- מתכוניישן - https://matkonation.com -

קונכיות פסטה במילוי גבינות ופסטו

מאת: דיאנה לינדר

לפני שהגעתי לישראל לא הייתי בשלנית גדולה. בדיוק סיימתי 4 שנים של קולג', שם גרתי בבית עם שש בנות בו לא אכלנו שום דבר שבושל בבית- רק טייק אווי. כשהגעתי לארץ, עברתי לגור בבית של חבר שלי (היום בעלי) וגילית עולם שלם של ארוחות ביתיות. בוקר, צהרים וערב,שלושת הארוחות נאכלו בבית ואם קרה שהאמא לא הייתה היא תמיד דאגה להשאיר צלחת עטופה לצד המיקרו לילדים שחזרו מבית הספר.

הרגשתי שאני מתחברת לאווירה הביתית הזו בה האוכל מתבשל טרי, יום יום. אחרי ארבע שנים של אכילת ג'אנק פוד, הרגשתי שזה לחלוטין לא מתאים לי והתחלתי לבשל בעצמי. בשלב מסויים חמתי הבינה שנכנסתי לעולם הבישול והיא קנתה לי את ספר הבישול הראשון שלי בעברית "ברגע האחרון" של בני סיידא. התחלתי לבשל מנות מהספר ולמרות שמאז צמחה ספריית ספרי הבישול שלי המתכון הזה לפסטו עדיין נוכח אצלי במטבח.

עכשיו, FAST FORWARD  שבע שנים, בדיוק כשהתחלתי לעבוד כסטייליסטית מזון קיבלתי טלפון מדניה ויינר, צלמת שרצתה לשתף פעולה בצילום ספר לבני סיידא…איך שגלגל מסתובב.J

בהזדמנות זו אני רוצה להודות לכל המאחלים על המילים החמות, היה כיף לקרוא את התגובות בימים שאחרי הלידה של עומרי. שנינו מרגישים מצויין וכבר מתחילים להסתובב במסעדות (הוא ישן רוב הזמן…) ואפילו הוא עומד להגיע לצילומים עבור בשלני הרשת של סוגת בימים הקרובים!

שבלולי פסטה ממולאים בריקוטה ופסטו

חומרים ל 6 מנות

לפסטו: המתכון הזה מבוסס על המתכון של בני שקצת עבר גלגולים עם השנים. חימום הבזיליקום יחד שם שמן זית ושם במחבת לפני העיבוד משחררת את הטעמים.

1/2 כוס שמן זית

2 כוסות עלי בזיליקום טריים

4 שיני שום חצויות

1/3 כוס פרמזן מגורד

1/3 כוס צנוברים

מלח/ פלפל

3/4 כוס שמנת מתוקה

אופן ההכנה:

  1. במחבת גדולה מחממים 1/4 מכוס השמן, עלי בזיליקום ושום למשך 2 דקות רק עד שהבזיליקום סופג את השמן.
  2. מעבירים את הבזיליקום, שום ושמן זית למעבד מזון ומוסיפים את שאר המרכיבים למעט השמנת. מעבדים עד לקבלת משחה. אם הפסטו סמיך מידי אפשר להוסיף עוד שמן זית. מתבלים במלח ופלפל.
  3. לבסוף מוסיפים את השמנת ומעבדים עד לקבלת תערובת אחידה.

למילוי:

250 גרם ריקוטה (חבילה אחת)

250 גרם מוצרלה מגורדת

100 גרם פרמזן מגורד

2 שינים שום כתושות

מלח/ פלפל גרוס טרי

250 (חצי חבילת) שבלולי פסטה גדולים

אופן ההכנה:

  1. בקערה גדולה מערבבים יחד, ריקוטה, מוצרלה, פרמזן ושום. מתבלים במלח פלפל.
  2. מבשלים את הפסטה 5-7 דקות רק עד שהיא מתרככת מעט. מסננים ומצפים במעט שמן זית כדי למנוע הידבקות.
  3. לאחר שהפסטה התקררה מעט אפשר למלא את כל שבלול בתערובת הגבינה.

הרכבת המנה:

  1. מחממים תנור לחום של 180 מעלות.
  2. שופכים שכבה דקה של פסטו לתוך תבנית אפייה רק לכדי כיסוי. מסדרים את השבלולים בשכבה אחידה. שופכים את יתרת הפסטו על השבלולים באופן אחיד.
  3. אופים 25-30 דקות עד להזהבה.