- מתכוניישן - https://matkonation.com -

עוגיות שוקולד, קוקוס ושקדים

את העוגיות האלה אני אוהבת במיוחד, לא בגלל טעמן הממכר (טוב, גם בגללו), אלא בזכות העובדה שהן פשוט "עוגיות הצלה" – ככה אני קוראת לעוגיות שאחד משלבי ההכנה שלהן, ממש לפני האפייה, מחייב הקפאה של גליל הבצק (אל תתבאסו! זה דווקא מקנה להן יתרון – לא צריך לרדד את הבצק). וככה העוגיות בעצם סמי מוכנות. כשקופצים אורחים בהפתעה, או כשיש "קרייבינג" מטורף למתוק – שולפים את הגליל מהמקפיא, פורסים לעיגולים ואופים מיד. תוך 20 דקות מקבלים עוגיות טריות, פריכות ומתוקות, בלי שום מאמץ.

בטח שאלתם את עצמכם למה שיהיה לי גליל בצק במקפיא? אה, זה בגלל שאני לא לוקחת סיכונים, ותמיד מכפילה את כמות החומרים ומכינה שני גלילים – גליל אחד אני אופה באותו יום וגליל שני עובר למקפיא. ל"הצלה".

החומרים ל-20 עוגיות:
2/3 כוס (90 גרם) קמח רגיל 

1/2 כוס דחוסה (100 גרם) סוכר חום כהה
1 כף גדושה קקאו
1/2 כוס (35 גרם) קוקוס טחון
100 גרם חמאה רכה. מוציאי
ם את החמאה מהמקרר כשעתיים לפני ההכנה. בקיץ גם שעה אחת תספיק
1 כפית תמצית וניל
1/2 כוס שבבי שקדים. או פיסטוקים קלופים או אגוזים שבורים גס

ההכנה:
1. מערבלים קמח, סוכר, קקאו, קוקוס, חמאה ותמצית וניל במיקסר עם וו גיטרה עד לקבלת בצק מעט דביק. מוסיפים שקדים ומערבלים רק עד שנבלעים בבצק.
2. מגלגלים את הבצק לגליל בקוטר 4 ס"מ. עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקפיא לשעה לפחות.
3. מחממים תנור ל-165 מעלות.
4. מוציאים מהמקפיא ובעזרת סכין חד פורסים עיגולים בעובי 1/2 ס"מ (אם הבצק שהה במקפיא יותר משעתיים ממתינים כעשר דקות, כדי שיתרכך רק מעט ואז פורסים).
5. מסדרים את העוגיות על שתי תבניות מרופדות בנייר אפייה. העוגיות מתפשטות במהלך האפייה, ולכן יש להשאיר רווח של כ-3 ס"מ בין עוגייה אחת לשנייה.

6. אופים כ-20 דקות, עד שהשקדים מזהיבים קלות והעוגיות מתקשות מעט בשוליים (העוגיות רכות במרכז ומתקשות בצינון).
7. מצננים היטב ושומרים בכלי אטום עד שבוע.