- מתכוניישן - https://matkonation.com -

12 יום בפורטוגל

עד לפני 10 שנים חודש אוגוסט היה עוד אחד מחודשי הקיץ החמים שאין בהם הרבה עבודה והכל קצת יותר איטי ועייף. לא חושבת שחשבתי שעם הבאת ילדים לעולם חודש אוגוסט יהפוך להיות החודש המאתגר של השנה. כשהילדים היו קטנים הייתה מסגרת עד תחילת אוגוסט ונותרו לנו רק שלושה שבועות להנות איתם בחופשה. מאז שהילדים בבית הספר הם נמצאים בחופש מלא מאמצע יולי! זה אומר חודש וחצי שבו אנחנו עובדים כאילו כרגיל ומג׳נגלים תעסוקה והתמודדות עם השיעמום של הילדים.

לפני כמה שנים הבנו שחייבים אור בקצה המנהרה הזו וכל שנה אנחנו נוסעים לחופשה במהלך אוגוסט. לרוב אנחנו כבר סוגרים יעד בחודש ינואר-פברואר בשביל לזכות במחירים טובים אבל היו שנים שנסענו בספונטניות לרומניה או סיני.

השנה החלטנו לנסוע לפורטוגל. אתם בטח מכירים את ההרגשה של תחילת התכנון של טיול בחו״ל. זה כמו ללכת בחדר חשוך וככל שמעמיקים בחיפושים מתחיל להדלק האור בחדרים והמדינה מתחילה להיות מובנת יותר.

אנחנו אוהבים לתכנן בעצמנו טיולים ולכן לא נעזרנו באף אחד אבל ישנם מספר אנשים שיכולים מאוד לסייע בתכנון טיולים בפורטוגל, בעיקר ישראלים שגרים שם. אם תרצו המלצות אפשר לפנות אלי בפרטי.

החופשה שלנו השנה הייתה כל כך טובה ומדוייקת שלמרות שאין כאן בשורות קולינריות והמלצות רבות על אוכל החלטתי שאני חייבת לשתף אתכם.

נסענו ל 12 יום וחילקנו את הטיול ככה שהיינו בארבע אזורים שונים.

ליסבון

נחתנו בליסבון ושכרנו דירה דרך airbnb [1]בלוקיישן מושלם באזור באריו אלטו שמתעורר לחיים בשעות הערב עם המון מסעדות וברים מדליקים. היינו יומיים נהדרים בעיר. יש בה תחושה שמשלבת בין אירופה וברזיל. אמנם לא עשינו את זה אבל אני ממליצה לעשות סיור עם מדריך, יש המון ישראלים שעושים סיורים בנושאים שונים וזה מחבר לעיר באופן מהיר ומרתק. ביקרנו באושינריום, הילדים רכבו על קורקינטים חשמליים (כמו בתל אביב) וטיילנו המון ברגל.

מבחינת האוכל: אכלנו בליסבון אוכל נחמד (לא משהו מאוד משמעותי) אבל במהלך השהות שלי בעיר כתבה לי גלי מהבלוג גורמיאו [2] שגרה בליסבון כמה המלצות.

״בשביל פסטל דה נאטה לכו למנטגריה [3] או לפסול דה בלם (אישית מעדיפים את הראשון). יש 2 מסעדות באלפמה שהן פשוטות אך מאוד נחמדות לאוכל פורטוגזי, taberna salmoura, Taberna sal grosso, אפשר להזמין מקום דרך פייסבוק אחרת קשה להשיג מקום.״

אנחנו לא הצלחנו למצא מקום במסעדות האלו, כנראה שבאוגוסט הכל מלא ועמוס לעייפה…אבל אכלנו ארוחה מקסיקנית מעולה במסעדה בשם  Coyo Taco [4] באזור באריו אלטו. חברים שלנו שגרים ליד ליסבון סיפרו לנו (אחרי שעזבנו!!) על המסעדה הכי טובה מבחינתם בעיר בשם פינוקיו [5].

ביום השלישי יצאנו מליסבון ליום טיול באזור סינטרה. יצאנו מוקדם כמו שאמרו לנו ועדיין היו שם המון אנשים. טיילנו באזור טירת פנה. טיפ קטן- קנו כרטיס רק לגנים וטיול מחוץ לטירה זה יוצא חצי מחיר. התור לכניסה לטירה היה באורך הגלות אז וויתרנו מראש. מורת דרך מקומית אמרה לנו שלא הפסדנו כלום ושכולם נופלים עם עניין הכרטיסים היקרים.

