- מתכוניישן - https://matkonation.com -

עוגת דובדבנים הפוכה

בכל יום צילום אני מצלמת בין 8- 10 מנות. השף מגיע אלי עם כל המנות בתוספת של חומרי גלם שיכולים לשמש אותי לצילומים ובסוף היום אני תמיד צריכה להתמודד עם כמויות של אוכל שנשאר בסטודיו. שלא תבינו לא לנכון, אני לא מתלוננת, שאלה יהיו הצרות שלי אבל תמיד מתעוררת השאלה מה לעשות עם האוכל, לקחת הביתה? לזמין את יחידת החיסול (אחותי ובעלה)? או לזרוק. אני מודה שכמויות האוכל שאני נאלצת לזרוק היו גורמות לסבא שלי (עליו השלום) להתהפך בקברו. בבית המצב שונה, אני מלכת היש מאין ומצליחה למצוא מה לעשות עם רוב הדברים שיש לי במקרר. עגבניות רכות במיוחד הופכות לרוטב פסטה, גבינות שקרובות ליום הדין נכנסות לפשטידה ופירות, במיוחד פירות קיץ, הופכים לעוגה. לפני כמה שנים נחשפתי לעוגה מצויינת שהפכה להיות  ה- עוגת קיץ שלי.

המתכון הבא הוא של חברתי הטובה ושותפתנו לשעבר בבלוג שי לי ליפה, הוא מופיע בספרה החדש (והמצוין) "120 הקלאסיקות של שי לי" בגרסת התאנים.  זו עוגה בחושה קלאסית עם פירות קיץ בתחתית שמתקרמלים להם יחד עם חמאה וסוכר חום ויוצרים סירופ מתקתק. בסיום האפייה הופכים את העוגה ומתקבלת עוגת פירות הפוכה, מה שנקרא- "רושם בקלות". אפשר להכין את העוגה עם משמשים, אפרסקים, תאנים, נקטרינות ושזיפים. הפעם הכנתי אותה לראשונה עם דובדבנים (כאלה שעמדו יותר מידי זמן במקרר…) שילבתי גם מעט דובדבני אמרנה אבל זה כמובן לא חובה.

עוגת דובדבנים הפוכה

לתבנית בקוטר 24.

לבסיס:

25 גרם חמאה רכה

1/4 כוס דחוסה (50 גרם) סוכר חום

250 גרם דובדבנים חצויים ומגולענים

כף דובדבני אמרנה חצויים

לעוגה:

100 גרם חמאה רכה

1 כוס סוכר

1 כפית תמצית וניל אמיתית

2 ביצים

1/4 1 כוסות קמח תופח

1 גביע שמנת חמוצה

אופן ההכנה:

  1. מחממים תנור לחום של 180 מעלות.
  2. . מרפדים תבנית קפיצית בנייר אפייה (כדאי לגזור אותו לעיגול ללא שוליים)  מורחים את הנייר בחמאה הרכה ומפזרים את הסוכר החום. מסדרים את הדובדבנים בצפיפות עם הפנים כלפי מעלה. את דובדבני האמרנה שוזרים בין הדובדבנים הטריים.
  3. מכינים את העוגה: מערבלים את החמאה והסוכר במהירות בינונית עד לקבלת תערובת בהירה. מוסיפים את תמצית הווניל ומערבלים. מוסיפים את הביצים אחת אחת ומערבלים עד שהן נבלעות.
  4. מנמיכים את מהירות המיקסר ומוסיפים את הקמח והשמנת החמוצה לסירוגין בהדרגה על שהוא נבלע בתערובת. יוצקים לתבנית מעל הפירות ואופים למשך 45 דקות או עד שקיסם יוצא נקי. (מומלץ להניח נייר אפייה בתבנית מתחת לעוגה כיוון שלפעמים נוזלי הפירות עלולים לנזול).
  5. מצננים את העוגה והופכים אותה על צלחת הגשה.