- מתכוניישן - https://matkonation.com -

גולש, אוכל של חורף

מאת: דניה ויינר

לפני מספר שבועות צילמתי כתבה למגזין "על השולחן" שעסקה במאכלי עדות [1]. אני קיבלתי את משימת התבשילים. על המתכונים הייתה אחראית רותי אוליבר והיא הגיעה לסטודיו עם 8 סירים מלאים באוכל ביתי שממלא את הבטן והלב. מיד התחלתי להרים את המכסים, גיליתי סיר ממולאים בניחוח מתקתק, סיר מפרום, מרק וקוסקוס, תבשיל פרסי בשם חורשט סאבזי, כרוב ממולא הונגרי, וגולש. הדהים אותי שרותי הצליחה להכין כל כך הרבה אוכל בערב אחד של עבודה מאומצת. אין לי ספק שלהכין אפילו רק סיר היה לוקח לי ערב שלם.

יום הצילום הזה עורר בי את האהבה לאוכל הזה של הסבתות שחי וקיים כבר כל כך הרבה שנים, לא שסבתא שלי הייתה מכינה כזה אוכל, מקסימום רוסטביף כשהיא ממש רצתה להשקיע. אצלי בבית ממש אין תרבות אכילה עם היסטוריה ומסורת אבל אני יכולה להתחבר בקלות לכל עדה שתהיה מוכנה לקבל אותי אל תוך הסירים שלה.

בסוף השבוע אחרי הצילומים החלטתי שאני חייבת להכין גולש לארוחת שישי, קניתי סיר מברזל יצוק של מריו באטלי והוא פשוט דרש תבשיל כמו גולש. הכתבה הייתה עתידה להתפרסם רק בעוד חודש, רותי אוליבר לא ענתה לי לטלפון ולא היה לי מתכון טוב. התקשרתי לדיאנה לקטר כי לא ציפית שלילדת L.A יהיה מתכון טוב לאוכל הונגרי.  מסתבר שטעיתי בגדול, היא  שלפה מיד מתכון שהיא מכינה הרבה וזוכה להצלחה והגולש שלי יצא לדרך.

בחיפושיי אחר מתכון הבנתי שיש כל כך הרבה גרסאות למאכל המסורתי הזה, נשמח לשמוע את הגרסה שלכם!

גולש הונגרי

חומרים ל4-6 מנות:

3 כפות שמן זית

4 גבעולי כרישה, החלק הלבן וירוק בהיר בלבד, חתוך לפרוסות דקות

2 כפיות זרעי קימל

1 פלפל אדום, חתוך לקוביות גדולות

1 קילו בקר (לצלי), חתוך לקוביות בגוגל של 2.5 ס"מ

3 כפות פפריקה מתוקה

3 כוסות ציר בקר

400 גר עגבניות חתוכות Mutti polpa

3 שיני שום, כתושות

1 תפוח אדמה, מקולף וחתוך לקוביות גדולות

2-3 גזרים, מקולפים וחתוכים לקוביות גדולות

מלח ופלפל 

להגשה:

1/4 כוס פטרוזליה קצוצה

1/2 כוס שמנת חמוצה (לא חובה)

 

  1. אופן ההכנה:
  2. מחממים את השמן בסיר חרס או סיר יציקת ברזל על אש בינונית ומוסיפים את הכרישה וזרעי קימל. מבשלים כ-5 דקות עד שהכרישה רכה. מוסיפים את הפלפל האדום וממשיכים לבשל עוד 2 דקות.
  3. מוסיפים את הבשר ואת הפפריקה ומבשלים כ-10 דקות, עד שהבשר משחים מכל הצדדים.
  4. יוצקים את הציר, מגבירים את האש ומביאים לרתיחה. מנמיכים את האש, מכסים את הסיר חלקית ומבשלים 45 דקות עד שעה, עד שהבשר התרכך (אך לא רך לגמרי).
  5. מוסיפים את העגבניות, שום, תפוח אדמה וגזר ומתבלים במלח ופלפל. מכסים חלקית ומבשלים עוד 30 שעה עד 45 דקות עד שהירקות מוכנים והבשר רך.
  6. מגישים חם עם פטרוזיליה ושמנת חמוצה.