- מתכוניישן - https://matkonation.com -

ביבימבאפ

מאת: דיאנה לינדר

זה שאני חובבת את אוכל מהמזרח הרחוק אתם כבר יודעים. לא פעם העלנו בבלוג מתכונים אסיאתיים שהצליחו להיכנס לשגרת הבישולים אצלנו בבית. את המתכון הזה מהמטבח הקוריאני אני רוצה להעלות כבר המון זמן מכמה סיבות. הראשונה והכי חשובה היא כי הוא פשוט טעים. הסיבה השנייה היא, שהוא מגיע מהמטבח הקוריאני שאינו מיוצג כלל בארץ והסיבה השלישית היא שכמו בכל מיני מאכלים הוא נושא בתוכו זיכרונות של ימים טובים.

המנה הזאת זורקת אותי לקולדג'. בגיל 17 עזבתי את הבית ועברתי להתגורר עם עוד 5 בנות שכל אחת הגיעה ממקום אחר בעולם והביאה איתה עולם שלם של מנהגים ומאכלים. אחת מהן הייתה קוריאנית ולמדתי ממנה המון על המטבח הזה.

השם המצחיק של המנה- ביבימבופ הוא בעצם מילה קוריאנית ל- Mix it up. קערה מלאה באורז דביק ומעליה מבחר עשיר של ירקות מוקפצים, ומעל הכל רוטב צ'ילי חריף. אפשר לגוון ולשנות בהתאם למה שנמצא אצלכם במקרר. זו מנה הזאת מושלמת לצמחוניים שבניינו אבל גם הקרניבורים יהנו ממנה כי היא מספקת חוויה עשירה מאוד של טעמים ומרקמים ואפשר להוסיף לה נתחי עוף או בשר.

ביבימבופ

חומרים ל 4 מנות

1/2 1 כוסות אורז לסושי

2 כוסות מים

1 חבילת תרד טרי שטוף היטב

1 חבילת נבטים

2 גזרים גדולים קלופים וחתוכים לרצועות דקות

2 זוקיני קלופים וחתוכים לרצועות דקות

10-12 פטריות שיטקי טריות או מיובשות שעברו השרייה

1 חבילת פטריות שימג'י (לא חובה)

שמן קאנולה

4 שיני שום כתושות

1 כפית ג'ינג'ר מגורד

1/2 1 כפיות מלח

1/2 1 כפיות שמן שומשום

4 ביצים

רוטב צ'ילי חריף

*אפשר למצא את הרוטב בחנויות אסיאתיות. רוטב תאילנדי בשם Siracha או רוטב קוריאני בשם  Gochujang

אופן ההכנה:

  1. שוטפים את האורז כמה פעמים תחת מים זורמים עד שהמים כמעט שקופים. מסננים. ממלאים סיר ב2 כוסות מים ומוסיפים את האורז. מביאים לרתיחה ללא מכסה. לאחר הרתיחה מנמיכים את האש, מכסים את הסיר ומבשלים 12-15 דקות עד שכל המים נספגו. מסירים מהאש ונותנים לנוח כ 10 דקות.
  2. חולטים את התרד בסיר גדול מלא מים רותחים למשך דקה. מעבירים לקערה עם מי קרח ומסננים.
  3. באותו הסיר חולטים את הנבטים למשך 2-3 דקות, מסננים.
  4. במחבת טפלון או ווק מחממים מעט שמן על אש גבוהה. מקפיצים את הגזרים עם כפית שום כתוש ו   1/4 כפית מלח למשך 3-4 דקות עד לריכוך עדין. מוסיפים 1/4 כפית שמו ז=שומשום ומעבירים לקערה.+
  5. ממשיכים באותה הדרך להקפיץ כל ירק בנפרד. זוקיני, פטריות שיטאקי, פטריות שימג'י, תרד ונבטים. לאחר ההקפצה שימו לב לא לערבב בין הירקות בקערה.
  6. באותה המחבת מכינים 4 ביצי עין.
  7. הרכבת המנה: מחלקים את האורז ל4 קערות עמוקות. מעל תלולית האורז מסדרים את הירקות בקבוצות ומעל  סוחטים את הג'ינג'ר המגורד ומניחים את הביצה. מגישים עם רוטב חריף.