- מתכוניישן - https://matkonation.com -

פסטה ברוטב עגבניות ותרד

בעלי עובד רוב הזמן בברלין. יש לכך מן הסתם הרבה חסרונות, אבל גם כמה יתרונות (אני אשתדל שהוא לא יקרא את הפוסט הזה). כל חודשיים אני מצטרפת אליו לסופשבוע של שופינג, מסעדות וקצת קולטורה, וחוזרת לילדים ביום ראשון (הוא ממשיך את שבוע העבודה שלו בגרמניה). מעבר לשלל רב של בגדים ונעליים שאני קונה בנסיעות לשם, וגם כמה פריטים שהוא מביא לי בנסיעות סולו שלו, זכיתי להכיר את אחת הערים הכי מדהימות שיש, שהיא גם עיר קולינרית בהתהוות עם סצנת מסעדות שלא הייתה מביישת את זו של פריז ומנהטן. אבל היום אני דווקא הולכת לתת מתכון ממסעדה (שהיא חלק מרשת) עממית בשם "vapiano". מדובר במסעדה איטלקית בהגשה עצמית עם תפריט מאוד צנוע של סלטים, פיצות ופסטות בלבד. בכניסה למסעדה מקבלים כרטיס אלקטרוני ריק והולכים איתו לעמדת האוכל. את הכרטיס האלקטרוני מחייבים בעמדת האוכל, וביציאה מהמסעדה משלמים לפי הסכום שעל הכרטיס (לא בטוח שהשיטה הייתה עובדת בארץ). לכל מנה יש עמדה נפרדת, כך שאם מתחשק לכם גם סלט וגם פסטה אתם צריכים לעמוד בתור פעמיים. את האוכל מכינים על המקום מחומרי גלם פשוטים אבל מאוד איכותיים. בקיצור, לא מתיימר אבל טעים, טרי וזול.


בפסטה הזו יש רוטב עגבניות ותרד. אהבתי את השימוש בשני סוגים של עגבניות (תמר ושרי) ואת התוספת של רסק עגבניות. באיטליה נהוג להשתמש ברסק עגבניות וזו ממש לא בושה. שימו לב שאתם עושים שימוש ברסק עגבניות מ-100% עגבניות, ללא תוספת של חומרים משמרים וצבעי מאכל.

ועוד שני דברים חשובים:

את מי הבישול של הפסטה צריכים להמליח. היטב. פסטה שבושלה במים ללא מלח תהיה לעולם קצת תפלה, גם אם הרוטב שלה מתובל כראוי.

בזמן הבישול – המים מקבלים חלק מהעמילן שבפסטה ולכן כדאי להוסיף אותם לרוטב כדי שישביחו ויסמיכו אותו. הכי טוב להתחיל לבשל את הפסטה אחרי שהרוטב כבר בשלבי בישול ראשונים, ואז פשוט "לגנוב" עם מצקת מעט ממי הבישול ולהוסיף לרוטב.


החומרים ל-6-4 מנות:

1 חבילה (500 גרם) פסטה

לרוטב:

1/4 כוס שמן זית

6 עגבניות תמר (או 4 עגבניות רגילות) חתוכות לקוביות בגודל 2 ס"מ

30 עגבניות שרי חצויות

1 כף גדושה רסק עגבניות

1/2 כוס מי בישול הפסטה

2 כוסות עלי תרד טריים

מלח ופלפל שחור גרוס

להגשה:

שבבי פרמזן

 

ההכנה:

  1. מחממים מחבת גדולה על להבה בינונית. מוסיפים  שמן זית וקוביות עגבניות ומבשלים כעשר דקות תוך כדי בחישה מדי פעם עד להתרככות.
  2. בינתיים מבשלים פסטה בסיר עם מי מלח רותחים.
  3. מוסיפים חצאי עגבניות שרי למחבת, מקפיצים כשתי דקות עד שמתחילות להתרכך. מוסיפים רסק עגבניות ומי בישול פסטה, מערבבים, מביאים לרתיחה ומבשלים כדקה- שתיים עד להסמכה.
  4. מוסיפים תרד, מלח ופלפל ומערבבים. טועמים ומתקנים תיבול.
  5. מסננים את הפסטה כשהיא בדרגת אל-דנטה ומעבירים מיד למחבת עם הרוטב. מערבבים ומבשלים כדקה למיזוג טעמים. טועמים ומתקנים תיבול.
  6. מפזרים שבבי פרמזן ומגישים.