- מתכוניישן - https://matkonation.com -

הרגו (בולונז) המושלם

החיים בלוס אנג'לס אפשרו לי חשיפה למגוון רחב מאוד של אוכל אתני, ויאטנמי, פארסי, קוריאני,מקסיקני וכו'. אני אוהבת לנסות טעמים חדשים, לגלות חומרי גלם שלא הכרתי ולחוות אוכל מכל העולם. אני נהנת לשבת במסעדות אותנטיות ולרגע להרגיש שאני במדינה עצמה, כאילו אני מטיילת בעולם (התחביב השני האהוב עלי).

גם היום בישראל, אני מקפידה לפקוד מסעדות עם אוכל אתני כמו הבית התאילנדי וסאלם בומבי. מה שמפתיע הוא שכשזה מגיע לבישול ביתי אני מוצאת את עצמי תמיד חוזרת למטבח האיטלקי. המטבח האיטלקי מתאפיין בחומרי גלם טריים, איכותיים ומקומיים שלא עברו עיבוד מורכב מידי, מתובל בעדינות וחסר יומרות. קחו את העגבנייה המושלמת, בזיליקום טרי, שמו זית טוב וקצת מוצרלה טרייה ויש לכם סלט מושלם. ויוה איטליה!

אני אוהדת מושבעת של השף מריו באטלי. בספר שלו Molto Italiano [1]" " באטלי מציע מתכונים פשוטים וקלאסיים מהמטבח האיטלקי. אחד המתכונים שאני מכינה באופן קבוע זה הבולונז שלו. לכל אוהד של המטבח האיטלקי יש בארסנל מתכון של בולונז, למי שעדיין לא מצא את המתכון המושלם ולמי שמחפש להשתדרג- זה המתכון בשבילכם.

רגו (בולונז) מתוך ספרו של מריו באטלי.

חומרים ל 6-8 איש

1/4 כוס שמן זית

1 כוס פנצ'טה או בייקון חתוך לקוביות

1 בצלים בינוניים קצוצים

4 מקלות סלרי קצוצים

3 גזרים קלופים וקצוצים

5 שיני שום קצוצות

1 קילו בשר בקר טחון (אפשר כבש)

1 כוס רסק עגבניות

1 כוס חלב

1 כוס יין לבן יבש

1 כפית עלי טימין

מלח/ פלפל טחון טרי

אופן ההכנה:

  1. מחממים את שמן הזית בסיר גדול על אש נמוכה. מוסיפים את הפנצ'טה או הבייקון ומערבבים. מטגנים למשך 3 דקות או עד שפריך. מוסיפים את הבצל, סלרי, גזר ושום ומטגנים למשך 5 דקות נוספות, עד שהירקות מעט רכים אך לא שחומים.
  2. מוסיפים את הבשר הטחון, מגבירים את האש ומשחימים תוך כדי ערבוב נמרץ
  3. מוסיפים את רסק העגבניות, חלב, יין לבן ומביאים לרתיחה. מנמיכים את האש ומבשלים למשך 1-1/2 1.
  4. מתבלים במלח פלפל. מורידים מהאש נותנים לרגו מעט להתקרר לפני ההגשה.
  5. אפשר להגיש עם פסטה, אורז או פירה.