- מתכוניישן - https://matkonation.com -

עוגיות מגולגלות בצ'יק צק

מאת: דניה ויינר

לפני כמה שבועות עברנו דירה. משטח של 70 מטר עם מרפסת קטנטונת עברנו לדירה עם חצר שנמצאת בתוך מתחם יפואי סגור בו לא שומעים את המכוניות שברחוב, בשבוע הראשון שלנו בבית הי כל כך שקט שהרגשתי שעזבתי את ת"א.

הדבר הטוב ביותר שהביא איתו המעבר הוא אחר הצהריים עם הילדים. מנושא כאוב שבו אני מרגישה ש "יפו לא מקום לגדל ילדים…" "אין לי כוח ללכת 10 דקות למגרש משחקים…" פתחנו לנו ברחבת המתחם קבוצה הורית שמעבירה את שעות אחר הצהרים בשיחות על דברים שברומו של עולם כמו, מה הכנתי לאכול בשבת….דיבורי אמהות כאלה. הילדים מעבירים את הזמן במשחק ונשנושים. לא פעם אני מוציאה לרחבה מיני מאפים שבדיוק הכנתי לבלוג ומקבלת פידבקים והצעות לשיפור מהאמהות וחיסול מהיר מהילדים.

המתכון הבא הכינה איילת חברתי מהרחבה שסיפרה לי שהיא מכינה את העוגיות הכי קלות בעולם ומקבלת תמיד פידבקים מופתעים מהיחס שבין טעימות העוגיות לבין קלות ההכנה. כמובן שאלה המתכונים שאני אוהבת במיוחד אז הזמנתי אותה להכין ולצלם אותם ביחד איתנו.

זה מתכון פשוט פשוט שאפילו קצת מצחיק אותי לכתוב אותו אבל לבסוף מתקבלות עוגיות שאם תיקחו אותן איתכם לאחר הצהרים בגינה עם הילדים בטוח תחזרו עם קופסא ריקה!

עוגיות מגולגלות

חומרים ל 3 רולדות (45 עוגיות)

לבצק:

1/2 2 כוסות קמח תופח

200 גרם חמאה קרה

1 שמנת חמוצה

למילוי:

אני הכנתי עם חצי עם נוטלה וחצי עם שוקולד השחר. אפשר להשתמש גם בממרח תמרים, פרג, או בעצם כל מה שבא לכם. צריך לזכור שהבצק ללא סוכר ולכן המתיקות תבוא מהמילוי.

אופן ההכנה:

  1. מחממים תנור לחום של 180 מעלות. מרפדים תבנית בנייר אפייה.
  2. מערבבים את מרכיבי הבצק בידיים עד לקבלת בצק אחיד ורך.עוטפים בניילון נצמד ומניחים במקרר למשך 1/2 עד שעה.
  3. מחלקים ל 3 ומרדדים כל חלק למלבן באורך 25 ס"מ ורוחב 20 ס"מ.
  4. מורחים את המילוי ומגלגלים. בעזרת סכין חדה, חורצים חריצים בבצק כדי לאפשר חיתוך קל יותר לאחר האפייה. ממשיכים להכין באותה הצורה את שתי הרולדות הנותרות.
  5. אופים כ 25 דקות עד שמתקבלות רולדות זהובות.
  6. פורסים ומפזרים אבקת סוכר.