- מתכוניישן - https://matkonation.com -

טורטליני ריקוטה ודבש

מאת: דניה ויינר

במשך די הרבה שנים מצאתי את עצמי מופתעת כשמגיע איזה חג ואפילו לא שמתי לב…כשלא נמצאים בתוך מסגרת חינוכית כלשהיא קל לפספס את החגים ואפשר בקלות להתעלם מקיומם.

מאז שיש לי ילדים נושא החגים תופס אצלי מקום מרכזי בחיים. יום אחרי פורים כבר דיברו בגן של הבן שלי על פסח, מיד בסוף חג הפסח הם כבר התחילו ללמוד על ל"ג בעומר וכמובן למחרת המדורות הבן שלי (בן שלוש) חזר מהגן בוכה שהוא הילד היחיד שאינו בכור בגן כי הם התחילו ללמוד על שבועות, כמובן שכל חג גם מביא איתו משימות הוריות שאנחנו צריכים למלא לקראת החגיגות.

העבודה על הבלוג גם מביאה איתה מחויבות לחגים וצריך להתייחס ולהעלות מתכונים בהתאם. לפעמים אני מרגישה שעומס החגים מעיק עלי והצורך להעלות מכונים מותאמים לא בא לי באופן טבעי. בד"כ כל אחת מאיתנו מביאה מתכון משלה, הפעם קרה דבר קצת שונה, כבר כמעט שנה שדיאנה רוצה לעשות פוסט על הכנת פסטה טרייה ומשום מה זה לא מסתדר לנו,  החלטנו שהנה ההזדמנות לחבר בין שבועות להכנת פסטה בבית. היה לנו חשוב לקחת את הכנת הפסטה למקום קצת שונה ולייצר מנה מפתיעה. התחלנו בסיעור מוחות, אחת משלימה את הרעיון של השנייה ויחד התפתח לו המתכון הבא- טורטליני במילוי ריקוטה ודבש בסירופ של חמאת וניל. נשמע טוב? אז זהו, שכן, זה יצא מושלם!! בסוף היום כששתינו ירדנו על כמות כפולה של טורטליני, טפחנו לעצמנו על הכרס והצהרנו בעונג שהשלם עולה על סך חלקיו, גם במתכון וגם בשיתוף הפעולה בנינו.

 הכנת פסטה ביתית היא עניין של החלטה, זה לא מסובך ולא דורש מיומנות מיוחדת. זה כן דורש קצת יותר זמן מאשר לקרוע חבילת פסטה ולזרוק למים. לדעתנו שווה להתמסר לעניין כדי להכין מנות שאינן מגיעות ארוזות כמו רביולי וטורטליני במילויים שאתם אוהבים.

אני חייבת לציין שזו הפעם הראשונה שהכנתי יחד עם הילדים פסטה בעזרת מכונת הרידוד והחוויה הייתה נהדרת! הילדים התרגשו, הגדול היה אחראי על הרידוד והקטן על החיתוכים. הם היו גאים ביצירתם וכמובן שחיסלו את ארוחת הערב בלי קיטורים.

 כמה הערות:

 

טורטליני מתוקים במילוי דבש וריקוטה

 חומרים להכנת 6 מנות (כ10 טורטליני במנה):

 חומרים לפסטה:

500 גר' קמח ייעודי

5 ביצים

1 כף שמן זית

1 כף מים

1/2 כפית מלח

 

חומרים למילוי:

200 גר' גבינת ריקוטה לא מלוחה

125 (חצי חבילה) גבינת מסקרפונה

3 כפות דבש

1/2 כפית קינמון

 

חומרים לרוטב:

100 גר' חמאה לא מלוחה

2 כפות דבש

1/2 מקל וניל חצוי לאורכו

 

אופן ההכנה:

  1. להכנת הפסטה: שופכים את הקמח לקערה עמוקה ויוצרים גומחה במרכז. שוברים את הביצים אחת אחת ומכניסים לגומחה. מוסיפים את שמן הזית, מים והמלח. מתחילים את הערבוב מהמרכז ולאט לאט מרחיבים את מעגלי הערבוב עד שכל הקמח התערבב עם הביצים.
  2. לשים את הבצק עד שהוא מתגבש ובעל מרקם אחיד וגמיש. עוטפים בניילון נצמד ומניחים במקרר לנוח במשך חצי שעה.
  3. בינתיים, מערבבים בקערה את כל חומרי המילוי ושומרים במקרר.
  4. מוציאים את הבצק מהמקרר ומחלקים לרבעים. 2 רבעים עוטפים בניילון נצמד ומחזירים למקרר לשימוש עתידי. מרדדים רבע מכמות הבצק ומכוונים את מכונת הפסטה לעובי מס"1 ומתחילים ברידוד. ממשיכים להתקדם במספרים שעל המכונה עד למס' 7. מבצעים את אותה פעולה גם על הרבע השני.
  5. מפזרים מעט קמח על הפסטה כדי שלא תידבק ובעזרת חותכן עגול יוצרים עיגולים בקוטר 8 ס"מ.
  6. מניחים בערך 1/4 כפית מהמילוי במרכז העיגול. טובלים אצבע במים ומעבירים על קצה הבצק כדי לעזור בהדבקה. מקפלים לחצי ואז מפגישים בין פינות הבצק. חשוב להדק את הבצק היטב כדי שהמילוי לא יברח בבישול.
  7. מרתיחים סיר גדול עם מים (בלי מלח). 5 דקות לפני שהמים רותחים מתחילים להכין את הרוטב, מחממים מחבת גדולה על אש גבוהה ומוסיפים את החמאה. החמאה תימס מיד ותקבל גוון חום וטעם אגוזי- זה מה שאנחנו מחפשים. מוסיפים את הדבש ומקל הוניל ומערבבים, מנמיכים את האש כדי שהחמאה לא תישרף.
  8. מכניסים את הטורטליני למים הרותחים. ברגע שהטורטליני צפים מעבירים אותם לחמאה ומקפיצים. ממשיכים לטגן עד ששולי הפסטה משחימים ונעשים פריכים.
  9. מגישים חם עם קצפת לא ממותקת או גלידת וניל.