקה / חריפה?

    1. דניה הגיב:

      הי הדר, פפריקה מתוקה לא מתאימה כאן ובכלל במתכונים איטלקיים לא משתמשים בה. עם משתמשים בעגבניות איטלקיות טובות למנה יש המון טעם וצבע.

  15. מיכלי הגיב:

    עם הר של פרמז׳ן מעל, יצא מ-ו-ש-ל-ם-! אף פעם לא הצלחתי להכין כזה רוטב עגבניות! מכינה כבד בפעם השלישית….
    תודה על עוד מתכון שיכנס לקבועים של הבית ❤️
    (ד"א, לצערי לא היה אנשובי ועדיין לא מצאתי זמן לקנות, אז הכנתי בלי ובמקום זה הוספתי 3/4 כפית מלח…)

  16. נעה הגיב:

    מה זה פילט?הכוונה לקופסת שימורים של אנשובי?

    1. דניה הגיב:

      בתוך פחית האנשובי יש פילטים של דגים. לרוטב צריך רק שני פילטים

  17. יעל הגיב:

    אנחנו רוצים שתכתבי רק כשמתאים לך, וכשיהיה לך משהו שתרצי לחלוק איתנו, ונחכה עד שיהיה כזה! תודה לך על כל מה שכתבת עד היום.

  18. אלה הגיב:

    הכנתי עכשיו לילדים לצהריים. יצא נהדר 🙂 כמה פשוט וכמה טעים!
    תודה רבה דניה. לומדת ממך לבשל 🙂

  19. עומרי הגיב:

    תודה! שאלה – אני לא אוכל עגבניות, אבל עם רסק אין לי בעיה. מה/כמה אפשר לשים כדי להחליף את העגבניות?

    1. דניה הגיב:

      הי עומרי, אני מעולם לא הכנתי רוטב לפסטה רק עם רסק אבל…החבר׳ה שאני עובדת איתם ברסטרטו אמרו לי שעם הרסק של Mutti זה שבשפופרת ממש אפשר להכין רוטב עגבניות מעולה בלי שום תוספת של עגבניות מרוסקות. פשוט צריך להוסיף יותר מי בישול של הפסטה כדי להגיע למרקם הרצוי. בהצלחה!

  20. פיסטוק הגיב:

    העיקר שחזרת 🙂

  21. טלי הגיב:

    איזה אושר ! חיכיתי לפוסט שלך בצפייה, והיה שווה את ההמתנה!
    רצה להכין😋

  22. אולי הגיב:

    היי, לא הבנתי באיזה שלב טוחנים את הרוטב והאם טוחנים את האנשובי יחד ? תודה

  23. נטלי הגיב:

    את נפלאה. נשיקות ♥

  24. שרון הגיב:

    אני באמת מעדיפה שתפרסמי מדי פעם מתכון נהדר, שבאמת אכין אותו, מאשר סתם מלא מתכונים שלא באמת אכין… 🙂
    שאלה- ממרח אנשובי גם יעבוד?

    1. דניה הגיב:

      הי שרון, לא ניסיתי עם ממרח אנשובי אבל לדעתי אין סיבה שהממרח לא יתן את עומק הטעמים שהפילטים יתנו. שימי קצת, לא ישתלט.
      ותודה, עם הפידבק…

  25. בתיה קוריס הגיב:

    עברית חשובה לא פחות מטעם המתכון.
    אני יענה???
    אני אענה
    נא תקני!!!!

    1. דניה הגיב:

      בתיה, תודה שהסבת את תשומת ליבי לטעות. חבל לי שזה מכעיס אותך…שלושה סימני שאלה וקריאה מרגיש כאילו את צועקת עלי מבעד למקלדת. אין בכך צורך.

  26. הילה הגיב:

    דברים קןרים בזמן נכון.. כמילות השיר המפורסם. ואצלך, תמיד הכגל כ"כ נעים ומזמין , הטיפים המושלמים והמתכונים שאצלך הופכים להיות לא מאיימים..אז שווה לחכות והמון תודה!

