- מתכוניישן - https://matkonation.com -

אוזני המן הכי טובות שיש

הסוד של המתכון הוא בריבה. והכוונה היא לריבה בבצק. כן, גם הוא מכיל ריבה, אמנם רק כף אחת אבל היא עושה את כל ההבדל – מקבלים בצק נימוח ונמס בפה. ומה לגבי המלית? כאן אני הולכת דווקא על הפתרון הכי קלולס ועושה שימוש בממרחים קנויים, ולא חסר אופציות טובות ואיכותיות כמו ממרח נוטלה, ריבת חלב, ממרח תמרים, חמאת בוטנים, ריבה רגילה ועוד ועוד. לבחירתכם…

והנה טיפ לפני שאתם מתחילים לרדד בצק, לקרוץ עיגולים ולמלא – אוזני המן טובות הן כאלה שהבצק שלהן דק אך לא מדי והמלית נדיבה אך לא מדי (כמו בחיים גם באוזני המן – מידתיות היא שם המשחק). תעקבו אחרי ההוראות של המתכון ולא תצטערו!

החומרים ל-25 אוזני המן:
לבצק:
 
1/4 2 כוסות (320 גרם) קמח רגיל
200 גרם חמאה רכה  
100 גרם אבקת סוכר
1 ביצה
1 כף ריבה חלקה
למלית: 
2/3 כוס ריבה (או ממרח נוטלה, ממרח תמרים, ממרח חרובים ועוד)
לקישוט:

אבקת סוכר

ההכנה:
1. מערבלים את כל חומרי הבצק בקערת מיקסר עם וו גיטרה, עד שמתקבל כדור בצק אחיד. אם הבצק דביק מוסיפים מעט קמח. עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומעבירים למקרר לשעה.
2. מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.
3. מרדדים את הבצק על משטח מקומח לעלה בעובי 1/2 ס"מ וקורצים עיגולים בקוטר 8 ס"מ. מניחים כפית שטוחה של מלית במרכז כל עיגול, סוגרים לאוזן, מהדקים היטב היטב (אחרת הם יפתחו במהלך האפייה) ומסדרים על תבנית מרופדת בנייר אפייה. 
4. אופים 20-15 דקות, עד שהבצק זהוב. מצננים וזורים אבקת סוכר.

גיוונים: ממירים שתי כפות קמח בשתי כפות קקאו ומקבלים אוזניים שוקולדיות. מוסיפים לבצק חצי כפית קינמון או קליפה מגוררת דק מחצי תפוז.

סטיילינג: דלית רוסו