- מתכוניישן - https://matkonation.com -

5 המסעדות האהובות עלי בלוס אנג'לס + מתכון לפנקייק קמח חומוס

אני מבקרת משפחה וחברים בלוס אנג'לס לפחות פעמיים בשנה. לפעמים הביקורים ארוכים וטובים (חודש) ולפעמים קצרים (שבוע). כשאני מגיעה לביקור קצר השהות שלי שם חייבת להיות מחושבת בחכמה. זאת אומרת שאני מבקרת בדרך כלל במסעדות שאני מכירה ואוהבת ומוותרת על ניסיונות. בפעם האחרונה "קפצתי" לביקור קצרצר של חמישה ימים ואיכשהו הצלחתי לדחוס גם מקום חדש ומומלץ שרציתי לנסות מזה הרבה זמן…דיאנה

להלן רשימת המסעדות (בסדר אקראי), וגם מתכון אחד בהשראה של אחת מהן.

Brent's Deli– (818) 886-5679

כשמדובר במעדניית Deli – זה המקום. אני נוחתת בדרך כלל בלוס אנג'לס בשש בבוקר, אבא שלי אוסף אותי משדה התעופה ואנחנו נוסעים ישירות לשם ומזמינים תמיד אותו דבר- "הבראנץ' המיוחד של רון"- חביתה מושלמת, דג מעושן לפי בחירה (הולכת על דג לבן), תפוחי אדמה מבושלים או הום פרייז (הום פרייז בשבילי), עגבניות, בצל, זיתים, חסה ובייגל (או טוסט). אני מזמינה גם ספל מרק שעועית לימה. כן בשבע בבוקר. כי זה פשוט המרק הכי טעים שאכלתי בחיי. המחירים טובים והתמורה מצוינת. וגם המנות גדולות כך שאימא שלי, זוכה לקבל את השאריות בבית.

Katsuya – (818) 985-6976

אני אוכלת סושי מאז שאני זוכרת את עצמי, והסושייה הראשונה שלי היה מקום בשם קאבוקי, מקום קטן ואוטנטי הממוקם בפרברי אל איי. לפני 20 שנה סושי שף בשם קאטסו עבד שם. היום קאטסו הוא האיש מאחורי רשת "קאטסויה" שחולשת על 14 סניפים. הייתי בכמה מהם אבל האהוב עלי ביותר הוא הסניף המקורי. אם אף פעם לא אכלתם רול סרטן אפוי או רוק שרימפס מ"קאטסויה" אתם נחשבים בלוס אנג'לס למוזרים או לחילופין כאלה ש"נמנעים" מאוכל אלוהי.

Angelini Osteria– (323)297-0070

בשביל לאכול ארוחה איטלקית כמו שצריך – זה המקום. למסעדה האינטימית הזו יש תפריט מצומצם, אבל כל מה שמצוי בו יגרום לכם לרייר, תרתי משמע. יש פסטות תוצרת המקום כמו טורטליני דלעת עם חמאה, מרווה ואספרגוס שהם לא פחות ממושלמות. או עוף דיאבולו עם תפוחי אדמה צלויים. כן, עוף, אבל הכי טעים שטעמתי. בכל יום בשבוע יש להם מנת בשר מסויימת, אז כדאי לבדוק את התפריט ולבחור יום עם בשר שאתם אוהבים.

Pizzeria Mozza-(323) 297-0101

" פיצריה מוצה" היא תולדה של שלושה הורים: ננסי סילברסטון (בעלת מאפייה ידועה), ג'וזף באסטיאניק (מסעדן ובעל יקב) ומריו בטאלי (אין צורך להציג). זה המקום עבורי לארוחת צהריים בעיר. האנטיפסטי – כרוב ניצנים עם פרושוטו או פרחי דלעת מטוגנת עם ריקוטה הם בדיוק בגודל הנכון ואפשר להזמין כמה סוגים ולחלוק עם שאר הסועדים. הבאה בתור היא הפיצה ואני מאוד אוהבת פיצה. יש כל כך הרבה סוגים מדהימים שאני תמיד מתקשה לבחור. אני מנסה בכל פעם סוג אחר ואף פעם לא התאכזבתי. אני יכולה להמשיך לספר על המקום, על היין ועל הקינוחים, אבל אני לא רוצה להרוס לי את טעם הפיצה הדמיוני שיש לי כרגע בפה…

Cobras and Matadors-(323) 932-6178

זה מקום חדש עבורי – כך שהייתי בו רק פעם אחת, אבל זו הייתה חוויה כל כך טובה שהייתי חייבת להכניס לרשימה. בראש ובראשונה המוקם אינו מוכר אלכוהול אך דוגל בדמי חליצה כך שאפשר להביא איזה יין שאתם רוצים. אם קונים יין מחנות היין שליד אז מוותרים לך דמי חליצה (5 דולר). והאוכל? מדובר בבר טאפאס כמו שצריך להיות. היינו קבוצה של 8 אנשים וזו גם הדרך ללכת לשם. הזמנו כמעט את כל התפריט (חלק מהמנות פעמיים). וכול מה שטעמתי נעלם מהצלחת תוך דקה. הטאפאס של סטייק אנגוס מגיע עם סלט תירס וריבת תאנים, והבטטות המטוגנות הם נשנוש מצוין כשמחכים למנות האחרות. והכול יוצא ברגע שמוכן כך שהאווירה מאוד ספונטנית וזורמת. פנקייקס הסוקה שלהם היו כל כך טובים שהם נתנו לי השראה למנה הבאה.

[1]

פנקייקס קמח חומוס עם גבינת עזים ודבש

זה מתכון לאנשים שאוהבים כמוני שילוב של גבינת עזים עם מתוק.

החומרים ל-8-6 מנות:

1 כוס קמח חומוס (קונים בדוכני תבלינים בסופר ובחנויות טבע)

1/2 כוס קמח רגיל

2 כפות סוכר

1/2 2 כפיות אבקת אפייה

1/2 כפית מלח

1 כוס חלב

2 ביצים

50 גרם חמאה מומסת

1/2 כוס דבש

1 גליל (200 גרם) גבינת עזים

לטיגון:

שמן קנולה

ההכנה:

  1. מערבבים שני סוגי קמח, סוכר, אבקת אפייה ומלח בקערה גדולה.
  2. יוצרים גומה במרכז, יוצקים לתוכה חלב ומוסיפים ביצים וחמאה. מערבבים עד לקבלת תערובת חלקה ואחידה.
  3. מחממים מחבת טפלון על להבה בינונית, משמנים ויוצקים כ-1/4 כוס מהתערובת בעזרת מצקת. כשמופיעות בועות על פני הפנקייק הופכים ומטגנים דקה – שתיים עד להזהבה.
  4. מזלפים דבש על הפנקייק מניחים פרוסות גבינה ומגישים.