- מתכוניישן - https://matkonation.com -

חלות דבש ותפוחים

מאת: דניה ויינר

ערב ראש השנה מתקרב בצעדי ענק ומכל עבר צצים מתכוני דבש מכל סוג. את צילומי החג כבר סיימתי לפני חודש וחצי בערך ונשארו לי בסטודיו צנצנות דבש שיספיקו לי לכל החיים בערך. מתוך מחויבות לכם ולדבש שעומד מיותם על השיש הרגשתי שצריך למצא לו שימוש. מה עושים עם דבש? תה? עוגות דבש? עוף עם חרדל ודבש? ישבתי וחשבתי מה אני הכי אוהבת…בצק כמובן ומה הכי כיף להכין בערב חג? חלות כמובן…יוריקה, חלות דבש עם קוביות תפוחים.

את המתכון הבסיסי לחלות מתוקות שאלתי מספר "האוצר" של "על שולחן", יש שם מתכון מעולה לחלות. במקום סוכר השתמשתי בדבש בבצק, אחרי עיצוב החלות הוספתי להן קוביות תפוחים שהוקפצו במחבת עם קצת חמאה ודבש, כמובן ולבסוף כשהן יצאו מהתנור הברשתי אותן שוב במעט דבש מדולל במים.

אכן הדבש הוא השחקן הראשי בסיפור הזה.

לאחרונה יוצא לי להכין בצק שמרים לפני השינה. התהליך לוקח בערך 10- 15 דקות ואז אני מיד שמה אותו להתפחה במקרר למשך הלילה, יש לזה כמה יתרונות. הראשון והחשוב ביותר הוא שהבצק נהיה מאוד נוח לעבודה, הוא לא דביק וקל לרדד אותו, צריך רק לתת לו לנוח ולהגיע לטמפ' החדר מחוץ למקרר לפני שמתחילים לעבוד איתו. היתרון השני הוא שחלוקת העבודה בין הכנת הבצק ועיצוב העוגה/לחם נותנת לי תחושה של הרבה פחות עבודה. בשבת הכנתי את מאפה הקינמון בשיטה זו וב9 בבוקר כבר העוגה הפיצה ריח משכר בכל הבית.

בהזדמנות זו דיאנה ואני רוצות לאחל לכל קוראי מתכוניישן שנה טובה ומתוקה, לומר תודה על שנה מרתקת ועשירה שהעברנו איתכם בבלוג. אנו מודות לכל הקוראים והמגיבים, לא פעם עשיתם לנו את היום בזכות המיילים והפירגונים על המתכונים.

שנה טובה,

חג שמח!!! 

חלות דבש ותפוחים

חומרים ל 2 חלות גדולות או 6 חלות בינוניות

לבצק:

500 גר' קמח לבן

25 גר' שמרים טריים

100 גר' חמאה

1/2 כוס דבש

1/2 כוס חלב

2 ביצים +1 ביצה טרופה להברשה

1/2 כפית מלח

1/2 כוס צימוקים

 

לתפוחים:

1 תפוח מסוג גרני סמית, מקולף וחתוך לקוביות קטנות

1 כף חמאה

2 כפות דבש 

אופן ההכנה:

  1. להכנת הבצק: בקערת המיקסר מערבבים את החומרים היבשים, קמח שמרים ומלח.
  2. בסיר קטן מחממים את החלב עם החמאה והדבש, ברגע שהחלב חם אך לא רותח מסירים מהאש ומערבבים עד שהחמאה נמסה לגמרי, מקררים מעט.
  3. מוסיפים לתערובת הקמח את הביצים, אחת אחת. לאחר ערבול קצר, (עם וו לישה) מוסיפים בהדרגה את תערובת החלב והדבש ולבסוף את הצימוקים.
  4. ממשיכים לערבל למשך 5 דקות. אם הבצק מאוד דביק מוסיפים מעט קמח.
  5. מכסים את הבצק בניילון נצמד ומניחים להתפחה. אפשר להתפיח בטמפ' החדר עד שהבצק מכפיל את נפחו, בערך שעה או להניח ללילה במקרר.
  6. להכנת התפוחים- ממיסים במחבת את החמאה, מוסיפים את התפוחים ומערבבים עד להתרככות. מורידים מהאש ומוסיפים את הדבש. מערבבים ומניחים בצד.
  7. מחממים תנור לחום של 180 מעלות.
  8. לאחר ההתפחה מוציאים מן הבצק את האוויר ולשים אותו למשך 2 דקות. יוצרים צמות בהתאם לגדול הרצוי. לאחר עיצוב החלה מכניסים את קוביות התפוחים בין קפלי הבצק כך שהם לא יפלו במהלך ההתפחה הנוספת. מתפיחים למשך 20 דקות.
  9. מורחים את הבצק בביצה טרופה עם מעט מים.
  10. אופים למשך 20- 30 דקות, תלוי בגודל החלה, עד שהחלות זהובות. נותנים להן להתקרר למשך 2 דקות ומברישים אותן בתערובת של  2 כפות דבש וכפית מים.

בשבוע הבא, פוסט חגיגי של שוק טלה עם ירקות שורש!!!