- מתכוניישן - https://matkonation.com -

עוף בסיידר תפוחים ומרווה

אני יודעת שזה לא נחשב אנין במיוחד לאהוב עוף, הרבה יותר קלאסה להעריץ סטייק טרטר או אנטריקוט משויש, אבל לדעתי אין צורך להכתיר מנה אחת אולטימטיבית אם אפשר לזגזג בין כולן. כל זאת בתנאי שחומר הגלם איכותי (תיכף נגיע לזה) ושהטיפול בו נעשה כראוי (גם לזה נגיע). כשאני מדברת על עוף אני מתכוונת רק לעוף טרי ולא קפוא, ורדרד, עם עור מבריק ומתוח. כן, גם כשזה מגיע לאוכל הקמטים אינם רצויים… בנוסף, אני ממליצה לעשות בעוף שימוש ביום שקניתם אותו (מקסימום למחרת), להוציא מהמקרר כחצי שעה (לעוף חתוך) או שעה (לעוף שלם) לפני ההכנה כדי שיהיה בטמפרטורת החדר, לשטוף במי ברז קרים ולייבש בנייר סופג. לא מומלץ להסיר את העור של העוף לפני הצלייה או הבישול כי יש לו תפקיד מרכזי במדד העסיסיות (אחרי שהעוף מוכן – אפשר). הוא אוהב עשבי תיבול טריים כמו רוזמרין, תימין או מרווה, טעמים עזים כמו בצל ושום, משיחות מתוקות של דבש, סילאן או מייפל ותיבול נדיב של מלח ופלפל.

במתכון הזה מניחים את עלי המרווה מתחת ומעל לעור ומרוויחים גם קישוט וגם עוף מבושם בארומה נהדרת, ובזכות מיץ התפוחים הוא יוצא שחום, דביק ומתקתק.

המתכון מתוך הספר "חגים" של שי-לי ליפא (כן, זה שלי מהבית)  צילום: דניה ויינר  סטיילינג: דלית רוסו

החומרים ל-6 מנות:
6 ירכי עוף
16 עלי מרווה
2 כפות שמן זית
מלח גס ופלפל שחור גרוס
3/4 כוס (180 מ"ל) סיידר תפוחים או מיץ תפוחים

ההכנה:
1. מחממים תנור ל-200 מעלות.
2. מניחים ירכי עוף בתבנית מרופדת ברדיד אלומיניום. מכניסים שני עלי מרווה מתחת לעור של כל ירך, ואת שארית עלי המרווה מפזרים בתבנית. מורחים את העוף בשמן זית, זורים מלח ופלפל שחור בנדיבות ויוצקים מסביב סיידר.
3. אופים 30 דקות, הופכים וממשיכים לצלות עוד 30-20 דקות להשחמה מהצד השני. במידה והנוזלים מתאדים לגמרי, מוסיפים מעט סיידר במהלך הצלייה.