  27. מיכל הגיב:

    מרגש לקרוא את הפתיח … אני מאמינה שדברים שנעשים כי רוצים ולא כי צריכים, הם הרבה יותר אמיתיים … המשיכי בדרך שלך ❤️

  28. אור לבנת הגיב:

    את נהדרת, איזה כייף שזכיתי להכיר אותך, מרגישים את הלב שלך באוכל, וכחובבת מתכונים קלילים אך מעולים, המתכון הזה לבטח יאומץ אצלנו בחום.

    1. דניה הגיב:

      תודה אור, שמחה שאנו חולקות כיתה יחד!!

  29. סימה הגיב:

    מכינההה עכשיווו אין לי אנשובי באסה. אבל רעבים כאןןן אז המייילל שלך נתן השראה להכין פסטה..תודה. אעדכן בהמשך

    1. דניה הגיב:

      יאללה- בתאבון

  30. רועי הגיב:

    תודה על השיתוף!
    די דומה לפסטה הביתית שלנו (לעיתים בבית אנחנו אוהבים לקחת את הרוטב לכיוון של סלט עגבניות אז מוסיפים בצל ופלפל אדום ומבשלים המון המון זמן).

    האתר נהדר בצורת ההגשה אבל אני חייב לציין שהמחירים מוגזמים לגמרי.
    מילא למוצרים ייחודיים לאתר, אבל לדברים משותפים לאתרי קניות רגילים?

    1. דניה הגיב:

      הי רועי, תודה על פידבק. שמחה שאהבת את העיצוב של האתר. לגבי המחירים…לא בידיי אבל מבטיחה לדאוג למבצעים שווים מידי פעם.

  31. שקד הגיב:

    נראה נפלא!
    שאלה- חזרתי הרגע מדרום איטליה עם מזוודה שלמה של פסטה אורקייטה. היא תתאים למתכון הזה?
    ואם לא- מה צורת הפסטה הכי מתאימה?

    1. דניה הגיב:

      הי שקד, אורקייטה זו אחת הצורות האהובות עלי. היא בעיקר מתאימה לרטבים כמו בולונז אבל הילדים שלי אוהבים פסטה כובעים ( אורקייטה) ברוטב עגבניות

    2. דניה הגיב:

      אגב, אני אישית אוהבת פסטות ארוכות עם רוטב עגבניות. ספגטי, לינגוויני, פטוצ'יני

  32. עליזה הגיב:

    אמרו לי פעם שמסעדה טובה נבחנת דווקא במתכונים "הפשוטים" שלה ומצאנו שזה נכון. ממש לא זוכרת את הפעם שאכלנו בארץ פסטה בעגבניות ונהנינו. המתכון המדויק הזה עם ההקפדה על חומרי הגלם טובים ודרך ההכנה יאומץ בחום ובתודה.

    1. דניה הגיב:

      תודה עליזה, מתחברת לתפיסה הזו.

  33. אפרת הגיב:

    תמיד כיף לקבל ממך מתכונים גם אם זה פעם ב…והילדים שלי מתים על הספגטי בולונז מהאתר גם זה שלא אוכל כלום, אוכל ספגטי בולונז ! אז תודה..

    1. דניה הגיב:

      אפרת, שימחת אותי מאוד. אין דבר יותר מספק מילד שלא אוכל כלום ופתאום אוהב מתכון מסויים.

  34. דורית הגיב:

    מה זה פסטה איכותית למשל?

    1. דניה הגיב:

      הי דורית, אני משתמשת בפסטה De Cecco, אריזה בצבע צהוב כחול. גם לה מוליזנה טובה. תחפשי תוצרת איטליה ומחיר קצת יותר גבוה. 7-10 שח לאריזה.

  35. ג׳ודי הגיב:

    עשית חשק לפסטה איכותית!!!! ואוהבת את הפתיח הרגשני והאמיתי שלך. אלופה. אני נאמנה לך גם אם לא תכתבי כל הזמן. קשובה לעצמך, זאת איכות אמיתית ♥️

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדיין רעבים? קבלו עוד רעיונות...

חוברות מתכונים לשבועות ומאפינס פסטה מדליק!

ה- קציצות ברוטב עגבניות

לזניה מהירה עם טוויסט

ספגטי קדרה- שני מתכונים במחיר אחד

סיציליה, פסטו פיסטצ׳יו

עוגת בסקוויטים ב 7 דקות!

מטבוחה סלק

המדריך המלא להכנת פיצה ביתית

עוגיות שקדים ופולנטה