- מתכוניישן - https://matkonation.com -

ריזוטו אספרגוס ורוקט

כמעט עשרה חודשים עברו מאז שדניה ואני הקמנו את הבלוג הזה. במהלך הדרך הצטרפה אלינו דיאנה ושידרגה אותו פלאים, ולא רק מבחינה ויזואלית. כל אחת משלושתינו תרמה מכישרונה ואהבתה לאוכל, ויחד היינו, ותרשו לי להיות לא צנועה בעליל, הרכב מנצח. בעשרת הימים האחרונים אני עוברת תקופה קשה מאוד עקב ענייני בריאות של המשפחה, ולכן החלטתי לעצור את עיסוקיי ולהקדיש את זמני ליקרים לי מכל. עבודת המתכונאות מחייבת יצירתיות והמון מחשבה, ומן הסתם אני לא מסוגלת לזה כרגע. אל דאגה, הבלוג ימשיך להתקיים בלעדיי מדי שבוע, ומנגד אני מבטיחה לשוב לכאן כשהסומק יחזור לי ללחיים.

השבוע אני מביאה לכם מתכון של ריזוטו מוצלח במיוחד עם אספרגוס ועלי רוקט. מי שלא אוהב את הטעם המעט חרדלי-מריר של עלי הרוקט יכול לוותר עליהם, או להחליפם בחופן של עשב תיבול אחר (כוסברה, פטרוזיליה, בזיליקום).

אל תפסיקו לבשל!

שלכם באהבה, שי-לי

החומרים ל-4 מנות:

1 צרור אספרגוס ללא הרבע התחתון

50 גרם חמאה

1 בצל בינוני קלוף וקצוץ דק

11/2 כוסות אורז ארבוריו (או אורז עגול)

מלח ופלפל שחור גרוס

1/2 כוס (120 מ"ל) יין לבן

5 כוסות (1250 מ"ל) ציר ירקות חם או מים מינרליים חמים

1/2 מיכל (120 מ"ל) שמנת לבישול

1 כוס דחוסה עלי רוקט קצוצים גס

להגשה:

שבבי פרמזן

ההכנה:

  1. חולטים את האספרגוס בסיר עם מים רותחים כ-2 דקות. מוציאים ומעבירים למי קרח לעצירת הבישול ושמירה על הצבע הירוק. אם אין לכם ציר ירקות כדאי לעשות שימוש במי החליטה להכנת הריזוטו.
  2. מסננים את האספרגוס וחותכים למקטעים באורך 3 ס"מ.
  3. ממיסים חמאה במחבת גדולה על להבה נמוכה-בינונית. מוסיפים בצל ומאדים כ-5 דקות תוך כדי בחישה מדי פעם, עד שמתרכך.
  4. מוסיפים אורז, מלח ופלפל ומטגנים כ-2 דקות תוך כדי בחישה עד שהאורז חם ומצופה בחמאה. מוסיפים יין ומבשלים כ-2 דקות תוך כדי בחישה עד שמתאדה.
  5. מוסיפים מצקת מהציר או המים החמים ומבשלים תוך כדי בחישה, עד שהנוזל נספג. ממשיכים להוסיף ציר או מים בהדרגה עד שהאורז בדרגת אל-דנטה (כ-20 דקות).
  6. מוסיפים שמנת, אספרגוס ורוקט ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה ומבשלים עד שרוב הנוזל נספג. טועמים ומתקנים תיבול.
  7. מסירים מהלהבה, מפזרים פרמזן ומגישים.