- מתכוניישן - https://matkonation.com -

מבוא לסטיילינג

[1]

בזמן האחרון אני מקבלת שיחות מאנשים שמעוניינים להיות סטייליסטים של מזון ורוצים לדעת איך מתחילים. הבלוג הזה לא רק מעניק לכם מתכונים אלא גם מאפשר לכם להציץ לעולם המקצועי של שלושתנו.

הטיפים שאביא כאן הם כלליים ואתם יכולים להשתמש בחלק מהם, לשנות את הסדר שלהם – כל מה שעובד בשבילכם.

בניגוד לארה"ב, בישראל סטייליסט מזון הוא גם סטייליסט אביזרים, זאת אומרת שהוא לא רק אחראי לכך שהאוכל יראה טעים אלא גם אחראי למה שסובב לו. אחד מהדברים הכי אהובים עלי הוא לקנות אביזרים וכלים בשוק הפשפשים. שם אתה עושה את העסקאות הכי משתלמות עם הפריטים הכי שווים. אני טסה ללוס אנג'לס פעמיים בשנה ומתכננת את הנסיעה של כך שאהיה בעיר ביום ראשון של השבוע השני בכל חודש. אז שוק הפשפשים הכי גדול של דרום קליפורניה נפתח. בטיול האחרון אפילו צילמתי עבורכם כמה תמונות משם….דיאנה


מה צריכים:

עין אסתטית

ידע קולינרי

רקעים

כלים, סכו"ם, מפיות, כוסות וכולי

פינצטה רפואית

צלם

מוטיבציה והתמדה



איך עושים:

  1. עין אסתטית – כאן בעצם האסתטיות שולטת יותר מאשר האוכל. תתחילו להסתכל על מגזיני אוכל, גם מקומיים וגם בינלאומיים, כדי לקבל מושג איזה סגנון מדבר אליכם. תמצאו כמה תמונות שאתם אוהבים במיוחד ותנסו לשכפל אותם בבית – זה יעזור לכם להבין קומפוזיציה של אוכל ואביזרים. אל תדאגו אם התמונות שלכם לא יצאו בדיוק כמו המקוריות – תזכרו שאלה צולמו על יד צלם מקצועי בסטודיו.
  2. ידע קולינרי – בכדי לגרום לאוכל להיראות טוב, אתם חייבים לדעת איך חומרי גלם מגיבים בבישול. צילום אוכל מתבסס על לגרום לאוכל להיראות טוב, ולכן הטעם לא חשוב. לדוגמה: ירוקים למיניהם (שעועית, ברוקולי ועוד) נראים הרבה יותר טוב אם הם חלוטים במים רותחים מאשר מבושלים עד הסוף. קורסים מקצועיים בבישול מאוד מומלצים.
  3. רקע – כל התמונות מצולמות על משהו ואלה בעצם הרקעים. הם יכולים להיות מכל חומר החל מנייר, עץ, מתכת וכולי. תתחילו לאסוף או ליצור רקעים בהתאם לטעם האישי שלכם.
  4. כלים, סכו"ם, מפיות, כוסות ועוד – זה הארסנל הפרטי שלכם –  כאלה שאתם אספתם בכדי ליצור את הסגנון שלכם. נסו למצוא כאלה מקוריים שיבדלו אתכם מסטייליסטים אחרים.
  5. פינצטה רפואית – אחד מהרבה אביזרים שתצטרכו בארגז העבודה שלכם, והחשוב מכולם. מרגע שהאוכל נמצא בסט הצילום, אתם עלולים להרוס אותו אם תגעו בו עם הידיים. השתמשו בפינצטה להזיז חתיכת פסטה לכיוון שמאל, או לשים עוד פטל על העוגה.
  6. צלם – מרגע שעשיתם שיעורי בית, צילמתם כמה תמונות ואתם מרגישים נוח ליצור אחת משלכם, חפשו צלם לעבוד איתו. תיצמדו לצלם שרק התחיל ושניכם יכולים לגדול ביחד, או נסו לחבור לצלם עם ניסיון.
  7. מוטיבציה והתמדה – כמו בכל מקצוע, מוטיבציה והתמדה באים יחד עם הצלחה. צריך להתאמן כדי להוציא אוכל שנראה מאוד טעים.

ניתן לקרוא עוד בכתבה שפורסמה בynet [2]