Chao do rio [6] וכפרי הצפחה

יצאנו מליסבון ונסענו צפונה לאזור כפרי הצפחה ליד Serra da Estrela Natural Park , עשינו יום טיול מאוד ארוך ברכב בכל האזור הזה וכל כמה זמן עצרנו בכפר קטן לטבילה בנחל או לאכול משהו. מאוד ממליצה להגיע לכפר קטן בשם piodau, הוא מאוד נידח ומרוחק אבל זה סוד הקסם שלו.

בשעות הערב הגענו לכפר האקולוגי Chao do rio, אחרי שעות ברכב ובהתרגשות שיא נחשף בפנינו אחד המקומות היפים שהייתי בהם. תוך דקות הילדים כבר קפצו לבריכה האקולוגית ואנחנו התמקמנו לנו במרפסת הבקתה. למחרת עשינו יום רביצה כדי להנות כמה שיותר מהמקום.

אחרי יומיים נהדרים המשכנו למקום הבא שלנו אבל בדרך סיפרו לנו על פסטיבל ימי הביניים [7] שמתקיים לא רחוק משם. חוויה מדהימה להיות בפסטיבל כזה. רוב האנשים היו מקומיים והאווירה הייתה מאוד מיוחדת. עשרות גרילים של חזירים נצלים על גחלים, כולם לבושים בבגדי ימי הביניים, כל הכלים שבהם הוגשו המנות והשתייה היו מחרס לא היו בכלל כלים חד פעמיים!! הדהים אותי כמה נראה לנו בלתי אפשרי להפתר מכלים חד פעמיים אבל בעצם זה כל כך פשוט וכל כך נכון. ככה זה עבד: שילמת סכום גבוה יותר עבור צלחת או כוס סנגריה/בירה/לימונדה וכשמחזירים לדוכן את הכלים מקבלים את הכסף חזרה! מי שרצה את הכלים למזכרת פשוט לקח אותם איתו.

הגענו לבית החדש שלנו Casa do paul [8] בשעות הערב ומצאנו בית מופלא באמצע היער. מבחוץ מחופה צפחה ומבפנים מודרני ומפנק.

למחרת יצאנו לטרק מאוד מפורסם בפורטוגל שנקרא Pavia Walkways [9], מסלול הליכה מהיפים שהיינו בהם. הטרק זכה בהמון פרסים בינלאומיים. 8 ק״מ של הליכה מעל הנחל במסלול תלוי על דופן ההר, מזג האוויר היה מדהים ובאמצע הדרך ניתן היה לטבול בנחל. ממליצה לרכוש כרטיסים באינטרנט (חצי מחיר) למרות שזה לא ממש יקר.

באזור הזה אני יכולה להמליץ על מסעדה בה אכלנו את הסטייק הטוב ביותר EVER, מסתבר (לא ידענו על העובדה הזו מראש) שהעיירה Alvarenga ידועה בבשר הבקר שהיא מגדלת וכמעט כל המסעדות שם מגישות סטייקים מטורפים. אנחנו אכלנו במסעדה בשם Zé Mota הגישו לנו 1.5 ק״ג של בשר צלוי עם ציפס וסלט. חיסלנו הכל- חלום!!

Ericiera

בשלושת הימים האחרונים התפנקנו פעמיים. פגשנו חברים טובים מכרכור והתגוררנו בבית מטורף [10] ליד עיירת הגלישה Ericiera. הבנים היו בעננים לפגוש קצת חברים, אנחנו נהננו מזמן איכות עם עוד מבוגרים והתעלפנו על הבית והאזור (הייתי מוסיפה שם עוד יומיים לפחות). הימים לא היו מאוד חמים אז חוף הים היה קצת קריר אבל ממליצה מאוד על אריסיירה, היא קטנה, עם המון מסעדות טובות, חופים מהממים וסקייטפארק ענק ששימח את אביתר שסחב את הסקייט שלו כל הטיול במיוחד בשביל זה.

אנחנו מרגישים שנגענו רק בקצה הקרחון ממה שיש לפורטוגל להציע, חופים, יערות, טירות והמון טבע. זה לא יעד זול לטיול, המקומות שישנו בהם היו בממוצע 750 שקל ללילה (שיא העונה) אבל כל אחד מהם הביא איתו איכות טיול שונה וכולם היו שווים ומפנקים.

הזמן המשפחתי שבו היינו רק אנחנו, חמשתנו, עם כל השגעת של בנים משתוללים היה כיף גדול ויצר לנו הווי משפחתי שנשאר איתנו גם כאן בארץ.