- מתכוניישן - https://matkonation.com -

פנקייק שוקולד שוקולד

"החיים הם מה שקורה לך בזמן שאתה עסוק בהכנת תוכניות אחרות" ג'ון לנון,  מתוך השיר, ילד יפה.

להיות בשלנית הריונית זה שילוב קטלני. מצד אחד זה יכול ללכת לכיוון של חוסר חשק משווע לאוכל ולביטול ההנאה מבישול ומצד שני, זה הצד שאני הייתי בו, חשקי ההיריון הינם תמיד בגדר הזדמנות טובה להיכנס למטבח ולפצוח בבישולים. החשקים שלי התמקדו בעיקר בפחמימות למניהן, פסטה, פיצה וברואניז היו כוכבי התקופה.

אני זוכרת שבמהלך ההיריון אמרתי לעצמי שבטוח הילד יצא בדיוק כמוני, כי הוא ספג כל כך הרבה אהבה לאוכל דרך הבטן. היום הילד הזה בן חצי שנה ואני מתחילה להכין לו מגוון עשיר של מזון מוצק. יש לי דחף גדול להשקיע בארוחות עבורו, להפגין אהבה דרך האוכל…ככה אני אוהבת לאהוב.

כמו שג'ון לנון אמר, תוכניות לחוד והחיים לחוד. לילד שלי (בשלב זה) אין שום עניין וצורך באוכל ביתי מושקע. הכנתי לו השבוע דייסת קוואקר עם טחינה אורגנית ופירות טריים, הוא ירק את הכל. השקעתי במרק עוף עם המון ירקות שורש, הוא הסתכל עלי במבט שתוהה מה אני רוצה ממנו. אפילו פירות הקיץ המתוקים לא מצליחים להוציא ממנו חיוך. אני יודעת שזה טבעי ובסדר וכמובן שאי אפשר לדעת מה יהיה אבל אני בלחץ, האם הילד שלי יגדל להיות פודי?

דניה אומרת לי להירגע, נדבר עוד שנה, ולוקחת לילדים שלה את מה שנשאר מצילומי פנקייק שוקולד, כי הם בטוח יתלהבו מזה…

אני לא מכירה ילד שלא אוהב פנקייק ולא אוהב שוקולד ולכן השילוב הוא win win situation, כיף גדול לשבת בבוקר.

 

פנקייק שוקולד לאוהבי השחור שחור הזה!

חומרים ל 12 פנקייקים בגודל בינוני

 

1 כוס קמח רגיל

2 כפיות אבקת אפייה

2 כפות סוכר

1/4 כוס קקאו

1 ביצה טרופה

2/3 כוס חלב

100 גרם שוקולד מריר קצוץ גס

1 כף חמאה

לקישוט- 2 כפות אבקת סוכר

אופן ההכנה:

  1. בקערה גדולה מנפים את הקמח ואבקת האפייה. מוסיפים סוכר וקקאו ומערבבים. שופכים פנימה את החלב והביצה וטורפים היטב עד לקבלת בלילה אחידה.
  2. מוסיפים את השוקולד הקצוץ ובעזרת כף מערבבים בעדינות.
  3. מחממים מחבת טפלון גדולה על חום בינוני וממיסים את החמאה. בעזרת כוס שופכים למחבת מעט בלילה וממתינים עד שרואים בועות בתוך הפנקייק (בערך 2 דקות), רק אז הופכים למשך דקה נוספת. ממשיכים עם שאר הבלילה.
  4. מפזרים מעט אבקת סוכר ומגישים חם.