- מתכוניישן - https://matkonation.com -

מצות בציפוי שוקולד, פיסטוקים ומשמשים מיובשים

נתקלתי ברעיון המקסים הזה לפני כמה שנים כשדפדפתי בחוברת של מרתה סטיוארט. מאז המצות האלה הפכו לקינוח קבוע ומבוקש בכל פסח והן גם משמשות אותי כמתנה לחג (ארוזות בנייר צלופן בתוך כלי יפה). לפני שנה עשיתי בגן של הבן שלי, איתמר סדנת בישול לפסח ויחד עם 30 ילדים מתלהבים הפכנו את המתכון לסדנת יצירה – הילדים הברישו את המצות בשוקולד מומס, פיזרו סוכריות צבעוניות, ליקקו את השוקולד מהאצבעות והיו גאים ומרוצים במיוחד.

אפשר להחליף את הפיסטוקים באגוזים גרוסים, שבבי שקדים, אגוזי פקאן מסוכרים ועוד, ואת המשמשים המיובשים בפרי יבש אחר (מומלץ ללכת על פירות מיובשים צבעוניים כמו תותים, פפאיה, קיווי ועוד, כדי לתת כתם צבע לשוקולד החום והלבן). מכינים מראש ושומרים במקרר או במקפיא.

החומרים ל-10 מצות:

300 גרם שוקולד לבן שבור לקוביות

300 גרם שוקולד מריר שבור לקוביות

10 מצות

1/2 כוס פיסטוקים קלופים חצויים

1/2 כוס משמשים מיובשים קצוצים גס

ההכנה:

  1. מניחים שוקולד לבן בקערה אחת, ושוקולד מריר בקערה שנייה. ממיסים כל שוקולד בנפרד במיקרוגל או בקערה מעל סיר מים חמים (ביין מארי).
  2. מברישים את צידה האחד של כל מצה בשוקולד – 5 מצות בשוקולד מריר ו-5 מצות בשוקולד לבן.
  3. טובלים מזלג בשוקולד לבן ומטפטפים על גבי המצות שהוברשו בשוקולד מריר, ולהיפך.
  4. מפזרים מעל פיסטוקים ומשמשים קצוצים. מעבירים למקרר או למקפיא. שומרים עד שבוע.

טיפ לחיסכון במקום: מכינים מצה אחת לפי המתכון, מניחים על צלחת כשהצד עם השוקולד, הפיסטוקים והמשמשים כלפי מעלה ומעבירים למקפיא ל-5 דקות, עד שהשוקולד מתקשה. בינתיים מכינים מצה נוספת, ועורמים אותה במקפיא על קודמתה (המשמשים והפיסטוקים הבולטים מונעים את ההידבקות של המצות אחת לשנייה). ממשיכים כך עם שאר המצות.