- מתכוניישן - https://matkonation.com -

אורז וסלק

מאת: דניה ויינר

דיאנה ואני קודם כל רוצות לאחל חג שמח לכל קוראי הבלוג שמצליחים להעלות חיוכים על פנינו בכל יום. אני לא חושבת שהבנתי כמה הבלוג הזה יהיה משמעותי בחיי, וכמה משמח אותי לדעת שאנשים מכינים את המנות שאנחנו אוהבות. תודה!

יש המון דברים שאנחנו מכינות שלא ממש מצריך מתכון אך עדיין בא לנו לספר לכם עליהם. מעכשיו נעלה מידי פעם  בימי ראשון רעיונות למאכלים שיוצא לנו להכין במהלך השבוע, טעמים חדשים שנתקלנו בהם ואפילו סתם מחשבות קולינריות… מעין חצאי פוסטים. אני מזהירה מראש שהצילומים יהיו פחות מושקעים ולא יהיו ממש מתכונים אלה הסבר פשוט על תהליך הבישול. מקוות שתהנו.

היום הרגשתי שאני מבשלת בריא במיוחד. יום רגוע בבית עם הילדים הוביל אותי לרצף של בישולים ממבחר ירקות שקניתי בשוק האורגני שבמתחם התחנה בת"א. גולת הכותרת והדבר שבגללו אני כותבת הוא הסלק. אני מאוד מאוד אוהבת סלק, מעבר לטעם אני תמיד נשבית בקסם המג'נטה (צבע סגול ורוד מושג מעולם הדפוס).

6 סלקים קטנים נאכלו עד תום מהעלים ועד השורשים.

את העלים כולל הגבעולים קצצתי והקפצתי עם שמן זית ושום. הוספתי כוס וחצי אורז מלא, מים מלח/פלפל ובישלתי הכל שעה על אש קטנה.

את השורשים שטפתי טוב טוב כי החלטתי לוותר על הקילוף שהופך את צבע הידיים שלי לוורוד. חתכתי לרבעים הזלפתי קצת שמן זית והכנתי מעטפה מנייר כסף. גם זה נכנס לתנור למשך שעה.

הכנתי לי צלחת, אורז, סלקים מעט שמן זית טרי ובסוף הנחתי כף יוגורט עיזים.

אכלתי והרגשתי שטעים לי ובריא לי.

*בנתיים הילדים אכלו קציצות עוף שנאפו בתנור…ותירס אורגני. בריאות כבר אמרתי לא?