- מתכוניישן - https://matkonation.com -

סלט חיטה ומה שבא

מאת: דניה ויינר

אנחנו באמצע הדרך של חגי תשרי והחגים גורמים לי לחשוב ולתהות על ילדות, נוסטלגיה, דת ואמונה. אני גדלתי בבית חילוני לגמרי אבל עם זיקה למסורת, זאת אומרת ששישי בערב הדלקנו נרות ואמרנו קידוש, החגים תמיד נחגגו בהתאם לכללי הטקס אבל אמונה, תפילה ובית כנסת לא היו חלק מילדותי.

היום אני נשואה לדתי לשעבר (דתל"ש) ובזכותו, הילדים שלי נוגעים בשני העולמות. הם חווים את בית כנסת אחת לחודש וכמובן גם בחגים, הם שרים שירי שבת ומכירים את התפילות. במהלך יום הכיפורים, בזמן שהיינו בבית הכנסת אביתר (בן 4) שאל אותי שאלות על אלוהים, האם אלוהים שקוף? מי מדבר אלוהים או המואזין?(הוא ילד יפואי…) איפה אפשר לראות את אלוהים? אני ניסתי כמיטב יכולתי לתת תשובות שבעצם העלו אצלי הרבה שאלות. אני מרגישה זרה לעולם הזה ולמרות שאני מנסה להתחבר לתפילות ולבית הכנסת, לצערי, זה לא מצליח לדבר אלי.

למרות הקשיים שלי בחיבור לאלוהים אני מאוד מתחברת לסמלי החגים, הם מעוררים אצלי זיכרונות ילדות שאני רוצה לשחזר עם ילדיי. השנה זו הפעם הראשונה שיש לנו את האפשרות לבנות סוכה, נראה לי שאני הכי מתרגשת במשפחה מהעניין הזה, כבר קניתי בד לסוכה ואני מתכננת אחר הצהריים רציני של יצירה, הילדים יעשו חצי מטר שרשרת , ימאס להם ואני כבר אמשיך לבד…

סוכה בגינה זו סיבה טובה להזמין אנשים להתארח אז לכבוד העניין החלטתי שהשנה אני אלך עם מנות קלילות אך משביעות. סלט חיטה עונה על הקריטריון. בכל פעם שאני מכינה אותו הוא בגרסה שונה וכל פעם זה יוצא טעים ומשביע. הפעם לכבוד החג הכנתי לכם גרסה עם רימונים ודבש.

אם יוצא לכם להכין את הסלט לחג אז ספרו איך יצא, אם שינתם והוספתם, אשמח לשמוע מה עשיתם ואפילו עוד יותר אשמח אם תצרפו תמונה!

אז שיהיה לנו שוב חג שמח!!

 

סלט חיטה עם רימונים ודבש

חומרים ל 6 מנות

1/2 1כוס חיטה

גרגירים מחצי רימון

חצי כוס גרגירי חומוס מבושלים

1/4 כוס כוסברה/פטרוזיליה קצוצה

1/4 כוס נענע קצוצה

חופן עלי ארוגולה לא קצוצים

לרוטב:

1/4 כוס שמן זית

1 כף דבש

2 כפות חומץ בלסמי

מלח/ פלפל שחור

אופן ההכנה:

  1. 1.      משרים את החיטה בקערת מים למשך חצי שעה. מסננים ומבשלים בסיר גדול עם הרבה מים רותחים למשך 45 דקות. החיטה צריכה להתקבל אל דנטה, קצת נגיסה. מסננים ומעבירים לקערה גדולה.
  2. 2.      מערבבים את מרכיבי הרוטב ושופכים על החיטה בזמן שהיא חמה. מערבבים היטב ומשאירים להתקרר עד לטמפ' החדר.
  3. 3.      מוסיפים את שאר מרכיבי הסלט ומערבבים.

 

אני אוהבת שהסלט לא ממש קר ולכן אני משתדלת להגיש אותו ללא קירור אבל הוא נשמר מצוין במקרר גם ליום למחרת.

גיוונים: אני חושבת שמה שצריך להנחות אתכם בבחירת מרכיבי הסלט הזה הם השילוב בין חמצמץ למתקתק. תפוחים חמוצים הולכים נהדר עם צימוקים, ענבים טריים במקום רימונים, עגבניות שרי ובזיליקום ייקחו את הסלט לכיוון איטלקי,  אפשר גם לעשות רוטב פסטו דליל במקום הרוטב שהצעתי. מנסיוני, המנות הכי יצירתיות שלי יוצאות כשאני מכינה ממה שיש בבית לכן קודם תבשלו את החיטה ואח"כ תחשבו איזה סלט עושים איתה.